kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۸
خطیب جمعه تهران:

عملیات وعده صادق‌2 منجر به ذلت غیرقابل جبران رژیم صهیونیستی شد

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وعده صادق ۲ فوق تکنولوژی آمریکا و غرب بود و واقعاً کمر اسرائیل را شکست و دماغ آمریکا را به خاک مالید، گفت: با وجود تجهیزات پدافندی آنها، موشک‌ها به هدف اصابت کرد که باعث فلج شدن و ذلت غیر قابل جبران اسرائیل شد.
 
 
 
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: شما برادران و خواهران خداجوی، مؤمن، پاکدل و معتقد به مبدا و معاد را و نفس ضعیف خودم را به رعایت تقوای الهی توصیه می‌کنم.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تقوا دژ است. تقوا سنگر است. تقوا حفاظ است. تقوا آبرو است. تقوا نور است. تقوا رهیافتگی است. تقوا با ترمز عقل و دین زندگی کردن است. آدم بی‌تقوا هر کاری که دلش بخواهد را انجام می‌دهد. هر حرفی را می‌زند. هر درآمدی را قبول می‌کند. چون هیچ ملاحظه‌ای از خدا و عالم ابد را نمی‌کند.
وی بیان داشت: انسان با تقوا هر کاری را که می‌خواهد انجام بدهد خدا را در نظر می‌گیرد. هر کسی برای خدا باشد خداوند برای اوست. برای خدا باشید تا خدا برای شما باشد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مسئله تبلیغ یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین از مهم‌ترین عرصه‌های جهاد و مبارزه که همه انبیا از این سنگر حرکت خودشان را آغاز کرده‌اند و بلندگوی خدا بودند و پیام خدا را به دل‌ها رساندند. مسئله غدیر را خداوند در قرآن به پیغمبرش در بستر تبلیغ واجب کرد که بگوید.
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جمعه نصر در شرایطی در مصلی حضور پیدا کردند که شرایط نگرانی و تهدید بود، بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغدار شدن امتی مجاهد و مقاوم و به پاخاسته در برابر استکبار، برخی‌ها روحیه خود را باخته بودند و متزلزل شده بودند.
وی تاکید کرد: در جبهه مقاومت مردم قهرمان غزه و لبنان فردی را از دست دادند که چراغ و مشغل بود، قهرمان بود، بی‌بدیل بود در مدیریت بدون بدل و جایگزین بود، او کارآزموده و انسان والا از نظر خصوصیات ذاتی بود و به تعبیر رهبری عصاره فضائل لبنان و خار چشم دشمن و باعث دلگرمی جبهه جهاد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نشان داد که ارتش اسرائیل قوی نیست. کسی که در سنگر ایمان نشسته باشد او مقتدر است. گروه قلیلی حمله کردند این ددمنشان را از لانه‌های خودشان بیرون کشیدند اسیر و کشته از آنها گرفتند و دماغشان را به خاک مالیدند. شکست رژیم صهیونیستی تا ابد قابل جبران نخواهد بود. آیت‌الله صدیقی بیان کرد: از جنبه حیثیتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی زیر سؤال رفت و شکستی که در این مرحله به رژیم صهیونیستی وارد شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود.
امام جمعه موقت تهران گفت: سید حسن نصرالله پرچم برافراشته همه فضائل دینی بود. داغ شهادت سید حسن نصرالله فراموش‌شدنی نیست. خداوند متعال ایران را‌ ام القرای مجاهدین، آزادمردان، روشن‌بینان، ظلم‌ستیزان و مبارزه کنندگان با استکبار قرار داده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس،دفاع از حرم همه جا نیروهای مسلح ما امتحانشان را دادند که شکست ناپذیر هستند.
