kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲
اسرائیل روی تمام جنایتکاران را سفید کرد

صهیونیست‌ها، بیماران بیمارستانی را در غزه زنده زنده در آتش سوزاندند!

 
 
 
سرویس خارجی-
استفاده از بمب‌های آتش زا، برای هدف قرار دادن آوارگان، بیماران و مجروحین فلسطینی که داخل چادرهایی در محوطه یک بیمارستان در غزه مستقر شده بودند، بار دیگر ذات کثیف رژیم تروریست اسرائیل و حامیانش را به همگان نشان داد. ده‌ها زن و کودکِ بیمار یا آواره در آتش‌سوزی سهمگین میان بمباران زنده زنده سوختند.
به جرات می‌توان گفت، هیچ جنایتی نبوده که، رژیم آپارتاید اسرائیل و آمریکا، طی یک سال گذشته در غزه مرتکب نشده باشند. بمب و سلاح و نقشه و اطلاعات با آمریکا، عملیاتی کردن کشتار و جنایت با رژیم صهیونیستی. تامین مالی همه این‌ها هم با برخی کشورهای مرتجع عربی و.... در تازه‌ترین این جنایت‌ها دیروز تصاویری تکان‌دهنده از نتایج بمباران یک بیمارستان نیمه مخروبه در غزه منتشر شد. تصاویر آن‌قدر دلخراش بود که تقریبا همه رسانه‌ها، جلوی تیترشان نوشتند: «حاوی تصاویر دلخراش.» تصاویر، انسان‌های بی‌گناهی را نشان می‌داد که، وسط آتش در حال جان کندن بودند و وقتی-احتمالا به صورت ناخودآگاه- دست‌هایشان تکان می‌خورد، برای لحظه‌ای می‌شد شیلنگ سرُم را روی دست‌هایشان دید!
آتش که خاموش شد، تصاویر هولناک‌تر شد. تعداد زیادی جسد زن و کودک و مرد، با بدن‌های سوخته و بعضا متلاشی شده! این که چطور می‌شود، در قرن 21 و جلوی دوربین‌های تلویزیونی و از سوی پُر ادعاترین رژیم‌های دنیا، چنین وحشیانه جنایت کرد، سؤالی است که باید کارشناسان به آن بپردازند. آمریکا بزرگ‌ترین مدعی دفاع از حقوق بشر-که به دلیل سکته کردن یک دختر در تهران زمین و زمان را به هم دوخت و در کنگره‌اش، قانون علیه ایران وضع کرد- حامی اصلی این رژیم و صاحب آن بمب‌های آتش‌زا است. آن‌قدر حامی که به گفته خود صهیونیست‌ها، اگر نبود حمایت‌های آمریکا، اسرائیل طی همان یکی دو ماه اول، متوقف شده بود.
واکنش‌ها
خبرنگار اهل غزه در‌باره این جنایت اعلام کرد: «ظاهرا صهیونیست‌ها از بمب‌های جدید آتش‌زا علیه چادرهای آورگان استفاده کرده‌اند زیرا از فیلم‌های منتشر شده واضح است که آتش‌ ناشی از بمب‌باران به طور غیرطبیعی شدید‌تر از بمب‌هایی است که قبلا مشاهده می‌کردیم.» ایرنا نیز با انتشار تصاویری از این جنایت نوشت، حمله وحشیانه رژیم‌صهیونیستی به چادر آوارگان فلسطینی در‌ بیمارستان شهدای اقصی در مرکز غزه انجام شده است. «ایسنا» اما در همان ابتدای گزارش خود با جمله «هشدار! تصاویر ناراحت‌کننده!» نوشت: «دفتر رسانه‌ای تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که چادر آوارگان در محوطه بیمارستان شهدای الاقصی هفتمین بار است که به صورت متوالی هدف قرار می‌گیرد... رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی و پاکسازی نژادی فلسطینی‌ها است...رژیم صهیونیستی و آمریکا مسئول کامل وقوع این هولوکاست و جنایت برنامه‌ریزی شده علیه غیرنظامیان و آوارگان فلسطینی هستند.» تعداد کل شهدا و مجروحین بیش از 45 نفر اعلام شده است.
شلیک به پزشکان بدون مرز!
