kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۱۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

نقش پُررنگ لشکر 77 ارتش انگلیس در عملیات روانی اسرائیل علیه محورهای مقاومت

 
 
سرویس خارجی-
تارنمایی انگلیسی‌زبان جزئیاتی را از کمک سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، در زمینه‌ تاکتیک‌های جنگ روانی فاش کرده است. چکیده گزارش این است که، رژیم صهیونیستی بخش قابل توجهی از «عملیات روانی» مرتبط با جنگ جاری را به انگلیسی‌ها سپرده است.
این اخبار جعلی در این روزها چند بار به گوش شما رسیده است: «یحیی سنوار جاسوس اسرائیل است»؛ «حزب‌الله از ایران ناراضی است»؛ «سردار قاآنی در حمله به ضاحیه کشته شد» و... به قدری حجم و سرعت انتشار این اخبار بالاست که فرصت فکر کردن و راستی‌آزمایی را می‌گیرد و ذهن را گیج و تسلیم می‌کند. این یکی از مأموریت‌هایِ جنگجویانِ جنگِ روانی است. 
در همین رابطه تارنمای انگلیسی «دی‌کلسیفاید یو.کِی» با استناد به مجموعه‌ای از اسناد افشا شده، ابعاد جدیدی از همدستی لندن با رژیم صهیونیستی در زمینه جنگ روانی را فاش ساخته است. این اسناد فاش می‌کنند انگلیس به نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در زمینه تکنیک‌های جنگ روانی کمک شایانی کرده است. بر اساس این گزارش، لشگر ۷۷ ارتش انگلیس که عمدتاً در زمینه جنگ روانی متخصص است با نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در زمینه «تاکتیک‌ها و استراتژی» جنگ روانی بحث و تعامل جدی داشته است.
از جمله فعالیت‌های لشگر ۷۷ ارتش انگلیس، حملات سایبری، پروپاگاندا و دیگر عملیات‌ها در فضای مجازی از جمله فعالیت در رسانه‌های اجتماعی است. ارتش رژیم صهیونیستی طی عملیات‌هایش علیه غزه و لبنان اتکای زیادی به اشاعه و ساختن اطلاعات و روایت‌های دروغ و تلاش برای اختلاف‌افکنی در میان مردم منطقه داشته است. رژیم صهیونیستی برای دست زدن به چنین عملیات‌هایی به حساب‌های کاربری در رسانه‌های اجتماعی، بیانیه‌های مقام‌ها و ارتش و همچنین سخنگوی فرماندهی ارتش خود متکی بوده است.
طبق گزارش این تارنمای انگلیسی‌، لشگر ۷۷ ارتش انگلیس و ارتش رژیم صهیونیستی دست‌کم ۲ بار در مقر لشگر ۷۷ در پادگان «هرمیتیج» در «برکشایر» انگلیس تعامل و همکاری داشته‌اند. آن‌طور که ایسنا نوشته است، در این گزارش تصریح شد که تعامل و همکاری طرفین دست کم ۲ بار در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قبل از جنگ اخیر غزه رخ داده است. نکته دیگر آنکه اسناد مورد استناد این گزارش از جانب گروهی تحت عنوان «ناشناس برای عدالت» افشا و توسط سازمان Distributed Denial of Secrets منتشر شده است. گفتنی است، در حالی که مقام‌های انگلیسی عمدتاً از پاسخ دادن به درخواست‌ها برای دسترسی به اسناد بر مبنای قانون آزادی اطلاع‌‌رسانی و یا پاسخ دادن به پرسش‌های پارلمانی درباره کمک‌های وزارت دفاع این کشور به رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند چنین اسناد افشا شده‌ای اهمیتی ویژه پیدا می‌کنند. رژیم صهیونیستی با پرونده شکایتی در دیوان بین‌المللی دادگستری از بابت ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی رو‌به‌رو شده و درخواست‌ها برای پیگرد مقام‌های این رژیم از بابت جنایات جنگی هر چه بیشتر بالا می‌گیرد و ممکن است در آینده پای متحدان صهیونیست‌ها همچون انگلیس و آمریکا به نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم باز شود.