kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

ما که هستیم و آنها چه‌اند؟ (مقاله وارده)

 
 
محمدهادی صحرایی 
«بسم الله الرّحمن الرّحیم إنّا لله و إنّا إلیه راجعون. 
ملت عزیز ایران، امت بزرگ اسلامی؛ مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواری‌های آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد... فیض شهادت پس از این همه مجاهدت حق مسلّم او بود.
دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت؛ و جبهه‌ مقاومت پرچمداری برجسته، و حزب‌الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ او هرگز از دست نخواهد رفت... ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه‌ الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است. سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت... والسلام علی عبادالله الصالحین سیدعلی حسینی خامنه‌ای»
آنها که با خدا و دین و تاریخ آشنایند به خوبی می‌دانند سنت خلقت است که بندگان صالح، از پیامبران و ائمه که سلام خدا و خوبان و ما نثارشان تا صالحان و شهدا که خدا ما را به آنها برساند‌، در زندگی نورانی‌شان شرافتمندانه زیستند و سعادتمندانه یا شهید شدند و یا صالحانه رحلت کردند. خدایشان رحمت کند و برکت بیفزاید که ما را وارث گنجینه‌هایی کردند که نعمت «تربیت الهی» یکی از آنهاست. ما را با خدا آشنا کردند و روی ما را به سمت آسمان بلند کردند و روحمان را در ملکوت پرواز دادند و دستمان را در دست ملائک گذاشتند و ما را به خدای خوبی‌ها سپردند و به خوب‌ها عادت دادند. چه از این برتر و چه از این بهتر که « گل بستان جهان در نظرم چون آید/ روضه باغ بهشت است نه آخر چمنم / پیش این قالب مردار چه کار است مرا / نیستم زاغ و زغن، طوطی شکّر سخنم / مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک / دو سه روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم»
اگر واقعیتِ زندگانی که می‌بینیم و تجربه‌اش می‌کنیم و آنچه که این خیل خوبان به آن رهنمونمان کرده‌اند، دنیای زودگذر و آخرتِ ابدی است پس آنچه می‌ماند نام نیک است و کار نیکی که کرده‌ایم و توشه‌ای که برگرفته و برای حیات ابدی خود به همراه می‌بریم که بزرگانمان فرمودند « مهیا شوید که ابدیت در پیش است» و ما اگر همت کنیم برای آن روز عاقبت به خیر می‌شویم. خوب زیستن و هم خوب مُردن، که فرمود« ساقیا بر سر جان بار گران است تنم / باده ده باز رهان یک نفس از خویشتنم». این خوب زیستن فقط آن نیست که به قول پروین، عمر گرانمایه در این صرف کنیم «تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا». خوب زیستن یعنی آباد کردن دنیا برای خود و همه و آباد کردن دنیا بدون ازاله بدی‌ها و پستی‌ها نمی‌شود. 
این تربیت الهی و زندگی انسانی، همیشه دشمنانی داشته، همان گونه که پاکی، دشمنان بسیاری از ناپاکان دارد. ظالم و ستمگری که زورگو و متکبر است و جهان را برای خود می‌خواهد و همه را برده خود می‌کند و مردمان را می‌کُشد و سرمایه‌های آنان را به یغما می‌برد‌، بدترینِ بدهاست که باید از بین رود تا همه جهان‌، طعم شیرین زندگی را بچشند و عدالت را مزه و نعمات خدا را تجربه کنند. تا وقتی ظلم ظالمان هست، انبار ما خالی است. « ما درین انبار، گندم می‌کنیم / گندم جمع آمده گم می‌کنیم... اول‌ای جان دفع شرّ موش کن / وانگهان در جمع گندم جوش کن» و این واقعیتی است که با وجود صهیونیزم، آب خوش از گلوی مردمان جهان پایین نمی‌رود.
تمام پیامبران و امامان و شهدا و صالحان که گفته شد‌، با تفکر صهیونی مبارزه کردند. تفکری از قابیلِ برادرکُش تا نتانیاهوی عالَم کُش‌، همگی عنود و لجوج و کنود و لدود و خونریز و بی‌رحم بودند و بعدها به نام «صهیونیزم» معروف شدند. آنها دنیا را برای خود و جهانیان را در خدمت خود می‌خواهند و مثل غده سرطانی، پیش می‌روند و سلامت و حیات جهان را به خطر می‌اندازند. صهیونیزم در بنی اسرائیل، لانه گزید و رشد کرد و عقده و غده سرطانی جهان شد. صدها پیامبری که برای هدایت بنی اسرائیل آمدند را همین قوم یا شکنجه کردند یا کُشتند و یا «دق‌مرگ» کردند و هزاران پیامبری که برای هدایت بشر به زندگی عادلانه و صالحانه آمده بودند را چنان آزار و اذیت کردند که جهان از هدایت آنها کم بهره ماند.
