kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸

پیام سردار قاآنی به هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی(یادواره شهید محمد الدُرَّه) پیامی ارسال کرد.
 
 
 
هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی(یادواره شهید محمد الدُرَّه) و گرامیداشت شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با حضور میهمانان خارجی از ۳۰کشور جهان از جمله کشورهای عراق، لبنان، بحرین، یمن، افغانستان و پاکستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس‌مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این اجلاس پیامی ارسال کرد.
به گزارش مهر، در این اجلاس، مجری برنامه ضمن قرائت پیام سردار قاآنی اعلام کرد: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همه شرکت کنندگان در این نشست سلام رسانده است و از اینکه به علت حضور در جلسه مهم دیگری نتوانسته در این نشست شرکت کند از شرکت کنندگان عذرخواهی کرده است.
در روزهای گذشته برخی رسانه‌های معاند شایعه ترور سردار قاآنی در جریان یکی از حملات رژیم صهیونیستی را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.
معاون نیروی قدس: حال سردار قاآنی خوب است
سردار ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش تجلیل از موکب‌داران و خادمان اربعین حسینی درباره سلامتی سردار قاآنی گفت: بسیاری از ما می‌پرسند‌که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند. برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود.
وی اظهار داشت: اسرائیل غاصب بعد از کشتار وحشیانه در منطقه امروز به سراغ حزب‌الله به عنوان بازوی اصلی مقاومت و پشتیبان غزه رفته است. آن‌ها جنگ را با دستگاه پیجر شروع کردند و سید مقاومت را به شهادت رساندند و امروز هم‌ هر روز تعدادی از مردم مظلوم را در ضاحیه‌ به شهادت می‌رسانند.
به گزارش فارس، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از زمین خواست وارد عمل شود اما تا دیشب هیچ‌ موفقیتی حاصل نکرد، گفت: تعدادی از نیروهای نظامی رژیم اشغالگر کشته شدند. آن‌ها‌ نتوانستند مقاومت را از پا در آورند. برای همین وارد لبنان شدند. اما با وجود اینکه در غزه تا امروز یک سال از جنگ مقاومت فلسطین می‌گذرد، آمادگی مقاومت بیشتر شده تا جایی که حماس ۹۰ درصد آماده نبرد است.
وی خاطرنشان کرد: غزه و حماس معتقدند که یا اسرائیل باید شروط را بپذیرد یا جنگ را ادامه می‌دهیم و ما آماده نبرد هستیم.
سردار مسجدی با بیان اینکه یک خانواده فلسطینی حاضر نشده از غزه بیرون برود، گفت: این‌ها می‌خواستند مردم را به اردن و... کوچ بدهند، اما مردم برای حمایت از فرزندانشان ماندند و مقاومت کردند. وضعیت حزب‌الله و نیروی جهاد اسلامی و مقاومت اسلامی اینچنین نیست که از بین بروند.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی زن و بچه مردم را می‌کشد و در جنگ نامردی وارد عمل شده و بی‌رحمانه دست به خونریزی می‌زند، خاطرنشان کرد: آن‌ها در محور مقاومت هیچ توفیقی نداشته‌اند؛ به طوری که نه توانستند مردم را برانند و نه حزب‌الله ‌و حماس را از بین ببرند چرا که حزب‌الله برای سال‌های طولانی، مقاومت در برابر اسرائیل غاصب را برنامه‌ریزی کرده است.
سردار مسجدی با اشاره به اینکه مقاومت، امروز به یک قدرت و امپراطوری منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: مقاومتی که روزی با سنگ‌ می‌جنگید‌، امروز با بمب و‌ موشک می‌جنگد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مقاومت در معادلات منطقه مؤلفه قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است، خطاب به مردم و دوستداران مقاومت، ابراز داشت: مبادا در ذهن کسی تصور شود که مقاومت شکست‌ خورده است. مقاومت در این برهه در آمادگی کامل است و جای نگرانی نیست.
ابوشریف: کشورهای اسلامی
با وحدت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها بایستند
همچنین، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در این مراسم با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و لبنان، گفت: در سالگرد «طوفان الاقصی» هستیم. واقعه‌ای که ضربه سنگین به صهیونیست‌ها وارد کرد و آنها هرگز فکر نمی‌کردند که این‌گونه ضربه بخورند.
به گزارش ایرنا، وی شهید محمد الدره را الگوی همه کودکان شهید عنوان کرد و گفت: امروز فلسطین برای آزادی کودکان مقابله می‌کند و ما از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که به دنبال آزادی کودکانی باشند که بی‌دفاع به دست صهیونیست‌ها کشته می‌شوند.
ابوشریف از رؤسای کشورهای اسلامی خواست که در مقابل جنایات صهیونیست‌ها اقدام جدی انجام دهند و افزود: کشورهای اسلامی دست به دست هم دهند تا بتوانند با وحدت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها بایستند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه جامعه بین‌الملل احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان فلسطینی داشته باشد و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد، اظهار داشت: امروز امید این است که همه آزادگان به دنبال پشتیبانی از مردم فلسطین باشند؛ فرزندان فلسطین امیدهای ما هستند و باید به حقوق خود یعنی آزادی دست پیدا کنند.
وی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: طی سی سال گذشته رهبری حزب‌الله را بر دوش داشت و فقدان چنین مجاهدی غیر قابل تحمل است اما همه به سوی خدا باز می‌گردیم و دشمنان اسلام هم به سزای اعمال خود خواهند رسید.