kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
گزارش کیهان از بازخوردهای عملیات غرورآفرین «وعده صادق 2»

موشک‌هایی که قلب اسرائیل را شکافت قلب جهان را شاد کرد

حمله طوفانی جمهوری اسلامی ایران که قلب رژیم جعلی را شکافت و محور شرارت را به ترس و وحشت انداخت، جهان و حق‌طلبان و آزادگانش را از امید و سرور لبریز کرد.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
حمله کوبنده جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، بر سرنوشت منطقه اثری تعیین‌کننده گذاشت و گامی تاریخ ساز و تمدن آفرین بود. وجود امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اسلامی در منطقه و نقش ثبات‌آفرین آنها را تثبیت کرد و به اتاق‌های فکر محور شرارت پیام ترسناکی ارسال کرد؛ مبنی بر زوال وجودی رژیم خونخوار صهیونیستی مقابل اتحاد، قدرت روزافزون و ساخت مستحکم زنجیره مقاومت اسلامی. رهبر انقلاب هفتم مهرماه در پیامی درباره قضایای اخیر لبنان تأکید کردند؛ «سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.» 
نظم جدید منطقه در شکست کامل توطئه تجزیه کشورهای منطقه و نقشه شوم خاورمیانه‌ای آمریکا و اسرائیل توسط جبهه مقاومت ریشه دارد. خیال می‌کردند انقلاب اسلامی و مقاومت با دو جنگ جهانیِ (تعبیر استراتژیست‌های غرب) «افغانستان و عراق» و سپس «جنگ نیابتی در عراق و سوریه» و نیز جنگ 33 روزه از میان می‌رود اما جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت با مدافعان حرم، شهیدان و حجت‌های بالغه‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، حاج عماد مغنیه، ابومهدی المهندس و... آمریکا و سگ هار صهیونیست آن را ناکام و مستأصل ساخت. موشک‌باران رژیم جعلی از سوی جمهوری اسلامی ایران گامی دیگر در تحکیم نظم جدید منطقه است که مولود مقاومت اسلامی است و غرب را به وحشت انداخته است.
شادی مردم غزه با پوکه سوخت موشک‌ها
حمله طوفانی جمهوری اسلامی ایران که قلب رژیم جعلی را شکافت و محور شرارت را به ترس و وحشت انداخت، جهان و حق‌طلبان و آزادگانش را از امید و سرور لبریز کرد. در سراسر ایران اسلامی مردم به خیابان‌ها ریختند و خوشحالی عمیق خود را نشان دادند. تصاویر و فیلم‌های بسیاری از شادی مردم غزه منتشر شده است. یکی از تصاویر نشان می‌دهد اهالی غزه بوستر یکی از موشک‌های ایران را مجسمه‌ یک میدان قرار داده‌اند.
تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد اهالی رام‌الله با بوسترهای برجای مانده از موشک‌ها، عکس یادگاری می‌گیرند. فیلم دیگری منتشر شد که نشان می‌داد فلسطینی‌ها پوکه سوخت یکی از موشک‌ها را روی یک دستگاه تراکتور قرار داده‌اند و در حال حرکت و سرشار از خوشحالی هستند. تصاویر و فیلم‌های بسیاری نیز از شادی مردم عراق منتشر شده است.
شکست تفرقه‌افکنی دشمن میان ملت‌های مقاومت
در آن سو، طیف‌های مختلف لبنان از آوارگان جنوب پذیرایی می‌کنند. کمک‌های مردم عراق به لبنان ارسال شده است. همدلی بی‌نظیری میان مردم کشورهای زنجیره مقاومت اسلامی ایجاد شده است و تقلای تفرقه میان ملت‌های مقاومت به شکست انجامید.
خواهر شهید سید عباس موسوی: امیدواریم این پیروزی به ظهور امام زمان (عجل‌الله تعالی فرجه) منجر شود
گفتنی است، خواهر شهید حجت‌الاسلام سید عباس موسوی دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان در مصاحبه با صداوسیما خاطرنشان کرد: همان‌گونه که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به پیامبر(صلی الله علیه و آله) پناه می‌آورد، ما به دامن ایران و رهبر عزیزتر از جانمان پناه می‌آوریم.
ایشان می‌افزاید: از خدا می‌خواهیم به رهبر ما طول عمر با عزت بدهد و امیدواریم این پیروزی به ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) منجر شود.
