kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اعلام کرد

نحوه تعیین «شهریه» مدارس هیئت امنایی

 
 
 
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه حدود پنج‌هزار مدرسه هیئت امنایی در کشور وجود دارد، توضیحاتی درخصوص نحوه هیئت امنایی شدن مدارس و تعیین میزان شهریه دریافتی این مدارس
ارائه کرد.
احمد محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یک‌میلیون و ۲۰۰هزار دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی تحصیل می‌کنند، افزود: مدرسه پیشنهاد هیئت امنایی شدن را می‌دهد، شورای آموزش‌وپرورش منطقه پیشنهاد را تایید و سپس در منطقه و استان مدرسه هیئت امنایی شکل می‌گیرد.
محمودزاده با بیان اینکه این مدارس از ساختارهای خاصی برخوردار است، ادامه داد: مدرسه هیئت امنایی باید کلاس‌های فوق برنامه برگزار کند اما اگر مدرسه دو شیفته باشد، نمی‌تواند این کلاس‌ها را برگزار کند، بنابراین نمی‌تواند اسم هیئت امنایی هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه مدرسه هیئت امنایی یعنی با همکاری سایر شرکا برنامه‌های کیفی‌سازی، بحث آموزشی و تربیتی در مدارس شکل گیرد، گفت: این موضوع نیازمند ایجاد بسترها و الزامات در مدارس است تا کیفیت، پرورش، تربیت، سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به نحو مطلوب ارائه شود.
علاقه‌ای به افزایش مدارس هیئت امنایی نداریم
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه علاقه‌مند به افزایش این نوع مدارس نیستیم، اظهار داشت: در قانون و بحث سند تحول بنیادین نگاه به همه مدارس هیئت امنایی است ولی هیئت امنایی که در بیرون تفسیر می‌شود این است که پولی را از اولیاء می‌گیریم، در صورتی که هیئت امنایی یعنی اداره مدرسه با همکاری سایر شرکا انجام شود چه ارکان تربیت باشد مانند خانه، مدرسه، رسانه و جامعه چه عوامل صحیح و مؤثر باشند مانند محله، روحانی، دانشگاهی که در آن منطقه وجود دارد و حتی دارالقرآن و مسجدی که در محله است.
محمودزاده با بیان اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی برای برنامه‌های فوق برنامه است، افزود: میزان شهریه مدارس مذکور در انجمن اولیای مدرسه، در هیئت امنای مدرسه و در شورای آموزش‌وپرورش منطقه تعیین می‌شود.
وی درباره کاهش تنوع مدارس نیز گفت: در دنیا چهار نوع مدرسه غیردولتی، دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی وجود دارد؛ در کشور هم چهار نوع مدرسه داریم و سایر مدارس مانند نمونه دولتی، هیئت امنایی، ایثارگران و شاهد در داخل مدارس دولتی‌ شکل گرفته است و اگر کاهش تنوع مدارس به چهار نوع مدارس بینجامد، با این رویه موافق هستیم.