kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۲

شهادت 2 مرزبان و یک تکاور یگان ویژه فراجا در حمله تروریستی زابل، جکیگور و خاش

شامگاه یکشنبه يک تن از مرزداران هنگ مرزي زابل حين حراست و پاسداري از مرزهاي شرقي کشور به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 
 
 
به گزارش خبرگزاري پليس، شامگاه شنبه، يک تن از مرزداران هنگ مرزي زابل به نام «امير احمد اميري» حين حراست و پاسداري از مرزهاي جنوب شرقي کشور توسط افراد مسلح ناشناس در آن سوي مرز مورد اصابت گلوله قرار گرفت که با توجه به شدت جراحت وارده در منطقه هيرمند به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
گفتني است؛ شهيد ستواندوم «اميرمحمد اميري» مجرد و ساکن استان خراسان رضوي، شهرستان «درگز» بود که در راه پر افتخار حفاظت از ميهن به شهادت رسيد.
 شهادت یک سرباز وظیفه در هنگ مرزی جکيگور
خبر دیگر اینکه، فرمانده مرزبانی استان سيستان و بلوچستان گفت: ماموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکيگور با گروهک تروريستی درگير و يکی از مأموران جان برکف مرزبانی در اين حمله ناجوانمردانه به فيض شهادت نائل شد.
سردار رضا شجاعی اظهار داشت: مأموران گروهان مرزی مورتان هنگ مرزی جکيگور حين حمل جيره غذايی و پشتيبانی از مرزبانان در محورهای مواصلاتی در حوالی روستای پشامک از توابع شهرستان راسک مورد حمله گروهک تروريستی قرار گرفتند و طی اين حمله مرزبانان غيور با اعضای اين گروهک درگير شدند.
شجاعی با بيان اينکه مرزداران با برتری آتش سنگين و تحميل تلفات متصور، اظهار داشت: در اين حمله ناجوانمردانه وظيفه «مهدي بلوچی» از کارکنان جان برکف هنگ مرزی جکيگور به فيض شهادت نائل آمد.
به گفته وی، تلاش برای دستگيری عاملان شهادت مرزبانان وظيفه شناس آغاز شده است.
گفتنی است؛ شهيد وظيفه «مهدي بلوچی» اهل سنت، مجرد و ساکن استان سيستان و بلوچستان شهرستان نيکشهر بود که در راه پر افتخار حفاظت از ميهن به شهادت رسيد.
 شهادت یکی از کارکنان يگان تکاوری شهرستان خاش 
همچنین سرپرست يگان تکاوری عمار يگان‌های ويژه پاسداران فراجا از ترور ناجوانمردانه استواريکم «رامين ولايتی» يکی از کارکنان خدوم يگان تکاوری شهرستان خاش توسط تروريست‌های مسلح گروهک تروريستی جيش الظلم خبر داد.
سرهنگ محمد خرمی گفت: شامگاه یکشنبه، گروهک تروريستي جيش الظلم به صورت کاملا بزدلانه اقدام به ترور استواريکم رامين ولايتی، از کارکنان يگان تکاوری کرد و وی را به صورت ناجوانمردانه به شهادت رساند.
وی افزود: تروريست‌ها همچنان تحت تعقيب هستند و اخبار تکميلی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.