وی با اشاره به جنایت ترور شهید هنیه و شهید سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، گفت: باید نیروهای مسلح ما طعم تلخ جسارتشان را به رژیم صهیونیستی نشان می‌داد. گروهی در رسانه‌ها گفتند که ایران منفعل شده است و بنای مجازات ندارد. در این زمینه برخی شبهاتی ایجاد کردند. وعده صادق دست قدرت خدا بود. حسابگرانه و حکیمانه بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نه شتابزده عمل می‌کنیم نه تعلل می‌کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین به حضور شکوهمندانه مردم در نماز جمعه نصر اشاره کرد و افزود: اگر رهبری ما شجاعانه و مقتدرانه و حکیمانه آمدند مردم نیز با زن و بچه خود در شرایط تهدید آماده شدند تا جان خود را فدای مقاومت و رهبری کنند و این نشان داد که او را نایب امام زمان می‌دانید و حضورتان برای جبهه مقاومت افتخار بود و برای ایران اسلامی شکوه و عزت به همراه داشت.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وعده صادق ۲ فوق تکنولوژی آمریکا و غرب بود و واقعاً کمر اسرائیل را شکست و دماغ آمریکا را به خاک مالید. وی با بیان اینکه سپاه قهرمان با همراهی ارتش مکتبی و وزارت دفاع طرحی جانانه پیش‌بینی کردند، خاطرنشان کرد: با وجود تجهیزات پدافندی آنها، موشک‌ها به هدف اصابت کرد که باعث فلج شدن و ذلت غیر قابل جبران اسرائیل شد.
 ارتش ذوب در ولایت و آماده جهاد در راه خدا 
تا مرز شهادت است
حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ما امروز موظف هستیم به فکر ملت مقاوم فلسطین و ملت مجاهد لبنان باشیم و این وظیفه همه امت اسلامی است، تاکنون چنین بوده است و تا آخر همچنین خواهد بود و ما وظیفه خود را نسبت به آن عزیزان در همه حوزه انجام خواهیم داد.
وی افزود: چهل و پنجمین سالگرد تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم و جشن می‌گیریم، این سازمان ۲۴ مهر سال ۱۳۵۸ با پیشنهاد رهبر فرزانه انقلاب که آن روز‌ها عضو شورای انقلاب و نماینده امام راحل در نیرو‌های مسلح بودند به محضر حضرت امام تصویب شد و شکل گرفت.
به گزارش دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: هدف از تاسیس و تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش کمک به ساخت یک ارتش مؤمن، متدین، ولایی، با بصیرت، قوی، پایدار، وفادار ملک و ملت، نظام و ملت اسلامی بود که باید با افتخار هر چه تمام عرض کنم که ما امروز بعد از ۴۵ سال که از آن روز سپری می‌شود شاهد تحقق همه این اهداف هستیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: ارتش ما امروز ارتشی است ذوب در ولایت، فدایی ملت و تشنه خدمت بی‌منت به میهن، ملت و امت اسلامی و آماده جهاد در راه خدا تا مرز شهادت.
حجت‌الاسلام محمد حسنی تاکید کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران ارتش نمایشگاه ارزش‌های اسلامی است، ارتش مؤمن‌تر، متدین‌تر و کارآمدتر و انقلابی‌تر از روز‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: امروز از ارتشی برخورداریم که در بالاترین سطح ممکن در دفاع از مصالح و منافع ملی قرار دارد، بدون تعارف، با شناختی که از ارتش دارم به ملت بزرگ ایران می‌گویم که اگر دشمن در محاسبات خودش به خطا رود و تعرضی به مرز‌های ما، منافع ما و مصالح ما داشته باشد دیگر باید دشمن را در بایگانی تاریخ دنبال کرد یعنی آن روز، روز آخر عمر دشمن است. وی گفت: ارتش ما سد شکست‌ناپذیر ملت در دفاع از امت اسلامی است، به عنوان سرباز فرهنگی حضرت امام خامنه‌ای در کنار مجموعه بزرگ همکاران عزیزم در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش مفتخریم به خدمت به خدمتگزاری و ارتشی که در خدمت اسلام است در خدمت قرآن، در خدمت نظام اسلامی و در خدمت کلان آرمان‌های امت اسلامی است.
حجت‌الاسلام محمد حسنی بیان داشت: سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به همه همکاران خودم در شبکه وسیع سازمان عقیدتی سیاسی از صدر تا سرپنجه تبریک عرض می‌کنم و از همه دعوت می‌کنم که از این روز به بعد حتی بیش از گذشته باید از ظرفیت‌های فرهنگی خودمان در ارتقای توان و آمادگی رزمی ارتش استفاده کنیم.