kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
همزمان با بمباران شدید بیروت اتفاق افتاد

درگیری‌های بی‌سابقه و خونین حزب‌الله و اسرائیل؛ ده‌ها نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

 
 
 
سرویس خارجی-
همزمان با حملات بی‌سابقه و وحشیانه رژیم آپارتاید به ضاحیه لبنان، حزب‌الله به مقاومت خود ادامه می‌دهد و با شدیدتر کردن آتش خود بسیاری از نظامیان صهیونیست‌ را به هلاکت رسانده است. افزون بر آماری که خود حزب‌الله از هلاکت صهیونیست‌ها ارائه داده، خود صهیونیست‌ها نیز علی‌رغم سانسور مسئولین این کشور 
به آمار بالای کشته‌شدگان خود اعتراف کرده‌اند. 
مدت زیادی از شهادت سید مقاومت و بسیاری از فرماندهان و رهبران حزب‌الله نگذشته است و حملات وحشیانه رژیم آپارتاید لحظه‌ای قطع نمی‌شود اما مقاومت لبنان قطع نشده است، چرا که نصرالله خود فرزند فرهنگ مقاومت بود نه علت فاعلی آن که با نبودش موتور مقاومت از حرکت بایستد. حزب‌الله در عزایِ سنگینِ شهادت رهبر محبوب و بی‌بدیل خود افسرده و منفعل نشده، بلکه همچنان فعال است.
حملات بی‌سابقه و وحشیانه به ضاحیه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب و بامداد دیروز بیش از ۳۰ حمله هوائی علیه ضاحیه جنوبی بیروت انجام دادند و گفته می‌شود این شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان از ۲۳ سپتامبر (2 مهر) تاکنون به شمار می‌رود. بر اساس گزارش رسانه‌های لبنانی این حمله شدیدترین و خشونت‌بارترین حمله به ضاحیه از آغاز درگیری بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان محسوب می‌شود که طی آن بیش از ۲۰ بار هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. در این حملات به بیمارستان حیفا در محله برج البراجنه آسیب زیادی وارد شده و استودیوهای شبکه المنار هم دچار آتش‌سوزی شده است. خبرنگار روسیا الیوم نیز گزارش داد شنبه شب و اوایل یکشنبه، هواپیماهای اسرائیلی بیش از ۲۵ حمله به مناطقی در المریجه، 
برج البراجنه، جاده فرودگاه و حریه حریک در ضاحیه جنوبی بیروت انجام دادند.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز تجاوز خود به لبنان زیرساخت‌ها و مناطق غیرنظامی این کشور را بمباران کرده‌اند بامداد دیروز نیز یک پمپ بنزین در مسیر فرودگاه بیروت و چند ساختمان مسکونی در لبنان را هدف قرار دادند. از سوی دیگر سلیمان ‌هارون رئیس سندیکای بیمارستان‌های لبنان تأکید کرد که ۲۵ بیمارستان در مناطق تحت حمله رژیم صهیونیستی به صورت جزئی فعالیت می‌کنند. وی افزود: «۱۰ بیمارستان تعطیل شده‌اند که چهار عدد از آن‌ها در ضاحیه جنوبی بیروت قرار دارند. کار به جایی رسیده که حتی وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و تأسیسات بهداشت و درمان در لبنان و پرسنل پشتیبانی آن‌ها اظهار نگرانی کرده و خواستار آتش‌بس در منطقه شد.»
منابع، صبح دیروز نیز از حمله جدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند. خبرنگار الجزیره اعلام کرد رژیم صهیونیستی حمله هوائی را به منطقه المریجه در ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد. رسانه‌های لبنانی نیز گزارش دادند حمله جدید صهیونیست‌ها منطقه‌ای بین اللیلکی و المریجه در ضاحیه را هدف قرار داد؛ منطقه‌ای که مملو از ساختمان‌های مسکونی است. این حملات در حالی است که حملات اشغالگران یارون و حانین، بنت جبیل، عین ابل، مارون الرأس و بیت یاحون در جنوب لبنان را هم هدف قرار دادند. وزارت بهداشت لبنان شنبه شب از افزایش تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ۲ هزار و ۳۶ نفر خبر داد. نخست‌وزیر پیشین لبنان نیز تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی، حزب‌الله را هدف قرار می‌دهد اما در حقیقت در مناطق مختلف این کشور مرتکب نسل‌کشی می‌شود.
تلفات سنگین صهیونیست‌ها
جدیت صهیونیست‌ها در سانسور آمار تلفات و خسارات خود مشهور است و در سایه سنگین سانسور خبری، اما تلفاتشان آن‌قدر سنگین هست که از پرده سانسور بیرون بیفتد. حزب‌الله لبنان شنبه شب گذشته هلاکت و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز در صفوف نخبگان ارتش اشغالگر، از زمان آغاز تهاجم زمینی رژیم متجاوز به خاک جنوب لبنان از ابتدای اکتبر را اعلام کرد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای که صفحه تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: «طی چند روز گذشته، از زمانی که ارتش دشمن شروع عملیات زمینی خود را به سمت روستاهای جنوب لبنان اعلام کرد، کشته شدن بیش از ۲۵ افسر و سرباز در میان نخبگان دشمن و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر از آن‌ها را تأیید می‌کنیم.» حزب‌الله لبنان افزود: «دشمن تنها به برخی از این تعداد تلفات اعتراف کرده است و روزهای آینده آنچه را از مردم پنهان کرده است، آشکار خواهد کرد.»
