kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

نابودی اسرائیل در جنگ اراده‌ها! (یادداشت میهمان)

 
 
۱- خدا بر درجات حضرت امام بیفزاید، وقتی خبر تصرف لانه جاسوسی در ایران به عنوان بخشی از خاک آمریکا را به ایشان دادند، به دانشجویان انقلابی پیرو خط امام پیام دادند که «خوب جایی را گرفتید، محکم نگه‌اش دارید!» حالا که دلاورمردان ایران‌زمین، اسرائیل به عنوان لانه جاسوسی و پادگان نظامی آمریکا در منطقه را موشکباران کردند، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در جمعه نصر به فرزندان خود در هوافضا که از نسل همان دانشجویان انقلابی همچون شهید علم‌الهدی هستند، پیام دادند که «خوب جایی را زدید، محکم‌تر بزنید»!
۲- در جریان غزوه «بدر صغری»؛ ابوسفيان، نعيم بن مسعود را به مدينه فرستاد تا لشکر اسلام را بترساند و عازم میدان نشوند. وی آمد و مسلمانان را از کثرت نیروها و تجهیزات لشکر ابوسفیان ترساند و گفت احدى از شما از آن مهلكه رهایی پيدا نمی‌كند! هرچند تعدادی از اصحاب قدری متزلزل شدند‌، اما پیامبر اکرم فرمودند من حرکت می‌کنم حتی اگر تنها باشم و این شهامت پیامبر 
هزار و پانصد جنگجو را پشت سر ایشان رهسپار منطقه بدر کرد. در نتیجه هشت روز در منطقه بدر گذشت‌، اما كفار از شدت خوف بيرون نيامدند و آیه ۱۷۴ آل عمران نازل شد که «وقتی به مؤمنان گفتند لشکری بسیار علیه شما فراهم شده و از آنان برحذر باشید، بر ایمانشان افزوده شد و گفتند: حَسْبُنَا الله وَ نِعْمَ الْوَكيلُ... - تنها خدا ما را کفایت می‌کند.»
۳- خطاب رهبری در نماز جمعه که هم به ملت‌های منطقه و هم به دشمنان منطقه بود، صدای مولا علی(ع) بود که از عمق تاریخ به گوش رسید که فرمود «هوشیار باشید که شیطان حزبش را گرد آورده و سوار و پیاده‌اش را فرا خوانده 
- (آمریکا مسئول تمام جنایات اسرائیل است و اگر خیالش از یک کشوری راحت شود به سراغ دیگری می‌رود) - ولی بصیرتم همراه من است، نه اشتباه می‌کنم 
و نه کسی مرا به اشتباه انداخته – (نه تاخیر می‌کنیم و نه شتابزده عمل می‌کنیم) - 
به خدا قسم حوضی‌ از جنگ برایشان پُر کنم که آبکِش آن جز خودم نباشد 
- (اگر لازم شود، بازهم می‌زنیم) - نه بتوانند از آن بیرون بیایند و نه بتوانند به آن برگردند - (محصول جنایات صهیونیست‌‌ها تنگ‌تر شدن حلقه محاصره‌ اسرائیل و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه‌ وجود است) - اما اگر کوه‌ها فرو بریزند تو پابرجا باش و با فشردن دندان بر دندان سر خود را به خداوند بسپار و قدم‌هایت را بر زمین میخکوب کن و دیده به آخر لشگر دشمن بینداز! - (باید همه کمربند دفاع و استقلال را از افغانستان عراق تا ایران و غزه و لبنان محکم ببندیم ) - و به وقت حمله یقین کن که پیـروزی‌ از جانب خدای‌ سـبحان است - (اسرائیل هرگز بر حماس و حزب‌الله پیروز نخواهد شد و مقاومت پیروز خواهد شد)»!
۴- شجاعت صادقانه که خدا پشتش باشد، قدرت می‌آورد و رسانه دیگر نمی‌تواند سانسورش کند و آن را نادیده بگیرد حتی رسانه خود دشمن! لذا مجبور می‌شود آن را به اندازه وزنش در اولویت‌ بگذارد، با آنکه می‌داند خلاف رویکرد و سیاست اربابانشان و پروتکل‌ها و خط خبری‌اش است. اینکه رئیس بخش فارسی رادیو اسرائیل در یک مصاحبه تلویزیونی برای اولین‌بار از عنوان «رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله امام علی خامنه‌ای» استفاده می‌کند و بی‌بی‌سی نیز مجبور می‌شود همزمان با تمام شبکه‌های خبری منطقه و دنیا با قطع برنامه‌های عادی خود، سخنان رهبر محور مقاومت را اولویت یک خود قرار دهد و مستقیم و به‌طورکامل پخش کنند، نشان از یک تحول بزرگ در ادراک منطقه و جهان از میدان دارد، تا جایی که صدای سردبیر یک هفته‌نامه پرسابقه حامی صهیونیسم جهانی را درمی‌آورد که چرا BBC جهانی ‎سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای را زنده پوشش می‌دهد؟ و توئیت می‌زند «آیا رسانه‌ها تحت نفوذ رهبر ایران هستند و BBC عقلش را از دست داده است‌؟!»