ایران اسلامی در عملیات وعده صادق ۲ با رمز 
یا رسول‌الله(ص) با دقت مراکز نظامی مؤثر در ترور رهبران مقاومت به خصوص شهید دکتر اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، فرماندهان نظامی حزب‌الله، مقاومت اسلامی فلسطین و فرماندهان سپاه را هدف قرار داده است. موشک‌ها از سامانه‌های پدافندی دشمن عبور کرده‌اند و به پایگاه‌های نظامی نواتیم، هاتزریم، تل‌نوف و نتساریم اصابت حداکثری داشته‌اند. سردار ابراهیم جباری، مشاور فرمانده کل سپاه می‌گوید؛ آشیانه‌های نظامی دشمن و تعداد قابل توجهی از جنگنده‌های اسرائیلی منهدم شد؛ دشمن بداند شب گذشته تنها جزء کوچکی از قدرت نظامی ایران به نمایش گذاشته شد.
قدردانی سرلشکر باقری 
از سپاه، ارتش، پدافند هوائی و وزارت دفاع
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ارتباط زنده با شبکه خبر در تشریح جزئیات عملیات «وعده صادق ۲»، گفت: نیروی هوافضای سپاه پاسداران با عملیات قهرمانانه و شجاعانه خود انتقام بسیاری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را گرفت.
وی افزود: دو ماه گذشته، دو ماه بسیار سختی برای ملت ایران و محور مقاومت بود. از هنگام ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران تا درخواست مکرر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مبنی بر اینکه شما خویشتنداری کنید تا آتش‌بس را در غزه برقرار کنیم، دوره سختی در خویشتنداری را پشت سر گذاشتیم.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: اما رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت آمریکا و حتی چراغ سبز آمریکایی‌ها جنایات خود را افزایش داد و قتل عامی را علیه مردم لبنان و به ویژه شهادت مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین مستشار عالی نظامی سپاه پاسداران در لبنان سردار شهید نیلفروشان اجرا کردند که جنایت‌های بسیار بزرگی بود و دیگر وضعیت قابل تحمل نبود.
به گزارش مهر، سرلشکر باقری با بیان اینکه سپاه پاسداران با عملیات بسیار ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی را در رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار دهد، افزود: حتی با وجود این جنایت‌ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین لازم را به انجام رساند و فقط پایگاه‌های نظامی را هدف قرار داد. سه پایگاه هوائی نظامی اصلی رژیم صهیونیستی؛ موساد به عنوان مرکز ترور؛ پایگاه هوائی نواتیم به عنوان پایگاه هوائی اف ۳۵، پایگاه هوائی ‌هاتزریم به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، هدف حمله موشکی سپاه واقع شد.
وی گفت: همچنین در این عملیات رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع‌ تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه که قتل عام مردم غزه را بر عهده داشتند مورد هدف قرار گرفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: در این عملیات زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی رژیم مورد هدف قرار نگرفت، مردم آنها مورد هدف قرار نگرفتند در حالی که این کار کاملاً امکان‌پذیر بود. من در این‌جا اعلام می‌کنم که سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران چه در بعد دفاعی و چه در بعد آفند و تکرار این تهاجم و چندین برابر این کاملاً آماده هستند.
سرلشکر باقری تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی که به دیوانگی رسیده است، توسط آمریکا و اروپا کنترل نشود و بخواهد چنین جنایت‌هایی را ادامه دهد و یا علیه حاکمیت و تمامیت ارضی ما وارد عمل شود، عملیات با چند برابر بزرگی تکرار خواهد شد و تمام زیرساخت‌های آنها مورد اصابت قرار خواهد گرفت.
وی گفت: من لازم می‌دانم از همرزمان عزیزم در سپاه پاسداران، در نیروی هوافضا قدردانی کاملی داشته باشم که عملیات کاملاً موفقی را به انجام رساندند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح همچنین از ارتش جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و افزود: همچنین از همه نیروهای پدافند هوائی که دفاع از فضای کشور را بر عهده ‌دارند قدردانی می‌کنم و همچنین وزارت دفاع که صنایع دفاعی ارزشمند آن توانستند بخش‌هایی از موشک‌های ارزشمند امشب را تأمین بکنند، قدردانی می‌کنم بحمدالله وحدت و همدلی نیروهای مسلح چنین امکانی را فراهم کرد و ان‌شاءالله شادی دل مولایمان آقا امام زمان و مقام معظم رهبری و یکایک ملت شریف ایران محور مقاومت و خانواده‌های داغدار را فراهم کرده باشیم.
