kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳
هیئت مدیره سرانجام رأی به رفتن نکونام داد

معرفی بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت استقلال رئیس هیئت مدیره: مربی بزرگ خارجی می‌آوریم

رئیس هیئت ‌مدیره باشگاه استقلال در مراسم معارفه سرمربی موقت این تیم گفت، قصد استخدام یک مربی بزرگ خارجی را دارند.
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
عملکرد سؤال‌برانگیز و باخت در شهرآورد ۱۰۴ و شکست برابر السد قطر؛ داستان جواد نکونام و استقلال، سه‌شنبه شب به صورت رسمی به پایان رسید. شاید اگر به صورت اتفاقی از فردی که اطلاعی از اخبار فوتبال ندارد، بپرسید که ممکن است مربی‌ای که فصل گذشته ۶۷ امتیاز آورده، پس از گذشت ۶ هفته از فصل جدید، جایی در آن باشگاه نداشته باشد؟
با این حال رفتارها و تنش‌های جواد نکونام در طول لیگ بیست و سوم و گذشت شش هفته از لیگ بیست و چهارم مانند فنر برای او عمل کرد. او هرچه به بار تنش‌ها اضافه کرد این فنر جمع‌تر شد اما بالاخره این فنر به سمت خودش پس زده شد تا نکونام بدون هیچ دلتنگی‌ای از سوی هواداران استقلال از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
جواد نکونام اگر رفتاری عادی و به دور از تنش‌زایی داشت، احتمالاً یکی از محبوب‌ترین سرمربیان استقلال در ۲۰ سال اخیر نام می‌گرفت اما او با استراتژی نادرست در بیرون از زمین فوتبال، باعث شد که در حال حاضر کمتر کسی به کارنامه امیدوارکننده‌ او اشاره کند. نباید فراموش کرد که نکونام با میانگین امتیاز ۲.۱۵ در پایان لیگ بیست و سوم بهترین عملکرد را بین تمام سرمربیان تاریخ استقلال داشته است.
حتی با وجود انتقاداتی که به سبک بازی دفاعی فصل گذشته تیم نکونام وارد می‌شود اما برنامه او در فصل جدید برای داشتن نمایشی تهاجمی‌تر می‌توانست با حمایت هواداران همراه شود ولی بزرگ‌ترین دشمنش یعنی خود جواد نکونام، دستاوردهایش را زیر سؤال برد.
با این تفاصیل، شاید الان بهترین فرصت باشد که جواد نکونام در رفتارها و مشاورانش بازنگری کند تا در مسیر شغلی‌اش دوباره از عرش محبوبیت به فرش نرسد. این موضوع مهم‌ترین کاری است که نکونام در وقت آزادی که حالا در اختیار دارد باید در نظر داشته باشد چرا که او به عنوان پرسابقه‌ترین بازیکن تیم‌ملی، پرسابقه‌ترین بازیکن ایرانی لالیگا و خارجی باشگاه اوساسونا و یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران باید از خود به عنوان یک سرمایه محافظت کند تا همان طور که در عرصه بازی‌اش موفق و پرافتخار بود، در عرصه مربیگری هم موفق باشد.
معرفی بختیاری‌زاده به عنوان مربی موقت
باشگاه استقلال پس از جلسه سه‌شنبه شب هیئت مدیره در اطلاعیه‌ای با استعفای جواد نکونام موافقت کرد و سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت تیم منصوب کرد. در این اطلاعیه آمده بود: «تا زمان تکمیل فرآیند انتخاب سرمربی جدید، جناب آقای سهراب بختیاری‌زاده، پیشکسوت ارزشمند باشگاه، مسئولیت هدایت موقت تیم فوتبال بزرگسالان را برعهده خواهند گرفت.» باشگاه استقلال درباره انتخاب سرمربی جدید گفته است: در این راستا، بررسی چندین گزینه خارجی که دارای رزومه و تجربه مناسب در سطح بین‌المللی هستند، در حال انجام است. 
در کادر فنی بختیاری‌زاده، مربیانی چون محمد نوازی، بهزاد غلامپور و علی شیخ‌الاسلامی حضور خواهند داشت. حمیدرضا رجبی و کیانوش رحمتی که در کادر فنی جواد نکونام حاضر بودند به مانند سرمربی قبلی استقلال، جدا شدند.
