kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
ازبکستان با شکست امارات صدرنشین گروه A ماند
تیم ملی فوتبال ازبکستان در چهارمین دیدار خود در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف امارات رفت و توانست با برتری مقابل این تیم در صدر جدول گروه A باقی بماند.
در هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، تیم‌های ملی فوتبال ازبکستان و امارات از ساعت ۱۷:۳۰ دیروز (سه‌شنبه) در تاشکند به مصاف یکدیگر رفتند.
ازبکستان دراین دیدار توانست یک بر صفر و با تک گل شوکوروف به برتری برسد و تا پایان هفته چهارم به سومین برد خود دست پیدا کند. ازبکستان با ۳ برد و یک مساوی که مقابل تیم ملی ایران به دست آورد، در صدر جدول گروه A قرار دارد. امارات هم پس از شکست برابر ازبکستان با یک برد، یک مساوی و ۲ باخت در رده سوم و پایین‌تر ایران قرار گرفت.
در دیگر بازی این گروه، قرقیزستان با برتری یک بر صفر برابر کره شمالی ۳ امتیازی شد و در رده پنجم گروه قرار گرفت. کره شمالی هم با ۲ باخت و ۲ مساوی و بدون برد در انتهای جدول قرار دارد. 
در آخرین بازی گروه A از ساعت ۱۹:۳۰ دیشب تیم‌های ملی ایران و قطر در ورزشگاه راشد امارات به مصاف هم ‌رفتند که نتیجه این دیدار به چاپ روزنامه نرسید.
در گروه سوم نیز کره‌ جنوبی به سختی توانست از سد عراق عبور کند. ژاپن و استرالیا هم به تساوی یک بر یک و تقسیم امتیازها بسنده کردند. ژاپن و استرالیا از ساعت ۱۴:۱۰ دیروز به مصاف هم رفتند که این دیدار برنده‌ای نداشت و دو تیم با دو گل به خودی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. در این دیدار ابتدا تانیگوچی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و استرالیا را پیش انداخت اما در نیمه دوم، کامرون بارگس دروازه استرالیا را به اشتباه باز کرد و کار را برای ژاپن به تساوی کشاند. چین و اندونزی هم دیگر دیدار این گروه را برگزار ‌کردند که  در نهایت این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود چین به پایان رسید تا چشم‌بادامی‌ها به نخستین پیروزی خود با برانکو دست پیدا کنند. ژاپن در گروه سوم با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و استرالیا با پنج امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به عربستان و بحرین در رده دوم قرار دارد.
در دیگر دیدار مهم دیروز کره‌ جنوبی و عراق از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که کره‌ای‌ها در دیداری پرگل با نتیجه سه بر دو حریف را شکست دادند و به‌تنهایی در صدر جدول گروه دوم قرار گرفتند. در جدول گروه دوم کره‌ جنوبی با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و عراق با هفت امتیاز در رده دوم قرار دارد.
حضور مربی رومانیایی در استقلال منتفی شد
حضور لارنسیو رگکامپ، مربی رومانیایی در استقلال منتفی شد.
در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر حضور رگکامپ در استقلال شنیده می‌شد اما آن‌طور که شنیده می‌شود، مدیران این باشگاه به این نتیجه رسیدند که مربی رومانیایی در این برهه نمی‌تواند به استقلال کمک کند و قرار است با سایر مربیان مورد نظر خارجی مذاکراتی صورت بگیرد.
بر اساس گفته مدیران این باشگاه تا ۴۸ ساعت آینده مربی خارجی استقلال انتخاب و اعلام خواهد شد.
بازگشت باقری به پرسپولیس بعد از ۵۰۳ روز 
مربی تیم فوتبال پرسپولیس از دیروز در جمع سرخپوشان حضور یافت.
کریم باقری که قرارداد جدیدی را با باشگاه پرسپولیس به امضا رسانده است با حضور در بازی تدارکاتی دیروز این تیم مقابل امیدهایش، پس از 503 روز به جمع سرخپوشان بازگشت.
