kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
یدیعوت آحارونوت: 

حمله موشکی ایران خسارات قابل توجهی به اسرائیل وارد کرده است

 
 
 
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که حمله موشکی ایران به اسرائیل در ابتدای ماه جاری بیشترین خسارت را در بین حملات موشکی علیه این رژیم از 7 اکتبر تاکنون وارد کرده است. 
به گزارش فارس، «پس از گذشت روزها مشخص شده که خسارت‌های مالی در نتیجه حمله ایران در اول اکتبر بزرگ و قابل توجه بوده است» این را یدیعوت آحارونوت گزارش داده است.
این روزنامه به نقل از داده‌های مالیاتی اخیر اسرائیلی‌ها مدعی شده که خسارت‌های وارده به اموال خسارت‌دیده در جنگ که آن را متعلق به غیرنظامیان خوانده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون شیکل (۴۰ تا ۵۳ میلیون دلار) است.
این داده‌ها در حالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی روی انتشار اخبار مربوط به تلفات و خسارات حمله یکم اکتبر ایران علیه این رژیم اعمال می‌کند. در روز یکم اکتبر ۲۰۲۴، ایران با ۲۰۰ موشک به اهدافی نظامی در اسرائیل حمله و اعلام کرد، این حمله در پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در ژوئیه ۲۰۲۴ در تهران و ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و «عباس نیلفروشان»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ در ضاحیه بیروت صورت می‌گیرد.
جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد که در عملیات وعده صادق 2 از هدف‌گیری مناطق مسکونی و غیرنظامی خودداری کرده و فقط پایگاه‌های هوائی ارتش اسرائیل را هدف قرار داده است.
آحارونوت افزود: این بزرگ‌ترین خسارت ناشی از یک حمله موشکی به اسرائیل از زمان آغاز جنگ در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است. به نوشته این روزنامه، خسارت‌های ناشی از اصابت یک فروند موشک ایران در نزدیکی آنچه مجتمع Sea‌&‌Son در ساحل شمال تل‌آویو خواند، تنها حدود ۵۰ میلیون شکل (۱۳.۵ میلیون دلار) برآورد شده است.
به ادعای آحارونوت، خسارت‌های شدیدی هم به رستوران‌ها و مغازه‌های لوکس از جمله رستوران ترکیز وارد شد که تقریباً به طور کامل ویران شد.
این روزنامه عبری افزود: حدود ۱۵۰ آپارتمان از جمله خانه‌های لوکس 
بر اثر اصابت موشک در نزدیکی همان مکان مورد حمله در منطقه ساحلی شمال تل‌آویو آسیب دیدند. یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع رسمی ناشناس گفت: «اگر موشک مستقیماً به ساختمانی که شامل ۲۵۰ آپارتمان است اصابت می‌کرد، تلفات زیادی در پی داشت.»
این روزنامه افزود: خسارات زیادی هم به ۱۰ منطقه دیگر مورد اصابت موشک‌ها صرف نظر از چند پایگاه نظامی اسرائیلی وارد آمده است. آحارونوت درعین‌حال مدعی شد که این حملات تلفات نداشته است. آحارونوت آورده است: «یکی از کانون‌های سقوط موشک‌ها در هود هشارون (شهری در مرکز اسرائیل) بود که حدود ۱۰۰ آپارتمان در آنجا آسیب دیدند».
بر اساس گزارش این روزنامه، در یک ساختمان، خسارت بیش از ۱۰ میلیون شکل (۲.۶ میلیون دلار) برآورد شده است.