kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کیهان بررسی می‌کند

پیام اقتدار ایران از مصلای تهران تا قلب بیروت

 
 
 
سرویس سیاسی ـ
از مجموع اتفاقات منطقه می‌توان دریافت که دوران کنونی، دوران محو اسرائیل است. جمهوری اسلامی در شرایط تکون نظم جهانی پیش رو و وضعیت منطقه که به تصریح رهبر معظم انقلاب «هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق» از مصلای تهران تا قلب بیروت پیام اقتدار می‌دهد و اجازه تکرار سیطره و مهندسی جغرافیایی و سیاسی غرب آسیا توسط سیاستمداران غربی پس از جنگ جهانی اول را نخواهد داد.
شکست‌ها‌ی پی‌در‌پی شبکه وحشی صهیونیستی از اتحاد جبهه مقاومت، سبب تقلای این رژیم موقت برای پوشاندن درماندگی خود از طریق ترورها، جنگ روانی و جنایات قساوت‌آمیز در فلسطین و لبنان شده است. صهیونیست‌ها همواره از ایستادگی جمهوری اسلامی ایران کنار نهضت‌های مقاومت اسلامی در هراس بوده‌اند و تحقق قریب‌الوقوع و کامل آرمان انقلاب اسلامی برای محو اسرائیل را درک کرده‌اند. آنها همچنین با بیداری جهانی علیه موجودیت خود و هویب‌یابی ضد صهیونیستی جهانیان مواجه‌اند. رژیم بی‌رحم بر همین اساس، روز به روز بر جنایات سهمگین خود در فلسطین و لبنان افزود و نشان داد تا چه اندازه عرصه را بر موجودیت خود تنگ می‌بیند.
در این سو و در همین فضا، نماز جمعه نصر، عملیات‌های وعده صادق و منهدم ساختن حفاظت شده‌ترین پایگاه‌های نظامی دنیا در اسرائیل، تأکید رئیس‌جمهور بر حمایت از مقاومت اسلامی و حمایت از مجازات رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق، سفر قالیباف رئیس ‌مجلس شورای اسلامی به بیروت و سفر عراقچی وزیر امور خارجه به سوریه، لبنان و عراق، اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت را مقابل به زانو درآمدن رژیم صهیونیستی بازتاب داد و نمایش هماهنگ شدن کامل دیپلماسی و میدان بود.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دو عملیات وعده صادق 1 و 2 مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی را درهم کوبیده است و پاسخی قاطعانه به این رژیم جلاد داده است.
سپاه بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ماه در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و به شهادت رساندن فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، به عنوان بخشی از تنبیه رژیم جنایتکار صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول‌الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین شامگاه سه‌شنبه 10 مهرماه طی عملیات وعده صادق۲ با رمز یا رسول‌الله(ص) در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت آمریکا در قتل‌عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد و اخطار داد که «چنانچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است، واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.»
آفرینش جمعه‌ای ماندگار 
در فضای رعب‌افکنی رژیم صهیونیستی
جمعه همان هفته یعنی روز 13 مهرماه و پس از ضرب شست سپاه به اسرائیل، رهبر معظم انقلاب با وجود فضای تهدید از سوی دشمن صهیونیستی، به مصلای امام خمینی(ره) آمدند و ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله، خطبه‌های نماز جمعه را ایراد کردند. ایشان سپس نماز جمعه و نماز عصر را اقامه کردند و دشمن را از حکمت و شجاعت خود متحیر ساختند. رهبر انقلاب با حضور حماسی و بیانات راهبردی خود، پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت را از مصلای امام خمینی(ره) به دنیا اعلام کردند و جمعه‌ای ماندگار آفریدند. ایشان فضای رعب‌افکنی رژیم منحوس اسرائیل را شکستند و بی‌آبرویی تازه‌ای برای صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها رقم زدند. نماز جمعه نصر با حضور تاریخی مردم از شهرهای مختلف و نمایش زیبای عشق به ولایت همراه بود.