صهیونیست‌ها مدتی است، علاوه‌بر مردم عادی لبنان و غزه، به سمت نیروهای یونیفل، صلیب سرخ جهانی و پزشکان بدون مرز نیز شلیک می‌کنند و از بین آنها تلفات هم می‌گیرند. شاید به این دلیل که آمریکا، انگلیس، فرانسه و مرتجعین عربی را پشت خود می‌بینند! همین دیروز سازمان «پزشکان بدون مرز» (MSF) اعلام کرد که یکی از کارکنان این سازمان در حمله روز هشتم اکتبر (۱۷ مهر ماه)، نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر «جبالیا» واقع در شمال غزه کشته شده است. روز یکشنبه نیز صلیب سرخ جهانی از کشته شدن 4 نیروی خود بر اثر حملات رژیم صهیونیستی خبر داده بود. طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، سازمان پزشکان بدون مرز این را هم گفت که «ما از مرگ ناصر حمدی عبدالطیف الشالفو در تاریخ 10 اکتبر (19 مهر)، همکار ما که بر اثر زخم‌های ترکش بر روی پاها و سینه‌اش که در هشتم اکتبر در جبالیا در شمال نوار غزه دریافت کرده بود، جان باخت، شوکه شدیم. نیروهای اسرائیلی از هفتم اکتبر، جبالیا را تحت حمله قرار داده‌اند.» بر اساس این گزارش، این کارمند سازمان پزشکان بدون مرز در بیمارستان «کمال عدوان» به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب جان خود را از دست داد. سازمان پزشکان بدون مرز با محکوم کردن قتل همکار خود از رژیم صهیونیستی خواستند برای غیرنظامیان احترام قائل شوند. این سازمان اضافه کرد که رژیم صهیونیستی سیستم درمان و سلامت در غزه را نابود کرده و دسترسی افراد به مراقبت‌های حیاتی را دشوار کرده است.
شمار شهدای غزه 118 هزار نفر است
گفتنی است رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته، بیش از 42 هزار نفر را در غزه و حدود 2 هزار نفر را هم در لبنان به شهادت رسانده است که بیش از 90 درصد شهدا، غیرنظامی هستند. اما همیشه گزارش‌هایی نیز بوده‌اند که می‌گفتند، بیش از 8 هزار جسد نیز زیر آوارها باقی مانده‌اند که با احتساب آنها، شمار شهدای غزه تا 50 هزار نفر هم می‌رسد. دیروز اما به نقل از پزشکانی که از غزه بازگشته‌اند اعلام شد، تعداد شهدای غزه بیش از 118 هزار نفر است! در توئیتی که «زهرا سلطانا» به نقل از ‌۹۹ پزشک متخصص آمریکاییِ کار کرده در غزه منتشر کرده است آمده: این پزشکان به بایدن نامه نوشته و گفته‌اند احتمالا تعداد کشته‌ها بیشتر از ۱۱۸ هزار نفر و بیشتر از ۵.۴ درصد کل جمعیت غزه است!
باتلاق مالی!
اما این همه ماجرا نیست. درست است که صهیونیست‌ها در کشتار مردم عادی، زنان و کودکان، پزشکان بدون مرز و کارکنان صلیب سرخ جهانی، دست برتر را دارند! اما وقتی پای جوانان مسلح لبنانی و فلسطینی به میان کشیده می‌شود، قضیه کاملا عکس می‌شود. هم در لبنان و هم در غزه، این رژیم ضربات بی‌سابقه‌ای از جوانان مسلح خورده و تلفات بی‌سابقه‌ای هم داده است. این رژیم، خسارت‌های سنگینی نیز در حوزه اقتصاد، از سمت نیروهای مقاومت به ویژه یمن متحمل شده است.
 همین دیروز وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، با توجه به نرسیدن بموقع کمک آمریکا در سال مالی جاری و هزینه‌های جنگ که افزایش بودجه دفاعی را ضروری کرده است، انتظار دارد بودجه ۲۰۲۴ دولت برای سومین بار بازبینی شود.
 به گزارش ایسنا، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های بودجه‌ای حدود ۵.۴ میلیارد دلار، به ۶.۲ میلیارد دلار افزایش یابد. وزارت دارایی در ابتدا به حدود ۴.۹ میلیارد دلار کمک پیش‌بینی شده آمریکا متکی بود، اما این کمک مالی به تعویق افتاده است و انتظار نمی‌رود به زودی به «اسرائیل»، داده شود. بعلاوه، آمریکا محدودیت‌های متعددی را برای استفاده از این منابع مالی اعمال می‌کند که در حال حاضر بین دو طرف مورد بحث است.
از سوی دیگر گشایش جبهه جدید در لبنان، به معنای افزودن فوری و گسترده به بودجه دفاعی رژیم صهیونیستی است. ارتش رژیم صهیونیستی، چهار لشکر را در شمال مستقر کرده است و روزانه بر تعداد سربازان ذخیره افزوده می‌شود. هر نیروی ذخیره، به منزله هزینه قابل توجه، 
نه تنها از نظر پرداخت حقوق به نیروی وظیفه ذخیره، بلکه در زمینه لجستیک مانند حمل‌ونقل، غذا و هزینه‌های دیگر است. این هزینه‌ها فوری هستند و نیاز به شناسایی منابع بودجه‌ای فوری دارند.