kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳

برلین: شادی مردم آلمان برای حمله موشکی ایران «شرم‌آور» است

 
 
وزیر خارجه آلمان ضمن حمایت قاطعانه از رژیم صهیونیستی، خوشحالی مردم در خیابان‌های آلمان برای حمله موشکی سپاه به اسرائیل را «شرم‌آور» خواند.
«شرمسارم که حمله موشکی ایران علیه دولت اسرائیل در خیابان‌های آلمان جشن گرفته شد» این‌ها جدیدترین اظهارات وزیر خارجه آلمان در اولین سالگرد جنگ غزه است.
به گزارش فارس،‌ آنالنا بائربوک در اولین سالگرد جنگ غزه در مقاله‌ای در روزنامه آلمانی بیلد با ابراز حمایت قاطعانه از رژیم صهیونیستی تصریح کرد «این پیام واضح به دوستان اسرائیلی ما است: ما کنار شما ایستاده‌ایم.»
وی بدون اشاره به شهادت نزدیک به 42 هزار فلسطینی و تداوم جنایات اسرائیل در غزه و لبنان و دیگر کشورهای منطقه ادامه داد: «امنیت شما بخشی از دلیل وجودی ما است. اسرائیل حق دفاع از خود را در مقابل خشونت حماس و ترور موشکی ایران و حزب‌الله دارد.»
در پی حمله موشکی سنگین سپاه پاسداران به قلب اراضی اشغالی، حامیان فلسطین در خیابان‌های پایتخت آلمان برلین جشن گرفتند و شادی برپا کردند.
وزیر خارجه آلمان در مقاله خود ضمن ابراز شرمساری از حمایت مردم در کشورش از فلسطینیان نوشت: «هفتم اکتبر یک نقطه عطف در آلمان بوده است. مایه شرم است که یهودیان از آن پس احساس امنیت کمتری می‌کنند و حملات علیه یهودیان در کشور ما افزایش یافته است و مردان یهودی می‌ترسند که هنگام عبور از خیابان کیپا بر سر داشته باشند و کودکان از صحبت به زبان عبری هراس دارند و این‌که حمله موشکی ایران علیه دولت اسرائیل در خیابان‌های آلمان جشن گرفته شد.»
وزیر خارجه آلمان با اشاره به این موارد، به طور ضمنی اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «ما با تمام قوای قانون مخالف چنین چیزهایی هستیم.»
در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی، صدراعظم آلمان از ایران و حزب‌الله خواست تا حملات علیه رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.