رهبر انقلاب: اثرگذاری شخصیت سید حسن نصرالله
 پس از شهادتش بیشتر خواهد شد
بخشی از بیانات رهبر انقلاب در آن نماز جمعه به یاد ماندنی را مرور می‌کنیم؛
ـ «اثرگذاری شخصیت پرچمدار مقاومت و مدافع شجاع مظلومان پس از شهادتش بیشتر خواهد شد و ملت‌های منطقه و مجاهدان فی‌سبیل‌الله، پیام شهادت او یعنی ایمان و توکل بیشتر، اتحاد مستحکم‌تر، ادامه قوی‌تر و بدون تردید مبارزه تا شکست و نابودی دشمن صهیونیستی را با همه وجود دنبال خواهند کرد.»
ـ «باید کمربند دفاع، استقلال‌طلبی و عزت را از افغانستان تا یمن و از ایران تا غزه و لبنان در همه کشورهای اسلامی، محکم ببندیم.»
ـ «اقدام نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایت‌های حیرت‌آور آن رژیم خون‌آشام، گرگ‌صفت و سگ‌ هار آمریکا در منطقه بود.»
ـ «جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد.»
ـ «ما در انجام این وظیفه نه تعلل و کوتاهی می‌کنیم نه دچار شتابزدگی می‌شویم و آنچه معقول، منطقی و درست است طبق نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در وقت  خود عمل می‌شود، همچنان‌که این کار انجام شد و در آینده نیز اگر لازم باشد، انجام خواهد گرفت.»
ایشان در خطبه دوم نماز جمعه که آن را به عربی قرائت کردند خطاب به همه امت اسلام در سراسر جهان و به صورت ویژه خطاب به ملت عزیز لبنان و فلسطین، ناتوانی دشمن پلید در صدمه جدی زدن به تشکیلات مستحکم حزب‌الله یا حماس و جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌های مجاهد فی سبیل الله را علت اقدام آنها به ترور و تخریب و بمباران و کشتار غیرنظامیان و داغدار کردن غیر مسلّحین دانستند و گفتند: دشمن این اقدامات را نشانه پیروزی خود قلمداد می‌کند اما نتیجه این رفتار، تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم و سر برآوردن مردان و سرداران و رهبران و از جان گذشتگان بیشتر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره گرگ خون‌آشام، و سرانجام حذف وجود ننگین او از صحنه تاریخ است.
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای طوفان‌الاقصی و مقاومت یکساله غزه و لبنان را موجب بازگشت رژیم صهیونی به دغدغه حفظ موجودیت خود دانستند و گفتند: این یعنی مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونیستی را ۷۰ سال به عقب برگرداند.
سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت
 و در رأس آنان ‌حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد
گفتنی است، رهبر انقلاب روز شنبه 7 مهرماه نیز پیامی مهم درباره قضایای لبنان صادر کردند و تصریح فرمودند: «سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان ‌حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار ‌می‌دادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ الهی دشمن ‌متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد.»
ایشان همچنین تأکید کردند: «بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله ‌سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.‌»
قالیباف: بدون شک ایران 
همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست
در تداوم راهبرد شکستن فضای رعب‌افکنی اسرائیل و رساندن پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت، رئیس‌مجلس شورای اسلامی روز شنبه با هواپیمایی که خود، خلبانی آن را برعهده داشت، وارد بیروت شد. او با وجود شرایط جنگی در فرودگاه ناامن بیروت فرود آمد. قالیباف پیام رهبر انقلاب و رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه ما مثل همیشه کنار ملت و دولت لبنان و جریان مقاومت هستیم، به مقامات لبنان ابلاغ کرد.
رئیس‌ مجلس شورای اسلامی بعد از دیدار با نبیه بری رئیس ‌مجلس لبنان، در نشست خبری گفت: امروز به بیروت آمدم تا سلام گرم ملت، دولت و مجلس ایران به‌ویژه پیام رهبر معظم انقلاب را به مردم لبنان برسانم که مطمئن باشید جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت کنار ملت و دولت لبنان و مقاومت در همه صحنه‌ها خواهد بود. قالیباف با اشاره به دیدارش با نجیب میقاتی نخست‌وزیر موقت لبنان بیان داشت: در ملاقات با آقای میقاتی گفتم که ملت و مردم ایران برای کمک به مردم آواره و جنگ‌زده لبنان و مجروحان آماده هستند تا زیر نظر دولت لبنان امکاناتی را برسانند لذا اگر دولت لبنان کریدور هوائی را برای بیروت فراهم کند، این کمک‌ها را در اسرع وقت به مردم می‌رسانیم.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و در رأس آن نخست‌وزیر گرگ‌صفتش چنین جنایاتی را مرتکب شدند و در این شرایط سازمان‌های بین‌المللی و شورای امنیت در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند. لازم است کشورهای اسلامی و همه انسان‌های آزادی‌خواه دنیا این جنایات را محکوم کنند و کمک به مردم این‌جا در اولویت باشد.