یک افسر حزب‌الله با بیان اینکه ارتش اشغالگر همچنان به پنهان کردن آمار واقعی تلفات خود در جبهه شمالی ادامه می‌دهد، تأکید کرد که طی چند روز گذشته بیش از ۱۵۰ نظامی صهیونیست که تلاش برای نفوذ به خاک لبنان داشتند، توسط رزمندگان مقاومت کشته یا زخمی شدند. همچنین در این‌باره «دنیل ‌هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که ۹ سرباز اسرائیلی در جریان درگیری با حزب‌الله لبنان کشته شدند و ۲ سرباز دیگر نیز پس از هدف قرار گرفتن توسط پهپاد پرتاب شده از عراق کشته شدند.
اعتراف صهیونیست‌ها
در ادامه از پرده بیرون افتادن این حقایق، خود صهیونیست‌ها نیز به تلفات خود اعتراف کرده‌اند. افسر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در توئیتی در انتقاد از جاه‌طلبی‌های نتانیاهو افشا می‌کند که در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰ صهیونیست در نبرد زمینی در لبنان کشته و زخمی شده‌اند. او همچنین می‌گوید که نتانیاهو دیشب اوباش خود را به خانه‌ام فرستاد تا مرا تهدید کنند. از طرف دیگر، یکی از داوطلبان سازمان امداد و نجات صهیونیستی می‌گوید که از صبح ده‌ها جسد اسرائیلی را از خیابان‌های اطراف نوار غزه تخلیه می‌کنیم، یک کامیون می‌رود و یک کامیون برمی‌گردد؛ این وحشتناک است.
ادامه حملات حزب‌الله
منابع خبری دیروز از حملات موشکی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی از جمله به «قیساریا»، محل اقامت بنیامین نتانیاهو خبر دادند. رسانه‌های عبری گزارش دادند آژیرهای هشدار در قیساریه، الخضیره و حیفا به صدا درآمد. این رسانه‌ها گزارش دادند صدها هزار اسرائیلی از منطقه حیفا و الخضیره به پناهگاه‌ها فرار کردند. به گفته ارتش رژیم صهیونیستی موشک‌های زمین به زمین از لبنان به سمت منطقه الخضیره و الکرمل شلیک شد. همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد ۲ موشک بالستیک از لبنان به سمت شمال اراضی اشغالی فلسطین شلیک شد. از طرف دیگر، رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار و نیز شنیده شدن صدای انفجار در شهر حیفای اشغالی خبر دادند. حزب‌الله لبنان همچنین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش یک گروه از نظامیان صهیونیستی را که قصد نفود به سمت منطقه «خلة شعیب» در شهرک «بلیدا» در منطقه مرزی لبنان را داشتند خنثی کرده است.
سایر رویدادها
گروه «مقاومت اسلامی عراق» از حمله به سه هدف در بلندی‌های جولان اشغالی خبر داد.
حزب‌الله لبنان پایگاه 8۲۰۰ در جنوب شهر حیفا را هدف حمله موشکی خود قرار داد.
نماینده حزب‌الله لبنان در پارلمان این کشور تأکید کرد، مقاومت ثابت قدم و منتظر نیروهای اسرائیلی در میدان است. «حسین الحاج حسن»، نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان، گفت: «غرور و لجاجت اسرائیل و حمایت کامل نظامی و سیاسی آمریکا از تل‌آویو دو دلیل اصلی عدم توقف جنگ در ماه‌های گذشته است. آمریکا حرفی می‌زند و برعکس آن عمل می‌کند. آمریکا اخیرا ۲.۷ میلیون دلار مهمات به اسرائیل داد بعد می‌گوید خواهان توقف جنگ است!»
حزب‌الله در بیانیه‌ای ضمن تکذیب شایعات منتشر شده درباره سرنوشت برخی از رهبران مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد چنین ادعاهایی با هدف جنگ روانی دشمن مطرح می‌شود. رسانه آمریکایی در یک گزارش به بررسی جزئیات عملیات انفجار پیجرهای متعلق به حزب‌الله در لبنان پرداخت و مدعی شد که این دستگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی طراحی شده و به‌طور غیر مستقیم در اختیار حزب‌الله قرار گرفته بود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا نسبت به مفید بودن حضور نظامی این کشور در غرب آسیا مشکوک بوده و احتمال می‌دهند که رژیم صهیونیستی به دلیل حضور آمریکایی‌ها در منطقه، تنش‌ها را تشدید کرده باشد. نیویورک‌تایمز نوشت: «پنتاگون هم به فایده حضور خود در خاورمیانه شک کرده است.»