kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹
در میان رجزخوانی نتانیاهو اتفاق افتاد

تل‌آویو و حیفا زیر آتش حزب‌الله: این فقط یک شروع بود

 
 
 
سرویس خارجی-
در میان رجزخوانی‌های نتانیاهو و در حالی که رژیم صهیونیستی شدیدترین تبلیغات رسانه‌ای خود را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کرده و در تلاش است کار مقاومت لبنان را «تمام شده» اعلام کند، با یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین حملات حزب‌الله لبنان رو‌به‌رو شد! دیروز «تل‌آویو» و «حیفا» با موشک‌های قدرتمند حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق هدف قرار گرفتند.
«رسانه» و «جنگ روایت‌ها» در بحبوحه جنگ‌های سخت اهمیت خود را بیش از پیش نشان می‌دهند. رژیم صهیونیستی در کنار جنایات عجیب و غریبی که در لبنان و غزه مرتکب می‌شود، ماشین «جنگ رسانه‌ای»‌اش را هم روشن کرده و در حال «دستاورد سازی‌های ‌هالیوودی» برای خود است. اما واقعیت‌های میدانی، با روایت‌های‌ هالیوودی زمین تا آسمان متفاوت است. اگر به روایت‌های رسانه‌ای این رژیم بود، امروز حزب‌الله لبنان طبیعتا قادر به زدن ضربات کاری آن هم به قلب رژیم اسرائیل نبود. دیروز وقتی ماشین «جنگ رسانه‌ای» رژیم صهیونیستی داشت از «ورود تکاوران اسرائیلی به جنوب لبنان» می‌گفت و همزمان «یحیی سنوار» قهرمان این روزهای فلسطین را با هدف در هم شکستن روحیه و اتحاد محورهای مقاومت، جاسوس اسرائیل «جا» می‌زد و می‌گفت حزب‌الله را ضعیف و ناتوان کرده است، این جنبش محبوب -که طی چند روز گذشته، رهبران نظامی و سیاسی‌اش را جایگزین کرده است- سلسله عملیات‌های «خیبر» را با رمز «یا نصرالله» آغاز کرد. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده است، حزب‌الله در این عملیات توانست برای نخستین بار با موشک فادی 4 پایگاه «گلیوت»، «واحد اطلاعات نظامی 8200» و «مقر موساد» را که در حومه تل‌آویو قرار دارد، هدف قرار دهد. 
به گزارش فارس شبکه تلویزیونی «المنار» هم با انتشار تصاویر و متنی به دو زبان عربی و عبری و با اشاره به شلیک موشک‌ها «فادی ۴» نوشت: «سلسله عملیات‌های خیبر با رمز لبیک یا نصرالله آغاز شده است. منتظر غافلگیری‌های بیشتر باشید.» مسئول اطلاع‌رسانی جنبش حزب‌الله لبنان نیز گفت: «تمام ادعاهای صهیونیست‌ها مبنی بر ورود نظامیانشان به داخل لبنان، دروغ است. ما پایگاه اطلاعات نظامی ۸۲۰۰ و مقر موساد را هدف قرار دادیم و این فقط یک شروع بود... رزمندگان ما برای مقابله نظامیان دشمن که جرات یا تلاش کنند وارد خاک لبنان شوند، کاملا آماده هستند... بیشترین خسارت‌ها و تلفات را به نظامیان دشمن که برای ورود به خاک لبنان تلاش کنند، وارد خواهیم کرد.» رسانه‌های عبری عصر دیروز اعلام کردند بیش از ۵۰ عملیات موشکی از لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی انجام شده و میلیون‌ها صهیونیست را روانه پناهگاه‌ها کرده است.»