او دوشنبه شب گذشته هم با خوان کارلوس گاریدو جلسه داشت تا نسبت به شرح وظایف خود و انتظارات سرمربی آشنایی پیدا کند و از روزسه‌شنبه در تمرینات حضور یابد. آخرین حضور کریم باقری در تیم فوتبال پرسپولیس به شهرآورد فینال جام حذفی فصل 02-1401 مربوط می‌شود که در جریان آن با پیروزی سرخپوشان، سوپرجام نیز از آن پرسپولیس شد و یک سه‌گانه دیگر رقم خورد.
گفتنی است پرسپولیس دیروز در دیداری تدارکاتی به مصاف امیدهای خود رفت و در پایان با ۵ گل‌ به برتری رسید. سروش رفیعی، سعید مهری، عیسی آل‌کثیر، فرشاد احمدزاده و لوکاس ژوائو گلزنان پرسپولیس در این بازی بودند.
موافقت AFC با جابه‌جایی دیدار تراکتور و روشن تاجیکستان
کنفدراسیون فوتبال آسیا با جابه‌جایی دیدار رفت و برگشت تیم‌های تراکتور ایران و روشن تاجیکستان موافقت کرد.
پس از لغو میزبانی تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا 2، تیم تراکتور تبریز در مذاکره با باشگاه روشن تاجیکستان پیشنهاد جابه‌جایی دیدار رفت و برگشت دو تیم را ارائه کرد که این پیشنهاد با موافقت باشگاه تاجیکستانی همراه شد.
در همین راستا کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با جابه‌جایی این مسابقه به طور رسمی موافقت کرد تا به این ترتیب تیم تراکتور ایران روز دوشنبه هفته آینده در دومین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا 2، میهمان تیم روشن تاجیکستان باشد.
اولین قدم اینیستا برای ورود به دنیای مربیگری
ستاره پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا و باشگاه بارسلونا برای کسب مدرک مربیگری نام‌نویسی کرد.
به گزارش نشریه مارکای اسپانیا؛ آندرس اینیستا ستاره پیشین تیم فوتبال بارسلونا که هفته گذشته به صورت رسمی با دنیای فوتبال خداحافظی کرد؛ با نام‌نویسی در دوره‌های مربیگری سطح B فوتبال آسیا در شهر دبی امارات، اولین قدم برای ورود به دنیای مربیگری را برداشت.
طبق گزارش مارکا؛ اینکه ستاره پیشین تیم ملی بارسلونا، امارات- کشوری که ماه ژوئن در آن بازنشسته شد- را به عنوان محل سپری کردن اولین دوره‌های مربیگری خود انتخاب کرده، می‌تواند نشانه‌ای از احتمال آغاز دوران مربیگری او در قاره کهن نیز باشد، کاری که هموطن و هم‌تیمی سابق او ژاوی هرناندس نیز انجام داد.
دوره مربیگری که اینیستا به همراه گروهی از ستارگان بازنشسته فوتبال آسیا در آن شرکت کرده است، سه ماه به طول خواهد انجامید و شامل مباحث متعددی همچون شیوه‌های مدرن تمرین در فوتبال، اصول و روش‌های بازی دفاعی و هجومی، تاکتیک‌های فردی و گروهی فوتبال و... است.
اینیستا در حال حاضر به همراه خانواده‌اش در امارات سکونت دارد و انتظار می‌رود که تا پایان دوره مربیگری‌اش نیز در این کشور بماند، البته زندگی کاری او به شرکت در کلاس‌های مربیگری، محدود نمی‌شود، چرا که در خارج از دنیای فوتبال نیز فعالیت‌های اقتصادی دیگری دارد.
 
برنامه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال
پنجشنبه 26 مهر 1403
*چادرملو اردکان.......................................................خیبر خرم‌آباد (ساعت18:00)
*شمس آذر قزوین.................................................................هوادار (ساعت18:00)
*سپاهان.............................................................................نساجی مازندران (تعویق)
*ملوان...........................................................................................پرسپولیس (تعویق)
*استقلال خوزستان...............................................مس رفسنجان (ساعت18:30)
جمعه 27 مهر 1403
*گل گهرسیرجان..............................................................................تراکتور (تعویق)
*استقلال...........................................................................ذوب آهن (ساعت18:30)
یکشنبه 29 مهر 1403
*آلومینیوم اراک........................................................................فولاد (ساعت18:15)