kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷

دو راهی! (گفت و شنود)

 
 
گفت: این پروژه «‌آی مک‌....IMEC‌»‌ چیست که آمریکا و اروپا و اسرائیل و عربستان و امارات به خاطر شکست و ناکام ماندن آن عزا گرفته‌اند؟! 
گفتم: این طرح را آمریکا و اسرائیل و اروپا با هزار زحمت تهیه کرده بودند و قرار بود یک مسیر تجاری (کریدور‌) از هند و امارات و عربستان به اردن و از اردن به اسرائیل و از آنجا به دریای مدیترانه کشیده شود و از این طریق و با واسطه اسرائیل کالا و محموله‌های تجاری‌ میان غرب آسیا و اروپا مبادله شود.
گفت: یعنی هم اسرائیل را به رسمیت بشناسند و هم برای تجارت با کشورهای غربی وابسته به رژیم صهیونیستی باشند!‌... پس بگو چرا حماس و مقاومت را باعث شکست این پروژه ننگین می‌دانند.
گفتم: خُب برای اینکه عملیات طوفان‌الاقصی این پروژه ننگین و نقشه تسلط غرب بر منطقه را بر باد داده است.
گفت: کشورهای دست‌نشانده عربی از یک‌سو شاهد سقوط رژیم صهیونیستی هستند و از سوی دیگر بعد از این‌همه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها، اگر حاکمان دست‌نشانده عربستان و امارات و اردن از این طرح دم بزنند با خروش مردم رو‌به‌رو شده و دودمان خود را بر باد خواهند داد. بد‌جوری سر دوراهی گیر کرده‌اند!
گفتم: قاضی به متهم گفت میدونی اگر دروغ بگی چی میشه؟! متهم گفت؛ بله قربان میرم جهنم! قاضی پرسید حالا اگر راستشو بگی چی؟ گفت؛ میرم زندان!