دست برتر حزب‌الله
«اسکات ریتر»، تحلیلگر نظامی آمریکایی نیز دیروز اعلام کرد: «تمام کاری که حزب‌الله باید انجام دهد تا پیروز شود، این است که به شلیک موشک‌ها به شمال اسرائیل ادامه دهد تا اطمینان یابد که این ۶۰ هزار شهرک‌نشین که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند، نتوانند به خانه‌هایشان بازگردند... این دقیقاً همان چیزی است که در حال رخ دادن است. اما حزب‌الله دامنه و مقیاس حملات خود را نیز گسترش داده است، بنابراین به احتمال زیاد ده‌ها هزار اسرائیلی دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌هایشان خواهند شد... اسرائیل توانایی نظامی برای بیرون راندن حزب‌الله از جنوب لبنان و شمال رودخانه لیتانی را ندارد. می‌توانم تضمین کنم که غیر از چند واحد نیروهای ویژه، هیچ نیروی اسرائیلی نیست که بگوید من می‌خواهم به جنوب لبنان بروم. آن‌ها می‌دانند که آنجا یک تله مرگ است. یک مسیر خودکشی است. نباید وارد آنجا شوند.»
حمله به شرکت نظامی رافائل
منابع عبری زبان نیز دیروز از شلیک یک موشک بالستیک دیگر از جنوب لبنان به سمت مقر شرکت نظامی رافائل در خلیج حیفا خبر دادند. این منابع تاکید کردند که در پی این حمله آژیر خطر در مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمده است. مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان اشغالگر اسرائیل را در دو پایگاه نظامی در نزدیکی مرز لبنان مورد هدف قرار داده است. به گزارش فارس، در ادامه حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله علیه مواضع اشغالگران، مقاومت اسلامی لبنان بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که پایگاه «الرمثا» و «السماقه» را با موشک هدف قرار داده است. در اطلاعیه حزب‌الله آمده است که تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف این دو پایگاه با 32 موشک کاتیوشا مورد هدف قرار گرفته است. حزب‌الله همچنین نقشه‌ای از نقاط مرزی لبنان منتشر کرد که از صبح دیروز هدف حملات این گروه مقاومت قرار گرفته است. 
تشدید تدابیر امنیتی در اسرائیل
همزمان با این حملات رسانه‌های عبری از تشدید تدابیر امنیتی در مناطق کرمل، وادی عره، مناشه، سامره، شارون، دان، یارکون، شفلاح، قدس و دشت یهودا و... خبر دادند. طبق دستورالعمل صادر شده، تجمع بیش از 30 نفر در مناطق باز و بیش از 300 نفر در یک ساختمان بسته ممنوع است و سواحل اراضی اشغالی هم بسته خواهد شد. فعالیت‌های آموزشی هم تنها در اماکن حفاظت شده برگزار خواهد شد. از صبح دیروز تا لحظه تنظیم این گزارش حملات موشکی به مناطق شمالی و مرکزی فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو قطع نمی‌شد.
هایپرسونیک‌های یمن به کمک حزب‌الله آمد
همزمان با حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی و درست زمانی که صهیونیست‌ها داشتند بلوفِ «حمله موفق زمینی به جنوب لبنان» می‌زدند، انقلابیون یمن با موشک ‌هایپرسونیک، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفتند تا استفاده از چنین موشکی علیه رژیم صهیونیستی، تبدیل به امری عادی شود!
یحیی سریع: سه عملیات نظامی انجام دادیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز دیروز اعلام کرد در اولین عملیات خود، نفتکش انگلیسی CORDELIA MOON را در دریای سرخ هدف قرار دادند... به گفته یحیی سریع، نفتکش انگلیسی با هشت موشک بالستیک، بالدار، پهپاد و شهپاد هدف قرار گرفت و «در عملیات هدف قرار گرفتن نفتکش انگلیسی، خسارت‌های سنگینی به آن وارد شد.» در عملیات دوم نیز، کشتی MARATHOPOLIS در اقیانوس هند با موشک بالدار هدف قرار گرفت. مقاومت اسلامی عراق نیز اعلام کرد که به سه هدف در قلب رژیم صهیونیستی با موشک‌های پیشرفته کروز حمله کرده‌اند.