دیروز اما سهراب بختیاری‌زاده با حضور در تمرینات استقلال رسماً هدایت این تیم را عهده‌دار شد. بختیاری‌زاده در حاشیه تمرین دیروز این تیم دقایقی در جمع نفرات تیم به صحبت پرداخت. بختیاری‌زاده در صحبت‌های خود گفت: لازم می‌دانم از آقای جواد نکونام تشکر کنم. او در طول این مدت برای استقلال زحمات زیادی کشید. به ایشان بابت زحمات بی‌شائبه‌ای که برای نام استقلال متحمل شد خسته نباشید می‌گویم. او در ادامه خطاب به بازیکنان گفت: جایگاه امروز استقلال نه تنها مورد پسند هواداران نیست بلکه یقین دارم شما هم از اتفاقات این روزها راضی نیستید اما در کنار هم یکدل و متحد تلاش می‌کنیم تا دوباره شادی و نشاط به جمع هواداران بازگردد. بدون شک پتانسیل و انرژی تک تک شما می‌تواند زمینه موفقیت استقلال را ایجاد کند. 
شهریاری: مربی خوب خارجی می‌آوریم
پیش از شروع تمرین دیروز تیم فوتبال استقلال، رئیس هیئت مدیره استقلال در جمع بازیکنان تیم گفت: قبل از هر موضوعی یک بار دیگر از تلاش‌های آقای نکونام بابت زحمات ایشان در طول مدت حضور در کادر فنی استقلال تشکر می‌کنم، در فوتبال حرفه‌ای بروز این اتفاقات کاملاً طبیعی است اما ما قدردان زحمات ایشان و همکاران محترشان هستیم.
وی در ادامه توضیح داد: شما جزو بهترین‌های فوتبال ایران هستید، ما در مجموعه بزرگ استقلال به توانمندی تک تک شما اعتقاد داریم و معتقدیم شما می‌توانید دوباره به اوج بازگردید. با تلاش و کوشش فراوان به هواداران ثابت کنید اهمیت پیراهن استقلال را درک کردید و برای شادی آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهید کرد.
شهریاری در ادامه توضیح داد: آقای سهراب بختیاری‌زاده از امروز در کنار استقلال خواهند بود و مسئولیت فنی تیم را برعهده خواهند داشت، آقای بختیاری‌زاده از سرمایه‌های فوتبال ما بوده و سابقه پوشیدن پیراهن پر افتخار تیم استقلال را دارند، به همین علت در گفت‌وگو با ایشان به نتایج مطلوبی رسیدیم و قطعاً حضور ایشان برای تیم مثمرثمر خواهد بود.
رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در ادامه تأکید کرد: همین جا اعلام می‌کنم ما قصد استخدام یک مربی بزرگ خارجی را داریم تا استقلال با حضور یک مربی بزرگ بتواند اتفاقات خوبی را با توانمندی شما رقم بزند، آقای بختیاری‌زاده هم به عنوان دستیار اول سرمربی خارجی در کادر فنی حضور خواهند داشت تا بتوانیم از توانمندی‌های فنی ایشان بهره‌مند شویم.
فریبا: نباید لیگ را از دست دهیم
بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال هم دیروز پس از تغییر و تحولات صورت گرفته روی نیمکت این تیم به خبرگزاری تسنیم گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم به غیر از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان، ما هم باید از هواداران عذرخواهی کنیم. شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توانیم حتی از منزل بیرون برویم. باید شرایطی را به وجود بیاورند که تیم استقلال حداقل لیگ برتر را از دست ندهد. استقلال با صدر جدول هشت امتیاز اختلاف دارد، اما نفراتی دارد که اگر از آنها بازی خوب بگیرند، می‌توانند به کورس مدعی برگردند. هر تیمی زمانی کابوس‌وار دارد و سایر تیم‌ها نیز وارد این زمان خواهند شد. ما باید در این زمان استفاده لازم را ببریم. وی افزود: اعتقاد دارم روح و روان تیم را برگردانیم به لیگ برمی‌گردیم، به شرط اینکه مربی خوب خارجی انتخاب شود. گزینه ایرانی در حال حاضر وجود ندارد. کسی باید انتخاب شود که رزومه داشته باشد. در صنعت، برای اینکه مدیر بزرگی را بردارند، شش ماه به او پول نمی‌دهند و کارمندان بر ضد او می‌شوند، وقتی نفر بعدی را آوردند در حسابش پول واریز می‌کنند. بازیکنان استقلال امسال پولی نگرفته‌اند و حداقل امیدواریم امسال از سیستم صنعتی‌ها استفاده کنند و شرایط بهتر از گذشته شود. باید دید هلدینگ چه تصمیمی می‌گیرد.
مسیر تازه پیش روی استقلال
استقلال مسیر تازه‌ای را با سهراب بختیاری‌زاده آغاز کرده و باید به انتظار روزهای آینده نشست و دید که آیا مدافع سال‌های نه چندان دور آبی‌پوشان می‌تواند این تیم را از بحران خارج کند و در کنار یک مربی مطرح خارجی روزهای خوبی را برای استقلال رقم بزند یا خیر؟