تمام خباثت‌ها و قاذورات اخلاقی و رفتاری که می‌توان متصور بود را می‌شود امروزه در رفتار رژیم صهیونی و شخص نتانیاهو دید. رذایل اخلاقی که در اسرائیل امروزی تبله کرده را هرکس که یک جو غیرت و یک ارزن انصاف و مایه‌ای از انسانیت و شعور داشته باشد ببیند، دشمن سرسخت صهیون خواهد شد. چه کنیم که شیاطین مستکبر و صهیونی با رسانه‌هاشان توانسته‌اند مثل فرعون که با سحر و افسون توانست حتی در نظر موسای کلیم هم تخیل کند، افکار و اندیشه و احساسات جهان را به سرگرمی‌های بی‌حاصل، مشغول و با دروغ، مسحور کنند، حتی مسلمانان را. یهودیان خواستند همان صفتی که خودشان داشتند را جهانی کنند. «سَمّاعون للکذب اکّالون للسُّحت» یعنی بسیار مشتاق شنیدن دروغند و بسیار حرامخوارند.  
 اسرائیل در این یک سالی که از طوفان‌الأقصی می‌گذرد جنایاتی مرتکب شده که روی جنایتکاران تاریخ و هر حیوان درنده‌ای را سفید کرده است. چکیده جنایتکاران تاریخ. همه می‌دانند که در این جنایت همه شیاطین عالم به کمک او آمده و مجتمع شده‌اند تا از مرگ اسرائیل جلوگیری کنند وگرنه اسرائیل مرده است و نتانیاهو دست و پای مذبوحانه می‌زند. همین بمب‌های چند تنی که سید مقاومت را به شهادت رساند و روح پاکش را به بهشت برد، هدیه شیطان بزرگ آمریکاست. آمریکایی که با ما سابقه پدرکشتگی و برادرکشی دارد و هرگز نمی‌توان به او اعتماد کرد. اسرائیل هم که سگ قلاده دریده اوست را هرگز نمی‌توان در زمره انسانها حساب کرد.
گویا داروین، نظریه اجداد میمونی را در مورد این موجودات انسان نما گفته است. افتخار ما این است که از نسل صالحان و مستضعفانیم و اسرائیلیان از بقایای کسانی که به تعبیر قرآن، مهر ذلت و مسکنت و دربه دری بر پیشانی آنها خورده و هم خانواده مسخ شده‌های به میمون و سگ‌اند. ما از نسل پیامبرانیم که برای هدایت بشر آمدند و آنها از نسل کسانی که در یک بین الطلوعین، هفتاد پیغمبر خود را کشتند و به پیغمبرکُشی معروف شدند. ما حدود هزار و دویست سال است منتظر امام غایب خود هستیم و هر روز قوی‌تر و مؤمن‌تر و بهتر شده‌ایم ولی نتانیاهو از نسل کسانی است که در غیبت چهل روزه پیامبرشان، گوساله‌پرست شدند. ما در قرآن به اعتدال و عدالت و صداقت شهره‌ایم و آنها به دروغ و تحریف و فریب و اختلاف افکنی و جاسوسی و.... ما از نسل حیدر کرّارِ خیبرشکن و مرحب کُشیم و صهیون از نسل مرحبِ زیر پای علی. سلام خدا و خوبان و ما به پیشگاهش.  
قرآن ما را وارث زمین خوانده و آنها را مفسد فی الارض. ما از نسل صالحانیم و صهیون از نسل سرکشان. کشته‌های ما شهید و در بهشت و همنشین پیامبران و متنعم‌اند و کشته‌های اسرائیل، ملعون و مغضوب و در دوزخ ابدی و همنشین شیطان. بزرگان ما در قلب جهانیان و مزار شهدایمان زیارتگاه و شفاخانه مردم؛ ولی بزرگان آنها لعنتی‌های جهانند و گورشان گم است. ما زاده عشقيم و پسرخوانده جاميم / در مستى و جانبازى دلدار تماميم‌ و آنها زاده نفرت و پسرخوانده خفت / از مرگ، هراسان و‌گریزان و به این بزدلی، شهره عالم. ما منتظر ظهور مهدی موعود و از قبیله آن منجی و منتقم مظلومان جهانیم و صهیون از نسل شیطانی هستند که گفته‌اند در مسجدالأقصی و توسط او سربریده خواهد شد. شاید دلیل تجمع شیاطین در کنار اسرائیل‌، زمینه‌سازی آن رویداد بزرگی باشد که همه مظلومان برای دیدن آن بی‌تابند و ما پس از حاج قاسم و شهید هنیه و سیدحسن نصرالله، به فرمان رهبرمان با تمام وجود و توان و امیدوارتر از همیشه برای تحقق آن تلاش می‌کنیم. بعون الله وفضله.