kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

روایت فتح (مقاله وارده)

 
 
محمدهادی صحرایی
«با آنان بجنگيد تا خدا آنان را به دست شما عذاب و رسوايشان كند و شما را بر ايشان پيروزى بخشد و دل‌هاى مؤمنان را خنك گرداند....» (توبه، آیه 14) 
یک سال از عملیات رهایی بخش طوفان الأقصی می‌گذرد. عملیاتی که در طراحی و اجرا بومی بود و توسط جوانان حماس در بهترین موقع انجام شد و دستاوردهای بی‌سابقه برای جبهه مقاومت؛ و برای صهیونیزم، شکستی که یادآور جنگ خیبر است را تکرار نمود. عملیاتی که مناسبات را عوض کرد و افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل را پایان داد و قدرت کاغذی موساد و شاباک را به آب انداخت و خانه عنکبوت را جارو کشید و فرماندهان نظامی اسرائیلی، مثل نمرود را با لباس زیر به اسارت جوانان شلوار سه خطی درآورد و... عملیاتی که میلیاردها دلار هزینه زایمان آمریکا در غرب آسیا و طرح آبراهام و تغییر نقشه منطقه و عادی‌سازی رفاقت با سگ صهیونی و... را بر باد داد. افول قدرت‌هایی مثل آمریکا و دیگران را با مکش توان تسلیحاتی و مالی آنها رقم زد و پشتیبانان مالی و قارون‌های کم‌عقلی که پول مسلمانان را خرج اتینای صهیونیزم می‌کنند را به فکر فرو برد و... و در یک کلام، اسرائیل را زیر پای جوانان فلسطینی انداخت.
اگر آمریکا و انگلیس و فرانسه یک هفته دیرتر به کمک اسرائیل آمده بودند اثری از رژیم نمانده بود چه رسد به لاشه نتانیاهو. حضور سراسیمه شیاطین جهان در منطقه و کمک‌های اعجاب‌آور و آبروبَر آنها به اسرائیل و نیز خیانت سران منافق برخی کشورهای اسلامی اگرچه توانست عمر کثیف صهیونیزم را کمی بیشتر در بستر زمان بکشاند ولی این اضطراب و بی‌حیایی در کمک آشکار و بی‌پرده و ورود مستقیم آنها که هم عضو ناتو و هم کشورهای صنعتی و ثروتمند جهان هستند و هم حق وتو و بمب اتم دارند به جنگ با شهرک‌نشینان غزه‌ای، پیامی که منتقل کرد این بود «اسرائیل، پیروز جنگ شش روزه و اعراب با اسرائیل، انبار اتمی و مهمات و تجهیزات، ویترین استکبار و سگ‌ هار استعمار، مدعی تکنولوژی برتر جاسوسی و اطلاعاتی و... از چند جوانان حماسیِ شهرک‌نشین، شکست خورد و مُرد». 
 اکنون همه می‌دانند بمب‌های دو تنی و سامانه‌های راداری و پدافندی و رادیویی اضافه شده به گنبد آهنین و فلاخن داوود و... که در این یک‌ساله اخیر بر سر مردم شهرک‌نشین و آوارگان چادرنشین غزه و کرانه ریخته می‌شود اهدائی شیطان بزرگ است. همین بمب‌های سنگرشکنی که هفته قبل، سید مقاومت را از ما گرفت متعلق به آمریکا بود. اگرچه مردم منطقه فراموش نمی‌کنند که سوخت هواپیماهای اسرائیلی را سران منافق و ذلیل کدام کشورها فراهم می‌کنند و سران بدبخت کدام کشورها گاو شیرده و خر حمال کدخدا و صهیون هستند؟ و کدام سران زبون وطن خود را کرایه می‌دهند و باند فرودگاه در اختیارش می‌گذارند. و بدتر از اینها آیندگان خواهند دانست که یهودیان امت که با همدستی صهیون در رهگیری سلاح مسلمانان، شریک قتل‌های صهیون شده‌اند کدام سران خودفروش هستند. چقدر خفیف و حقیر و سخیف و پلیدند آنها که به اسرائیل و آمریکا سوخت می‌دهند و برای هم‌زبانان و هم‌مذهبان خود، کفن می‌فرستند. 
