kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
سید حسن خمینی:

رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی است

 
 
 
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد چون مجموعه‌ای بسیار محدود و متشتت است که دارای اقوام متعدد است و آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز 
بر هم ریخته است. منتها این به این معنا نیست که فردا بر هم می‌ریزد بلکه بستگی دارد ما چقدر پیش برویم.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) در برنامه جریان که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: اسرائیل در خدمت آمریکا است و اسرائیلی‌ها نقش سربازهایی را دارند که به خاطر آمریکا دارند در خدمت مقدم می‌جنگند.
وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها احساس می‌کنند در خاورمیانه و جهان اسلام یک بازیگری لازم دارند تا دو هدف را پیش ببرد، اول، پر کردن خلا قدرت و دوم، نظم را هرگونه می‌خواهند تغییر بدهند. لذا، اسرائیل عامل ناامنی در منطقه ما است.
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: کسانی که با اسرائیل صلح می‌کنند چه چیزی به‌دست می‌آورند؟ هیچ!
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفت: راهکار جمهوری اسلامی رفراندوم برای تشکیل کشور فلسطین است. خودشان هم می‌دانند که این به محو اسرائیل ختم می‌شود.
وی اظهار داشت: هر وقت راهکار دو دولتی را آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها مطرح می‌کنند اینها برای این است که مشروعیت رژیم اسرائیل پذیرفته شود. چرا وقتی آرامش برقرار است کسی از دو دولتی نمی‌گوید؟ بعد از پیمان اسلو به کجا رسیدند و چرا دو دولتی را دنبال نمی‌کردند؟ چرا در مورد جولان عقب‌نشینی نمی‌کنند؟
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفت: اسرائیل جز با زبان زور و قدرت در برابر هیچ مسئله‌ای کوتاه نخواهد آمد چون مجموعه‌ای بسیار محدود و متشتت است که دارای اقوام متعدد است و آمادگی فروپاشی را دارد و نظم داخلی آن نیز بر هم ریخته است. منتها این به این معنا نیست که فردا بر هم می‌ریزد بلکه بستگی دارد ما چقدر پیش برویم.
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به عملیات وعده صادق 2 اظهار داشت: اینکه شما بتوانید در شرایط فعلی روی پای خود بایستید و ضربه‌ای بزنید که آنها با تمام سامانه‌های گنبد آهنین و پیکان نتوانند مقابل آن بایستند، بسیار کار بزرگی است.
وی خاطرنشان کرد: بازدارندگی به قدرت است نه به لبخند. من موافق مذاکره هستم، اما دستکش‌های مخملی بازوان چدنی دارد. یعنی اگر دست شما چدنی نباشد در دست مخملی خرد می‌شود. کار آقایان پزشکیان و عراقچی در سفر به قطر و لبنان بسیار شجاعانه بود.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفت: بازدارندگی نظامی ما باید یک سطح بالاتر برود، امروز دنیا به شرایطی رسیده که لازم است ما بازدارندگی را ما قوی‌تر کنیم. یکی از موارد بسیار مهم این است که مردم باید پشتیبان سیاست‌های کلی جامعه در این مسئله باشند.
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بعید است شخصیت کاریزماتیک سید حسن نصرالله تا سال‌ها در لبنان تکرار شود. اما حزب‌الله تمام نمی‌شود.
وی گفت: هنگامی که امام خمینی(ره) ارتحال یافتند تصور همه این بود که جهان به پایان رسیده است اما راه توسط شاگردان ایشان ادامه پیدا کرد و رهبر معظم انقلاب به جای ایشان مسیر انقلاب را ادامه دادند.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی بیان داشت: ما هرچه به تقویت ریشه‌های پایداری خود بپردازیم موفق‌تر خواهیم بود. ریشه پایداری ما اقتصاد قوی، قدرت نظامی و موشک است اما عمده آن دل‌های مردم است. رمز پیروزی، استقرار، بقا و مقاومت ما دل‌های مردم است.
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: جمهوری اسلامی از دل یک تهدید و یک حادثه بسیار تلخ که همان سقوط بالگرد آقای رئیسی بود توانست یک حماسه ایجاد کند و یک انتخابات ۵۰ درصدی ایجاد کرد در حالی که همه می‌گفتند، شدنی نیست. اگر همین اتفاق رخ نداده بود امروز بسیار آسیب‌پذیرتر بودیم.
وی بیان داشت: کار رهبر انقلاب در اقامه نماز جمعه تهران یک کار شجاعانه‌ای بود. البته ایشان روز چهارشنبه هم با یک شجاعت مثال زدنی فردای عملیات وعده صادق ۲ جلسه‌ای در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار کردند.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: بسیاری از جمعیت حاضر در نماز جمعه دیروز ممکن بود فکر کنند که احتمال دارد اسرائیل به آنها حمله کند چون رژیم عقل درست و درمان ندارد و حمله می‌کند. در حالی که رهبر انقلاب از ابتدای مراسم در ساعت ۱۰:۳۰ در مصلی حضور یافتند و تا پایان اقامه نماز حضور داشتند حتی دست تبرک را هم بر روی مهر خود کشیدند. سید حسن خمینی گفت: مردمی که دیروز به نماز جمعه آمدند دانسته یا نادانسته ریشه‌های امنیت ما را تقویت کردند، هرچه بیشتر بتوانیم انسجام را افزایش دهیم. البته از این پس نیز باید مانند نماز جمعه دیروز حرکت و اقدام کنیم. 
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) بیان داشت: باید توجه کنیم که رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. البته به این معنا نیست که من با شما اختلاف ندارم ولی اگر قرار است دشمن خارجی بیاید ما انسجام داریم. این امر به شدت محتاج این است که همدلی و همراهی شکل گرفته و سخنان مردم شنیده شود. تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: از این پس مردم هرچه بیشتر در صحنه حضور داشته باشند و حرکت‌های نمادین و حضور پررنگ ایفا کنند تقویت جمهوری اسلامی را در پی دارد و تهدیدات را دور می‌کند.
وی گفت: امام به سید حسن نصرالله حکم به امور حسبه دادند. مرحوم نصرالله از نظر شخصیتی بسیار انسان ویژه‌ای بود. ایشان نماد عقلانیت لبنانی و شجاعت حسینی و شیعی بود. سید حسن نصرالله به خوبی گوش می‌کرد بعد تحلیل می‌کرد و فارسی را به شیرینی صحبت می‌کرد. ایشان بسیار انسان متواضعی بود.
حجت‌الاسلام سید حسن خمینی اظهار داشت: به قول امام شهادت هنر مردان خداست. امام با داغ شهدای تابستان ۱۳۶۰ به صورت یک استثنا مواجه شد. فقط ایمان بود که امام را سر پا نگهداشت. امام به دلیل دست دادن یاران و نیروهای انقلاب ناراحت می‌شدند اما بر این باور بود که امکان ندارد که بدون دادن بها انقلاب به نتیجه برسد. امام به شهادت یارانش به چشم لطف الهی می‌نگریست. ان تنصرواالله ینصرکم یعنی اعتماد به مردم و باور عملی به خدا. باید با مردم اعتماد کرد و ارتباط عاطفی برقرار کرد بعد برنامه‌ریزی کرد.
تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) هم به شهادت رسیدند اما اسلام زنده ماند و ادامه یافت ما نیز در شهادت یاران و دوستانمان باید چنین امیدوارانه نگاه کنیم.