قالیباف همچنین در منطقه البسطه بیروت (بیروت غربی) میان مردم حضور یافت و خاطرنشان کرد: بدون شک ایران همیشه حامی ملت لبنان و فلسطین بوده و هست.
رئیس ‌مجلس شورای اسلامی: 
هر نوع همکاری با رژیم صهیونیستی باید قطع شود
رئیس‌مجلس شورای اسلامی سپس به ژنو سفر کرد. وی دیروز در نشست فوق‌العاده PUIC که در حاشیه یک‌صد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی برگزار شد، گفت: صهیونیست‌ها به القا ترس و اختلاف در جهان اسلام امید بسته‌اند. کافی است شجاع باشیم و پشت یکدیگر بایستیم. آنگاه توهمی به نام صهیونیسم جنایتکار برای همیشه پایان خواهد یافت.
وی تأکید کرد: ما نیازمند قطع هر نوع همکاری، کمک و گفت‌وگو با رژیم، و متوقف کردن هر نوع پروژه سیاسی و اقتصادی هستیم که اسرائیل را یاری کند. امت اسلامی باید فشار یکپارچه و مؤثر برای توقف این رژیم کودک‌کش به آمریکا وارد کند. شریان‌های حیاتی رژیم اسرائیل اکنون در کنترل امت اسلامی است من اطمینان دارم خداوند به خون‌های مجاهدین و مردان و زنان مظلوم لبنان و فلسطین، برکت خواهد داد و جهان اسلام طعم روزهای شیرین بدون اسرائیل را خواهد چشید. امیدوارم آن روز را ببینیم، و اگر ندیدیم صاحب مزاری باشیم که بر سنگ آن نوشته باشند «سربازی که در راه مبارزه با اسرائیل شهید شد». 
دکتر پزشکیان: ارتکاب کوچک‌ترین خطا از سوی رژیم صهیونیستی پاسخ کوبنده‌تر ایران را به دنبال دارد
گفتنی است، چهارشنبه 11 مهر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور به منظور دیدار رسمی با امیر قطر و شرکت در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا وارد قطر شد. پزشکیان شامگاه چهارشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با امیر قطر تأکید کرد: اگر رژیم صهیونیستی اشتباهی کند، جمهوری اسلامی ایران پاسخ قاطع و محکمی به او خواهد داد و به این موضع به طور جدی پایبند هستیم.
رئیس‌جمهور: آمریکا و کشورهای غربی 
با حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی ثابت کرده‌اند جان انسان‌ها 
برای آنها هیچ ارزشی ندارد
رئیس‌جمهور شامگاه چهارشنبه 11 مهرماه نیز در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه به قطر، با هیئت عالی‌رتبه جنبش مقاومت اسلامی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.
پزشکیان در این دیدار با انتقاد شدید از رفتار ریاکارانه آمریکا و کشورهای غربی در حمایت از رژیم صهیونیستی با ژست دموکراسی و ادعای دفاع از حقوق بشر گفت: این کشورها که مدام دم از حقوق بشر و کرامت انسانی می‌زنند، با حمایت خود از این رژیم جنایتکار ثابت کرده‌اند که با این مفاهیم به کلی بیگانه‌اند، جان انسان‌ها به ویژه زنان و کودکان برای آنها هیچ ارزشی ندارد و همه ادعاهای آنها دروغ است. وی با اشاره به قول و وعده دروغ کشورهای غربی برای دعوت ایران به خویشتنداری و عدم پاسخ به ترور شهید هنیه در ازای آتش‌بس و توقف کشتار مردم بی‌گناه در غزه اظهار داشت: استمرار جنایات رژیم صهیونیستی منجر به پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد و قطعاً این رژیم در صورت ارتکاب کوچک‌ترین خطای دیگری، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر و محکم‌تر دریافت خواهد کرد. علاوه ‌بر این، پزشکیان چند روز پیش طی سفری به روسیه، در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌خواهند ارتباطات کشورهای منطقه در بستر آرامی ادامه یابد.
