kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۴۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
گزارش خبری تحلیلی کیهان

سلاح‌های اسرائیل در حال ته‌کشیدن هاآرتص: نهادهای امنیتی نگران شده‌اند

 
 
 
سرویس خارجی-
رسانه‌های عبری زبان می‌گویند، سلاح‌های رژیم اسرائیل-به دلیل حجم بالای استفاده و برخی تحریم‌ها-در حال ته کشیدن است و سطح فرماندهانی که می‌توانند دستور استفاده از این سلاح‌ها را بدهند، ارتقاء پیدا کرده است. یعنی از این پس هر فرمانده‌ای نمی‌تواند، فرمان استفاده از برخی سلاح‌ها را صادر کند. این مسئله باعث ترس و نگرانی صهیونیست‌ها شده است.
آن طور که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشته است و خبرگزاری‌های فارسی زبان از جمله «فارس» آن را نقل قول کرده‌اند، «به دلیل کاهش ذخایر تسلیحات، ارتش[رژیم اسرائیل] دستور داده است موافقت فرماندهان ارشد جهت استفاده از گلوله‌های جنگی و دیگر ابزارهای نظامی کسب شود... در سایه ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل؛ ارتش درجه و سطح فرماندهی جهت صدور موافقت با استفاده از سلاح‌های سنگین را ارتقا داده است....[این مسئله باعثِ] بروز ترس و نگرانی در نهادهای امنیتی در مورد توانایی اسرائیل برای به دست آوردن محموله‌های سلاح شده است.» 
گفتنی است نباید طولانی شدن این جنگ را نیز در بروز این مشکل در ارتش رژیم صهیونیستی از نظر دور داشت. ضمن این که آمریکا همچنان با شدت و کما فی السابق در حال ارسال کمک‌های تسلیحاتی به این رژیم است. نکته مهم بعدی، میزان بالای استفاده از سلاح توسط صهیونیست‌هاست که قطعا در بروز مشکلِ «کمبود سلاح» این رژیم مؤثر واقع شده است. 
طبق برآوردهایی که شده است، این رژیم طی یک سال گذشته بیش از تمام بمب‌هایی که در جنگ‌های جهانی بر سر مردم ریخته شد، بمب بر سر مردم لبنان و غزه ریخته است. در وحشی بودن این رژیم همین بس که برای ترور یک نفر- بله درست شنیدید یک نفر_ از 85 تُن بمب سنگرشکن استفاده کرد و در کنار آن یک نفر، 400 غیرنظامی دیگر را به خاک و خون کشید.
سلاحِ گرسنگی!
رژیم صهیونیستی، علاوه‌بر بمب‌های سنگرشکن و اهدایی آمریکا، از سلاح مرگبار و ممنوعه دیگری برای کشتار مردم بی‌دفاع استفاده می‌کند و آن چیزی نیست جز سلاح «گرسنگی». 
استفاده از این سلاح آن‌قدر غیرانسانی و وسیع است که صدای اعتراض یک رسانه عبری زبان را هم درآورده است. 
«ها آرتص» گزارش داده است که طرح ارتش رژیم صهیونیستی محاصره و گرسنگی دادن تمام کسانی است که در شمال غزه باقی می‌مانند. 
به گزارش ایسنا، در این روزنامه عبری زبان می‌خوانیم: «براساس طرح ژنرال‌ها، تمام کسانی که در شمال نوار غزه باقی می‌مانند تحت محاصره و گرسنگی قرار می‌گیرند. این طرح با قوانین بین‌المللی همسو نیست و فرصت‌های حمایت جامعه بین‌المللی از آن بسیار اندک است...»
به گزارش ایسنا، در حالی که جنگ غزه وارد سیصد و هفتاد و سومین روز خود می‌شود، ارتش اشغالگر به تشدید عملیات نظامی خود در شمال نوار غزه ادامه می‌دهد، اشغالگران شروع به جداسازی شمال از بقیه نوار غزه کرده‌اند. همچنین ۹ روز است که با اجرای طرحی که به طرح ژنرال‌ها معروف شده، جبالیا، بیت حانون و بیت لاهیا در محاصره هستند و ساکنان فلسطینی آواره شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش رژیم اشغالگر کشتار جمعی در جبالیا و استان شمال نوار غزه را تشدید کرده است و برای هشتمین روز متوالی به محاصره جبالیا و شمال غزه ادامه می‌دهد و مانع ورود آمبولانس‌ها و دفاع مدنی برای بیرون کشیدن پیکر بیش از ۷۵ شهید از مجموع ۲۸۵ شهیدی می‌شود که رژیم اشغالگر ظرف هشت روز گذشته آنها را به شهادت رسانده است.
اعتراض‌های جهانی
خبرگزاری مهر اما به نقل از «راشاتودی» از ادامه اعتراض‌های مردمی در سراسر جهان علیه نسل‌کشی در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع در لبنان توسط رژیم صهیونیستی خبر داده است. 
در این گزارش می‌خوانیم در ادامه حمایت‌های مردمی در نقاط مختلف جهان از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، هزاران نفر از مردم آلمان با تجمع در خیابان‌های شهر مونیخ، ضمن محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لبنان خواستار توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه شدند... معترضان همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه شدند... افراد معترض پرچم‌های فلسطین و لبنان و همچنین تصاویر و پارچه‌نوشته‌هایی با عنوان «نه به ۱۰۰ میلیارد دلار برای تسلیحات و جنگ» را با خود حمل می‌کردند.
دیروز همزمان به نقل از وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام شد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۴۲ هزار و ۲۲۷ نفر رسیده است. این جنایات با حمایت‌های پیدا و پنهان کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، انگلیس و برخی کشورهای خائن منطقه انجام می‌شود.
سایر رویدادها
* فارس: ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دیروز مسجد قدیمی منطقه «کفر تبنیت» در جنوب لبنان را بمباران کرد. رژیم صهیونیبستی طی یک سال گذشته ده‌ها مسجد و عبادتگاه را در نوار غزه ویران کرده است.
* ایسنا: یک منبع امنیتی فلسطینی فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در جریان حمله زمینی خود به «جبالیا» در شمال نوار غزه، از «ربات‌های انتحاری» برای وارد کردن بیشترین خسارات مادی و انسانی استفاده کرده است. این ربات‌ها خودروهایی هستند که قادرند مقادیر زیادی بمب با خود حمل کنند.
* لیبرمن وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی: در دوره نخست‌وزیری نتانیاهو فاجعه‌های زیادی به بار آمده که یکی از آنها عملیات نظامی هفتم اکتبر مقاومت فلسطین است.... وقوع این حمله اصلا تصادفی نیست... فاجعه کوه مرون در سال ۲۰۲۰ که در آن ده‌ها یهودی کشته شدند هم در دوره نخست‌وزیری نتانیاهو رخ داد.