kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۷۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵
رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان خبر داد

شیوع بیماری سالک در تهران به دلیل نگهداری سگ و گربه در منازل

 
 
 
رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان تهران گفت: به دلیل نگهداری سگ و گربه بدون رعایت موارد بهداشتی در منازل، بیماری سالک در تهران به ویژه در منطقه یک آن شیوع پیدا کرده است.
به گزارش تسنیم، رامین سلامتیان اظهار داشت: دامپزشکان فرهنگ نگهداری حیوانات خانگی را در منازل تبلیغ نمی‌کنند اما فضائی که در جامعه ایجاد شده است را نمی‌توان انکار کرد و باید برای سلامت و درمان آنها اقدام کرد. وظیفه فرهنگ‌سازی درخصوص عدم نگهداری برخی از حیوانات در منازل که با فرهنگ ما سازگاری ندارند با دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی است.
سلامتیان افزود: کوچک‌ترین خطا و عدم توجه در حوزه بهداشت حیوانات خانگی می‌تواند باعث شیوع بیماری‌ها و انتقال آن به انسان شود. شیوع بیماری سالک که اکنون در شهر تهران و به ویژه در منطقه یک آن بروز کرده است در نتیجه نگهداری عدم مراجعه به دامپزشکان و صدور شناسنامه برای حیوانات خانگی است.
وی ادامه داد: حیوانات پتی مانند سگ و گربه عامل انتقال بیماری سالک به انسان  هستند که علاوه‌بر این بیماری شپش نیز در تهران به ویژه مناطق شمالی تهران در بین خانواده‌ها و کودکان مشاهده شده است. برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به انسان باید پایش و نظارت‌های دامپزشکی در شهرها نیز وجود داشته باشند.