در همین راستا، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه دیروز به بغداد رفت و پس از دیدار و گفت‌وگو با «فواد حسین» وزیر خارجه عراق در بغداد، در یک کنفرانس مشترک خبری تصریح کرد: باید با تهاجمات رژیم صهیونیستی مقابله شود و باید جنگ و درگیری و حملاتش به مردم غزه و مردم لبنان متوقف شود. جمهوری اسلامی ایران خواهان افزایش تنش، درگیری و جنگ نیست اگرچه برای هر وضعیتی آمادگی دارد. وزیر امور خارجه عراق نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت: ما در عراق به طور قاطع با هرگونه سوءاستفاده از آسمان عراق در این جنگ مخالفیم.
عراقچی در دیدار با بشار اسد: هرگونه تهاجم 
به ایران توسط رژیم اسرائیل 
با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد
عراقچی علاوه ‌بر این شنبه 14 مهرماه وارد دمشق شد و در دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه تصریح کرد که ایران در هر شرایطی در کنار مقاومت خواهد ایستاد.
وی تأکید کرد که هرگونه تهاجم به ایران توسط رژیم اسرائیل با پاسخ قوی‌تر ما مواجه خواهد شد، می‌توانند اراده ما را امتحان کنند.
رئیس‌جمهور سوریه نیز در دیدار با عراقچی ضمن قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران و ابلاغ سلام و تحیت به رهبری معظم انقلاب و رئیس‌جمهور، از مواضع مسئولانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حمایت مؤثر از اصل تعیین سرنوشت و حق دفاع و مقاومت علیه اشغالگری و تجاوز دشمن صهیونی تمجید کرد و بر اهمیت تلاش همه‌جانبه بین‌المللی برای پایان دادن به ماجراجویی‌های مجرمانه رژیم اشغالگر تاکید کرد.
بشار اسد همچنین اصل سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه همزمان با خطبه نصر و تنها چند روز بعد از عملیات موشکی مشروع و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز اشغالگر را بسیار معنادار و حاوی پیام قوت و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای غیرقانونی و تحرکات مجرمانه رژیم صهیونی توصیف کرد و شایسته تقدیر دانست. عراقچی پیش از سفر به سوریه، پیش از ظهر جمعه 13 مهرماه وارد بیروت شد و در دیدار با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت و ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش‌افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به حجم و شدت جنایات وحشیانه ارتکابی توسط رژیم صهیونیستی که مصداق‌های آشکار جنایات شدید بین‌المللی است، بر ضرورت تلاش همه‌جانبه کشورهای اسلامی و عربی برای تبیین ابعاد اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه رژیم اسرائیل و بسیج سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی برای اقدام جمعی جهت توقف تجاوز اسرائیل تاکید کرد.
در این دیدار، نخست‌وزیر لبنان با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات اسرائیل به عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی نمود. این روزها یکی از مظاهر سرگردانی جبهه  شرارت از اقتدار جمهوری اسلامی ایران و یکپارچگی جبهه مقاومت، دروغ‌بافی و شایعه‌پراکنی درباره وضعیت سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در تقابل با این جنگ روانی، دست به عملیات روانی متفاوت زد و پاسخی به شایعات دشمن نداد. از مجموع اتفاقات منطقه می‌توان دریافت که دوران کنونی، دوران محو اسرائیل است. جمهوری اسلامی در شرایط تکون نظم جهانی پیش رو و وضعیت منطقه که به تصریح رهبر معظم انقلاب «هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق» از مصلای تهران تا قلب بیروت پیام اقتدار می‌دهد و اجازه تکرار سیطره و مهندسی جغرافیایی و سیاسی غرب آسیا توسط سیاستمداران غربی پس از جنگ جهانی اول را نخواهد داد.