بن گویر: شرایط سختی داریم
به گزارش جماران به نقل از الجزیره، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم اسرائیل هم تأکید کرد که درحال حاضر نیروهای اسرائیلی در شرایطی بسیار سخت در جنوب لبنان در حال جنگ هستند. این وزیر تندروی صهیونیست مدعی شد که  «برای له کردن حزب‌الله و بازگرداندن ساکنان شمال فلسطین اشغالی به خانه‌های‌شان اکنون زمان مناسب است»!
وزیر دفاع آمریکا نیز دیروز در دفاع از جنایات رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشت و گفت: «من با همتای اسرائیلی خود درباره تحولات امنیتی و عملیات اسرائیل در خاورمیانه گفت‌وگو کردم... من با همتای اسرائیلی خود در مورد لزوم اطمینان از اینکه حزب‌الله لبنان هیچ حمله‌ای انجام نمی‌دهد، توافق کردم... من با گالانت در مورد نیاز به برچیدن زیرساخت‌ها در امتداد مرز برای تضمین عدم حمله حزب‌الله، توافق کردم... از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم.»
سیاستمدار انگلیسی: این آمریکاست 
که در حال جنگ با لبنان است نه اسرائیل
«جورج گالووی»، سیاستمدار انگلیسی نیز اعلام کرد که «هم بایدن و هم هریس با عجله از آنچه اسرائیل در لبنان انجام می‌دهد حمایت کردند؛ اسرائیلی‌ها حملات را با هواپیما، بمب و پول آمریکا انجام می‌دهند؛ بنابراین در واقع این آمریکاست که در حال جنگ با لبنان است نه فقط اسرائیل.
«پولیتیکو» نیز نوشته است که دولت آمریکا به‌رغم اینکه به طور علنی «اسرائیل» را به تلاش برای آتش‌بس ترغیب می‌کند، به طور مخفیانه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان را تایید کرده است. به گزارش مهر این روزنامه نوشته است که رژیم صهیونیستی در اواسط سپتامبر راهبرد نظامی خود را برای واشنگتن تشریح و تاییدیه مشاوران ارشد ریاست جمهوری آمریکا را دریافت کرده است. این روزنامه به نقل از دو مقام اسرائیلی و چهار مقام آمریکایی این گزارش را منتشر کرده است. به ادعای پولیتیکو تصمیم تل‌آویو با مخالفت پنتاگون، وزارت خارجه و نهادهای اطلاعاتی آمریکا مواجه شد. پولیتیکو مدعی است که آنها از تشدید تنش‌ها و تبدیل شدن آن به جنگی بزرگ با دخالت مستقیم آمریکا نگران بودند و... واشنگتن بر این باور است که جنگ اسرائیل با حماس و حزب‌الله به شکلی «قابل تفکیک» است و درگیری‌ها در لبنان می‌تواند نفوذ ایران را در منطقه مهار کند و مقامات کاخ سفید چنین امیدواری دارند اما تمایلی ندارند که به طور علنی از حمایت از حملات اسرائیل به لبنان حمایت کنند زیرا چنین اقدامی ممکن است با واکنش منفی روبه‌رو شود و در نتیجه واشنگتن همچنان به ادعاهای پوچ درباره لزوم احتیاط و تنش‌زدایی ادامه می‌دهد.
کرملین: حملۀ اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم
سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد «روسیه حملات اسرائیل به دمشق را محکوم می‌کند. جغرافیای خصومت‌ها در حال گسترش بوده که نگران‌کننده است. روسیه در تماس دائمی با دوستان سوری است....[ولادیمیر] پوتین به‌طور مرتب گزارش‌های مستقیمی از ارتش درباره پیشرفت عملیات ویژه نظامی دریافت می‌کند... تمام روسیه پیشرفت‌های نیروهای روس در جریان عملیات ویژه نظامی را دنبال می‌کنند.»