شادمانی مردم موریتانی 
و تشکر از حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی
در همین شرایط، مردم موریتانی سه‌شنبه شب با تجمع مقابل سفارت ایران در نواکشوت نسبت به حملات ایران علیه رژیم صهیونیستی ابراز شادمانی کردند.
به گزارش ایسنا، مردم موریتانی در این تجمع شبانه از حملات غرورآفرین نیروهای مسلح ایران 
علیه رژیم صهیونیستی تشکر کردند.
شادی حامیان فلسطین در آلمان
همچنین، تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حامیان فلسطینیان در پایتخت آلمان را نشان می‌دهد که برای حملات موشکی سنگین سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی خوشحالی می‌کنند.
به گزارش مشرق، «در تظاهرات حامیان فلسطینیان در برلین، وقتی روشن شد که ایران به اسرائیل حمله کرده است، فریادهای شادی به گوش می‌رسید» این‌ها بخشی از گزارش شبکه تلویزیونی «ولت» آلمان پس از حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران به قلب اراضی اشغالی است. طبق این گزارش، حامیان فلسطین در پایتخت آلمان در حمایت از فلسطینیان در پی حمله موشکی سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی راهپیمایی کردند، فریاد شادی سردادند و فریاد «مقاومت» و «الله اکبر» سر می‌دادند. دولت آلمان در راستای تلاش برای متوقف کردن راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان،‌ جریمه‌هایی را برای معترضان به اتهام نفرت پراکنی، توهین و خشونت صادر کرده است.
شادی مسلمانان بوسنیایی 
در مقابل سفارت ایران در سارایوو
مسلمانان بوسنی و هرزگوین نیز بعد از عملیات وعده صادق ۲ با حضور در نزدیکی سفارت ایران در سارایوو به شادی پرداختند.
مسلمانان بوسنیایی یک‌بار حدود ۳۰ سال پیش طعم مظلومیت را چشیده‌اند و زمانی که مقابل چشم سازمان‌های بین‌المللی در حال سلاخی شدن بودند مجاهدان ایرانی و رزمندگان حزب‌الله بودند که به یاری این مسلمانان مظلوم شتافتند.
شادی مردم اردن پس از حماسه وعده صادق 2
علاوه‌ بر این، القدس العربی در گزارشی با عنوان «یک اردنی سیگار خود را از موشک ایرانی روشن کرد؛ خوشحالی بی‌حد و حصر از موشکباران اسرائیل و میلیون‌ها شهروند اردنی روی پشت‌بام»، آورده است: مقامات اردنی سه‌شنبه شب از شهروندان خواستند که در منازل خود بمانند و از تردد در خیابان‌ها به دلیل حمله شدید موشکی ایران به اسرائیل، خودداری کنند؛ اما میلیون‌ها اردنی تا بامداد در خیابانها بودند تا اوج خوشحالی خود را از موشکباران اسرائیل ابراز کنند. مقامات اردنی در ممانعت از شادمانی اردنی‌ها از موشکباران اسرائیل کاملا ناکام ماندند.
القدس العربی همچنین در ادامه گزارش خود آورده است: برخلاف حمله‌آوریل گذشته، مقامات اردنی از ساقط کردن موشک‌ها سخنی نگفتند. واکنش مردم اردن عجیب و غریب و غافلگیرکننده حتی برای مقامات دولتی این کشور بود، صدها هزار اردنی روی پشت‌بام و از بالکن منازل خود نظاره گر موشک‌ها و تصویربرداری از آن هنگام اصابت به فلسطین اشغالی بودند و هلهله و شادی و شعف فراوان کردند. در این میان ویدئوهای فراوانی از سوی اردنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشته شد که در یکی از آنها یکی از شهروندان اردنی سیگار خود را با ترکش موشک در حال فروزان، روشن می‌کند.
رای الیوم نیز با اشاره به واکنش اردن به حمله موشکی ایران نوشت: اردن در حالت فوق‌العاده حاکمیتی فرو رفت و پروازها به مدت دو ساعت به حال تعلیق درآمد. اردنی‌ها روی پشت‌بام منازل و میادین و روی کوه‌ها رفتند تا از موشکهای ایرانی که به سمت اسرائیل شلیک می‌شوند، عکس و فیلم بگیرند. اردنی به خاطر موشکباران اسرائیل جشن گرفتند و وقعی به دستورات مقامات اردن ننهادند.