kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
پزشکیان در جلسه هیئت دولت:

پاسخ قاطع به صهیونیست‌های جنایت‌پیشه ضروری است

رئیس‌جمهور با تاکید جنایات رژیم صهیونیستی قابل پذیرش نیست و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تاکید کرد‌: اگر چه پاسخ قاطع به این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت و ده‌ها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی آماده‌اند.
 
 
 
 
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت ضمن تسلیت شهادت مجاهد کبیر
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و محکومیت شدید این جنایت توسط رژیم سفاک صهیونیستی گفت: چنین جنایتی بار دیگر ثابت کرد این رژیم جنایتکار به هیچ یک از موازین و چارچوب‌های بین‌المللی پایبندی ندارد. 
ادعاهای آمریکا و اروپا 
در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه
که وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود
وی افزود: ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی نیز که در ازای عدم پاسخ ایران به ترور شهید هنیه وعده آتش‌بس می‌دادند، تماما دروغ بود و فرصت دادن به چنین جنایتکارانی صرفا آنها را در ارتکاب به جنایات بیشتر جری‌تر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر مسئولیت سنگین کشورهای عربی و اسلامی در مقابل وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به جنایتگری این رژیم بی‌تفاوت باشند، چرا که امروز به تمام مردم جهان ثابت شده که جنایتکار اصلی و عامل جنگ، نا امنی و آدم‌کشی در جهان کیست!
پزشکیان با تاکید بر اینکه قطعا چنین روندی برای ما قابل پذیرش نخواهد بود و بدون پاسخ هم نخواهد ماند، تاکید کرد‌: اگر چه پاسخ قاطع به این نامردهای جنایت‌پیشه ضروری است، اما بنا به تجربه تاریخی، نهضت‌های آزادیخواهانه و بیدارگرایانه با ترور افراد و شخصیت‌های آنان از بین نخواهند رفت و ده‌ها نفر دیگر برای برداشتن و برافراشتن پرچم ظلم‌ستیزی و عدالتخواهی آماده‌اند.
وی در ادامه بر آمادگی کامل وزارت بهداشت و همه نهادهای امدادی جمهوری اسلامی ایران برای کمک و امدادرسانی به مجروجان لبنانی بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین ضمن ابراز تاسف و تاثر عمیق از حادثه معدن طبس که منجر به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از کارگران این معدن شد، با بیان اینکه بنده چه پیش از سفر و چه در حین و پس از سفر به مجمع عمومی سازمان ملل، پیگیر وضعیت مصدومان و خانواده‌های جانباختگان بوده‌ام، تصریح کرد: در همین رابطه متولیان مربوط مکلف شده‌اند ضمن استانداردسازی همه معادن کشور به منظور جلوگیری از تکرار این حوادث، وضعیت معیشتی بازماندگان این حادثه را به طور ویژه مورد توجه و پیگیری قرار دهند.