ما هم چند آقاخان نوریِ نفوذی و دوتابعیتی داریم که مثل سنگ پا می‌مانند.
در این یک سالی که از طوفان الأقصی - که یک حرکت درست و منطقی و قانونیِ بین‌المللی بود و حق با فلسطینی‌ها بود - می‌گذرد جنایات اسرائیل را می‌توان برتر از جنایات اروپاییان در جنگ جهانی اول و دوم و نبرد وردن و سُم و بوسنی؛ و جنگ آمریکا در خلیج ‌فارس و ویتنام و بمب‌های اتمی هیروشیما و ناکازاکی دانست. اسرائیل با همدستی متحدانش که همگی دلیل اصلی مشکلات منطقه ما هستند، به تمام معنا یک قتل عام و نسل‌کشی واقعی را به راه انداخته‌اند که باعث شرم بشریت است اگر آنها را انسان بنامیم. دراکولا و زامبی‌های انسان‌نما و بیماری همه‌گیری که سال‌ها‌ هالیوود از آنها می‌گفت، همین اسرائیلی‌ها هستند که با بوی خون ارضا می‌شوند و با جنایت نفس می‌کشند و آدم می‌خورند. همنشین شیطان و همزاد مرگ‌اند. 
اینکه چاره‌ای جز مسخ یا مرگ یا قتل عام بنی‌اسرائیل توسط خودشان نبوده را می‌توان در خوی خونریز و طبع سرکش و شرارت این اراذل و موجودات دید. ما در این یک سال اخیر، تاریخ سه هزار ساله بنی‌اسرائیل را مرور کردیم و با صدها پیغمبر مظلومی که توسط این موجودات آزار دیده و شهید شدند همدردی می‌کنیم و خود را شریک غم میلیون‌ها آدمی می‌دانیم که توسط این تفکر مشؤوم، شکنجه و کشته شدند. در همین یک سال گذشته بیش از مصیبت‌هایی که در یک قرن اخیر توسط آمریکا و انگلیس و اسرائیل در جهان انجام شده را یک‌جا دیدیم. دیدیم که حتی کودکان نارس را در دستگاه‌ها می‌کشند که مبادا در آینده عضو «حماس» شوند. دیدیم که بمباران بیمارستان و مدرسه و پارک و مکان‌های امن و چادرهای آوارگان را کسانی بمباران کردند که اهل رژ و کراوات و ادکلن هستند و صاحب بیانیه حقوق بشر و حقوق زنان و حقوق کودکان و یونسکو و یونیسف و دیده‌بان حقوق بشر و... و جایزه‌دهندگان صلح نوبل.  
ما در کنار این همه زشتی که توسط لعنتی‌های جهنمی انجام شد، زیبایی‌هایی دیدیم که هرگز ندیده بودیم. ایثار و ایمان و استقامتی که از مردم غزه دیدیم حیرت‌آور است. مبارزه و مقاومت، آنچنان فرهنگ عمیقی است که تربیت‌یافتگانش، سرآمد و الگوی جهان می‌شوند. همان‌گونه که ما در دوره 60 ساله نهضت اسلامی آن را تجربه کرده‌ایم. تجربه کردیم که اکنون شریک غم محرومان و مظلومان جهانیم. طعم اشک و تلخی جنگ را به خاطر داریم که امروزه قلب جبهه مقاومت جهان در ایران می‌تپد و ما آن را در سینه خود، عاشقانه به آغوش کشیده‌ایم. ما در این شصت ساله به اندازه هزار سال بزرگ شدیم و آنچنان قدرتی یافته‌ایم که زیر سایه جمهوری اسلامی، تمام مجاهدان عالم خستگی از تن می‌گیرند. جمهوری اسلامی ایران خانه امن همه مستضعفان جهان و دشمن سرسخت ظالمان و مستکبران است. 