۵- آنچه که تاکنون از بازتاب شلیک موشک‌ها و نماز جمعه تهران شنیده‌ایم، یک‌هزارم واقعیتی است که منطقه و جهان و میدان و دیپلماسی را تحت تاثیر قرار داده است. اما یکی از تاثیرات آنی و آتی آنکه اراده دشمن را درهم کوبید و اراده جبهه مقاومت را تقویت کرد و گسترش داد این بود که «شجاعت، شجاعت و فتح می‌آورد»! در عصر خمینی و خامنه‌ای و در زمانه نصرالله و سلیمانی دیگر ابرقدرتی به تکنولوژی نیست‌، به این است که پس از موشکباران کردن دشمن و در اوج تهدیدات او، رسانه‌های خود دشمن اذعان کنند که دشمن تو از تو ترسیده، علی‌رغم اینکه می‌خواست تو را بترساند! اسرائیل‌ هیوم تیتر زد «آیت‌الله خامنه‌ای امروز با وجود تمامی تهدیدها، خودش را در معرض دید‌ها قرار داد و نشان داد یکی از شجاع‌ترین رهبران جهان است»! لذا آن شهروند سکولار مخالف جمهوری اسلامی هم افتخار می‌کند که توئیت بزند «اگر در تهران بودم حتما در این نماز جمعه شرکت می‌کردم، چون مسئله ایران است»!
 ۶- نکته مهم‌تر، سایه ترس ناشی از شجاعت رهبر ایران بر حامیان اسرائیل است که در دلشان رعب ایجاد کرد و پس از افکار عمومی دنیا، آنها را هم به این باور رساند که اسرائیل نابود‌شدنی است! و این یعنی تحمیل اراده مقاومت بر اراده دشمن در جنگ اراده‌ها! رهبر اکثریت دموکرات‌ها در سنا پس از وعده صادق دو و سخنان رهبر معظم انقلاب اذعان کرد که اسرائیل در حال خفه شدن و نابودی آن یک احتمال جدی است! چاک شومر می‌گوید «به عنوان کسی که همواره از اسرائیل حمایت کرده‌ام، برای من روشن شده که جهان پس از 7 اکتبر تغییر کرده و اسرائیل خفه شده و به یک دولت مطرود تبدیل شده که دوام نخواهد آورد»! وی تصریح می‌کند «حمایت از اسرائیل به پایین‌ترین سطوح در طول تاریخ رسیده و روابطش با جهان در حال فروپاشی است و مردمش به این نتیجه رسیده‌اند که نابودی اسرائیل یک احتمال جدی است»! این اذعان به همان سیاست رهبری است که تاکید کردند «حلقه محاصره‌ اسرائیل تنگ‌تر می‌شود تا سرانجام از صحنه‌ وجود حذف شود». برنی سندرز سناتور آمریکایی هم اذعان می‌کند «اسرائیل در حال شکست خوردن است»! اما عمق جنگ اراده‌ها را باید در سخنان نایب‌رئیس کمیسیون امنیت و روابط خارجی پارلمان خود اسرائیل درک کرد که اذعان می‌کند «7 اکتبر باعث شد تا دیگر کسی از اسرائیل نترسد و مردم منطقه به این باور رسیدند که زمان آن رسیده که دیگر نباید از اسرائیل ترسید و اسرائیل دیگر از نظر بازیگران منطقه ترسناک نخواهد بود»! زوی ‌هاوزر سپس با تاکید بر اینکه «این تحول نگران‌کننده یعنی تغییر نگاه‌ها به اسرائیل در مفهوم راهبردی منطقه‌ای» تصریح می‌کند «فرو ریختن ترس مردم منطقه از اسرائیل به دلیل فروپاشی قطعی قدرت بازدارندگی اسرائیل است و این فروریختن ترس بازیگران منطقه، اسرائیل را در این کارزار محدودتر کرده است»!
