kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی

سردار عباس نیلفروشان از مستشاران سپاه در لبنان همراه سید مقاومت به شهادت رسید

سردار عباس نیلفروشان  از فرماندهان و جانبازان دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی همراه سید مقاومت به شهادت رسید.
 
 
 
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از شهادت سردار عباس نیلفروشان در حمله شامگاه جمعه رژیم تروریست اسرائیل خبر داد.
به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا (احزاب ـ 23)
سردار پرافتخار، مجاهد و مهاجر فی‌سبیل‌الله «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونی در شامگاه روز جمعه ششم مهرماه به هم‌رزمان شهیدش پیوست. مجاهدت‌های این سردار مجاهد در سنگر دفاع مقدس، جبهه مقاومت، امنیت کشور و دفاع از حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام ترجمان ایمان، فداکاری و مجاهدت در راه امنیت کشور و آزادی قدس شریف بود.
معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، معاونت عملیات ستاد کل سپاه، ریاست دانشکده و پژوهشکده علوم دفاعی (دافوس سپاه)، آموزش و تربیت نیروی انسانی، از جمله مسئولیت‌های مختلف ایشان در لباس سبز پاسداری بوده است که در همه این مسئولیت‌ها موفق و سربلند بوده‌اند. 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید جنایت‌های رژیم صهیونیستی در لبنان عزیز، شهادت این شهید گران‌قدر را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت
امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و خانواده معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی به‌ویژه استان اصفهان تبریک و تسلیت می‌گوید.»
شهید نیلفروشان در سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد و در سن ۱۴ سالگی به‌عنوان بسیجی داوطلب به جبهه‌های غرب و سپس جنوب رفت و در دوران دفاع مقدس نیز با سمت‌های مختلفی در لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و لشکر ۸ زرهی
نجف اشرف نقش ایفا کرده است.
فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر ۸ نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی از دیگر مسئولیت‌های این شهید والامقام است.
وی پیش‌تر معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرائی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سردار محمدرضا زاهدی را در کارنامه نظامی خود داشته است.
این شهید والامقام، از سال ۱۳۹۸ تاکنون معاونت عملیات سپاه را برعهده داشت و همچنین سابقه ۵ سال حضور در لبنان و سوریه را در کارنامه خود دارد.
شهید نیلفروشان بعد از پایان دفاع مقدس، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین(ع) در همین دانشگاه با رتبه دانشیاری از اعضای هیئت‌ علمی بود و در دانشگاه عالی دفاع ملی نیز تدریس می‌کرد.
سردار نیلفروشان نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت در منطقه داشت به‌گونه‌ای که همواره در صف مقدم حمایت از جریان مقاومت در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان منطقه‌ای بوده است.