آنچه خمینی کبیر برای ما تصویر کرد و می‌خواست را می‌توان در امروز ایران دید. ما با رهبری بی‌مانند خامنه‌ای حکیم که مثل خورشید می‌درخشد روزبه‌روز پیش رفته و مشکلات را متلاشی کرده‌ایم. بزرگ شدیم و جهان ما را به جوانمردی و ایمان می‌شناسد. می‌دانند اگر شاخه‌ای از درخت تنومند انقلاب شکست، ریشه نافذ و قد کشیده و تنه قطورش هزاران شاخه پربار دیگر دارد. ما با همان نهال نحیفی که در آغاز نهضت غرس شد این باغ متراکم و وسیع را درست کردیم. ما از موعظه واحدی که شنیدیم و فرمود: تَقُومُوا لِله مَثْنى‏ وَ فُرادى‏، به اینجا رسیدیم که نماز جمعه این هفته ما می‌شود محور خبر دنیا. ما به اینجا رسیدیم که مظلومان عالم، موشک ایرانی را موشک اقتدار و افتخار و مقدس و رهایی‌بخش و ظالم‌کوب می‌دانند.
اسلام ما را از زیر پای فراعنه بیرون کشید و فرعون‌ها را زیر پای ما گذاشت. در همین عملیات وعده صادق2 ما اسرائیلی را مفتضح کردیم که به خاطر بمب اتم و مغز دیوانه و پشتیبانی آمریکایی که دارد، هیچ کشوری توانایی یا عرضه مقابله با او را نداشت. ما دماغ کدخدا را پیچاندیم و پوزه اسرائیل را در مشت فشردیم. اصابت 90 درصدی موشک‌ها با توجه به لایه‌های راداری و پدافندی اسرائیل، بیشتر به رؤیایی می‌ماند که محقق کردیم. همین که مثل هولوکاست، اسرائیل و استکبار، با آن همه شعاری که برای گردش سریع اطلاعات می‌دادند، اجازه خروج حتی یک تصویر دقیق از محل اصابت موشک‌های ما و آمار تخریب‌ها و تلفات خودشان را نمی‌دهند یعنی کارمان درست بوده است. 
همین که برای کشتن سیدحسن نصرالله، 83 تن موشک سنگر‌شکن می‌کوبند یعنی اینکه چقدر می‌ترسند. ما بر مبنای دستور قرآن که فرمود «لاتُسرِف فِی القتل» و اینکه «مِن المجرِمون مُنتَقمون» فقط، لانه افساد فی الارض و مفسدین فی الارض را مجازات کردیم‌، ولی اسرائیل، از ترس و اضطراب آدم می‌کشد. ما بر خودمان مسلطیم و آنها آشفته‌اند. نماز جمعه این هفته را جهان دید. یکی از بزرگ‌ترین تجمعات بشری. نه اینکه به خاطر تهدید و یاوه اسرائیل و رسانه‌های غربی برای ترور رهبران ایران، انجام شده باشد، نه. همه آنها با هم‌قدشان به نعلین آقا هم نمی‌رسد. این اجتماع، بیعت ما بود با آقا تا بگوییم که حاج قاسم و هنیه و نصرالله توایم. رزمایشی بود برای فتح قدس که آمایش سرزمینی کنیم. 
هم بزرگداشت سیدحسن نصرالله در فضای باز منعقد شد و هم آقا نماز عصر را خودشان امامت کردند و هم عجله‌ای برای رفتن نداشتند و هم مردم ما بی‌نظیر بودند. ما در میدان آمدیم ولی دشمنان ترجیح دادند در بیمارستان‌های زیرزمینی پنهان شوند و برخی دیگر، خانه‌ها و چادرهای فلسطین و لبنان را بمباران کنند. دنیا باید این صحنه‌ها را به خاطر بسپارد و تاریخ باید شرح این پیروزی‌ها را بنگارد. روایت فتح ما مستضعفین، به‌زودی بزرگ‌ترین و برترین و بهترین مستند جهان خواهد شد و پس از ازاله صهیونیزم، داستان حماسی نقالان و قصه‌های مادران خواهد شد. ما به اذن خدا پیروزیم.