۷- شجاعت ناشی از تبیین حقیقت و واقعیت میدان است که به استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا شجاعت می‌دهد تا چنین قدرت نفوذ کلامی را ستایش کند و عالمان سنی را به این باور و جرأت می‌رساند که خطاب به حکام عرب بگویند «دروغ و فتنه بس است!، همه ما مسلمانیم». سلامه عبدالقوی از علمای الازهر و مشاور سابق وزیر اوقاف مصر در واکنش به حضور و سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه گفت «چنان با زبان عربی دقیق و به درستی به آیات قرآن استدلال کرد و پیش‌بینی دقیقی از واقعیت دردناک داشت، و رو به قبله ما نماز خواند و قرآن را بدون تحریف قرائت نمود و شهادتین را خواند که حاکمان ما از آن عاجزند! حال کجای این‌، شرک و بت‌پرستی و کفر بود؟!» سیاستمدار پاکستانی هم به خوبی سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن ایران همان دشمن کشورهای منطقه است را تفسیر کرد که «موشک دشمن، هم اسماعیل هنیه از اهل سنت و هم حسن نصرالله از اهل شیعه را به شهادت می‌رساند‌، وقتی این موشک از یک اتاق فرمان می‌گیرد و بین سنی و شیعه فرقی نمی‌گذارد، چرا ما باید در درگیری شیعه و سنی باشیم؟»
۸- شجاعت رهبر معظم انقلاب به مقامات دیگر کشورها هم جرأت داد تا صریح‌تر در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی موضع بگیرند و بعد از به شکست کشاندن طرح عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل، زبان عرب‌ها را هم باز کرد! 
امیر قطر خواستار محاکمه نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی و به اتهام نسل‌کشی می‌شود و وزیر خارجه عمان جرأت می‌کند تا بگوید «به جای محکوم کردن ایران، به اشغال فلسطین پایان دهید».وی تصریح می‌کند «هر کس که فکر می‌کند با محکوم کردن و مهار ایران، حذف حماس، شکست دادن حزب‌الله و یا حمایت مستمر سیاسی، نظامی و مالی از اسرائیل می‌توانیم به صلح برسیم، یا دچار توهم است یا ساده‌‌لوح و یا اینکه عمدا تلاش می‌کند از حقیقت دوری کند»! وزیر خارجه عربستان نیز اعلام می‌کند «ما می‌خواهیم اختلافات با ایران را برای همیشه حل کنیم و روابط خود را مانند دو دوست گسترش دهیم»! بعد از دیدن موشک‌های ‌هایپرسونیک در آسمان است که حاشیه اجلاس دوحه قطر را پررنگ‌تر از متن آن می‌کند. از دید صاحب‌نظران و تحلیلگران، سران و مقامات کشورهای عربی در این نشست به دنبال اطمینان دادن به ایران و اثبات عدم دشمنی‌شان با تهران بودند. منطق آنها نیز این بود که اگر جنگ شود آمریکا آنها را تنها خواهد گذاشت، همان‌گونه که در حمله به تاسیسات نفتی عربستان این را به‌خوبی فهمیدند!
۹- سخنان رهبری چنان شجاعتی ایجاد کرد که خیلی‌ها پای سلاح هسته‌ای را هم به میان کشیدند. برخی کارشناسان رسانه‌های منطقه و بین‌المللی احتمال رفتن ایران به سوی سلاح هسته‌ای با وجود جنایات اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این جنایات را امری طبیعی و منطقی درست تحلیل کردند و برخی در منطقه با وجود اینکه سلاح هسته‌ای در دکترین جمهوری اسلامی جایی ندارد، آن را از ایران مطالبه کردند! محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان هم با تاکید بر ناتوانی اسرائیل در نبرد با فلسطین، لبنان و جمهوری اسلامی هشدار داد «پاکستان صاحب قدرت اتمی است و رژیم صهیونیستی قادر به رویارویی نظامی با ما نیست»! پس از سفر نخست‌وزیر روسیه به تهران و دیدار نماینده پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان و ابراز امیدواری به اینکه پاسخ ایران اقدام هوشیارکننده‌ای برای اسرائیل باشد، و بعد از آنکه نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد «اسرائیل به فرمان آمریکا سیدحسن نصرالله را ترور کرد و آمریکا قطعا شریک جنایات اسرائیل است». 
۱۰- عملیات طوفان ‌الاقصی دو طرف را در وضعیت «مرگ و زندگی» قرار داده، اما رژیم صهیونیستی با همه جنایات و کشتاری که مرتکب شده، نتوانسته خود را از «مسیر مرگ» به «مسیر زندگی» برگرداند! نتانیاهو با زدن سیدحسن نصرالله با بمب‌های سنگرشکن می‌خواست این پیام را بدهد که «اسرائیل دیوانه شده»! و می‌خواهد با «دیوانگیِ فناورانه» و «جنون تکنولوژیک» طرف خود را بترساند و اراده مقاومت را بشکند تا ورق را برگرداند، اما در کمال ناباوری دید رهبر محور مقاومت سینه ستبر کرد و «ترس از جنود ایمانِ شجاعانه» را جایگزین «ترس از جنون تکنولوژیک» کرد که به گفته صاحب بحارالانوار تفسیر عبارت «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» یعنی«رعب و ترسی که خدا در دل کفار می‌اندازد، همان «وحشت از اولیای الهی» است». لذا ملت ایران که برای ایجاد رعب در دشمن، روز جمعه پشت سر رهبرشان پا به میدان گذاشتند همه از «اولیای الهی» و «جنود الهی» هستند!
دکتر محمدحسین محترم