kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

ادامه واکنش هنرمندان به شهادت سیدحسن نصرالله(اخبار ادبی و هنری)

 
 
هنرمندان با تسلیت و تبریک شهادت سیدحسن نصرالله، از پیروزی جبهه مقاومت گفتند.
روز گذشته، سوگنوشته‌ها و صحبت‌های هنرمندانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، هوشنگ توکلی و... را درباره شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان در همین ستون منعکس شد. در ادامه، داود میرباقری، کارگردان سریال‌هایی چون «مختارنامه» و «سلمان فارسی» هم در واکنش به شهادت سیدحسن نصرالله- یادداشتی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «خبر شهادت سید دوست‌داشتنی جبهه مقاومت، ناگهانی و بسیار دردناک بود. روح بلند سردار معرکه‌های نبرد با دشمن‌ترین دشمنان انسانیت، محبوب قلوب همه آزادگان، سید حسن نصرالله با سیمرغ شهادت به قاف عشق محبوب ابدی و ازلی پرواز کرد و در قرب اجداد طاهرینش آرام گرفت. هرگز مرگ در بستر برای چون اویی که تمام لحظه‌های حیات طیبه‌اش در گرماگرم مبارزه با ظلم صهیونیست‌های نژادپرست و در دفاع از حقانیت فلسطینیان و نیز دفاع از استقلال و وحدت ملت لبنان بود، زیبنده نبود و سرانجام هم به دست اشقی الاشقیای زمانه، رژیم سفاک و کودک‌کش اسرائیل که مورد حمایت وقیحانه و همه‌جانبه و بی‌قید و شرط مدعیان صلح و حقوق بشر است، به فیض شهادت رسید. نوشیدن شربت این چنین شهادتی گوارای وجودش باد. شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله را به همه آزادگان تبریک و تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای روح بلند او و یاران شهیدش علو درجات و تداوم راه پرافتخارش را مسئلت دارم.»
داریوش ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: دیدگاه من نسبت به شهادت سید حسن نصرالله و اتفاقاتی که به ویژه در چند روز اخیر در لبنان و علیه نیروهای مقاومت رخ داد هم همانند تمامی کسانی است که نسبت به محور مقاومت اقدام‌های اخیر را ستم جهانی می‌دانند... نهضت مقاومت ادامه دارد و تا پیروزی کامل علیه رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم استمرار خواهد داشت.
سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده سینما نیز درباره ترور سیدحسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی نوشته است: «سید سال‌ها آرزوی شهادت داشت، از همان دهه ۷۰ شمسی که زعامت حزب‌الله را برعهده گرفته بود، هر فرعونی بر اریکه کاخ صهیونیستی سرزمین اشغال شده تکیه زد او را ابراهیم‌وار و موسی‌گونه در مقابل بت خود دید و هوای حذف او را بر سر داشت، اما همه غافل از اینکه امت محمد(ص) و پیروان خون خدا حسین‌(ع) همه عاشقان شهادتند و شهادت آغاز آنهاست نه پایان. از عاشورای سال ۶۱ هجری شیعه آموخته که «ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی» و به چشم خود دیده که تمام آنها که برای خدا جهاد کرده‌اند ماناتر از دیگرانی شدند که عافیت‌طلبی کردند و گوشه عزلت را بر مقاومت ترجیح دادند.فرزند برومند موسی کاظم‌(ع) همچون موسی کلیم‌الله‌(ع) سال‌ها عرصه را بر فرعونیان زمان تنگ کرد و در ایام قتل عام کودکان مظلوم غزه و فلسطین و لبنان در حالی که عزم او دفاع از این مظلومان تاریخ بود در ایام نزدیک به سقوط فرعون زمان به دست شقی‌ترین اشقیاء در خون خود غلطید تا بار دیگر سیدی از اولاد زهرا‌(س) این سرو مقاومت را با خون خود آبیاری کند.شهادت جناب مستطاب سید عزیز مقاومت راه را برای فرعونیان زمان سخت‌تر و نابودی آنها را نزدیک می‌کند...»
جمال شورجه کارگردان نیز در پی شهادت سید حسن نصرالله دلنوشته‌ای را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: «مگر از عزیز دل سید جبهه مقاومت غیر از شهادت می‌توان انتظار دیگری داشت. سیدجان آن روز که در لبنان سعادت دیدارت نصیبم شد برای فیلم حضرت یوسف علیه‌السلام بود با آغوش باز از من و مرحوم سلحشور استقبال کردی، هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی شاهد رفتن و پرواز الهی‌ات باشم. آه و افسوس برای ماست اما راه سبز اسلام تا ظهور ادامه دارد. ان‌شاءالله» مسعود ده‌نمکی نویسنده و کارگردان سینما، با انتشار یک داستانک در شبکه‌های اجتماعی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت و نوشت: «یا رب این شاخه گل از شش جهتش دار نگاه / این دعا کردم و از شش جهت آمین آمد.
بابک خواجه‌پاشا، کارگردان فیلم در آغوش درخت، در پی شهادت سیدحسن نصرالله نوشت: «چقدر سخت است در دوره‌ای زندگی کنی که فوکول کراواتی‌ها به خاطر عطر خوبشان یا پول زیادشان می‌توانند ظلم کنند، کودکان را بکشند، مادری را عزادار بکنند و این چنین وقیح باشند و ناآگاهان همراهشان شوند.»
حمید بهمنی، نویسنده و کارگردان سینما نیز طی دلنوشته‌ای خطاب به شهیدسیدحسن نصرالله نوشت: «سید مقاومت نمی‌گویم خداحافظ، می‌گویم دیدار به ‌قیامت... ‌نمی‌گویم بعد تو چه کنیم، می‌گویم نقشه آماده است و آن نابودی صهیونیزم جهانی ‌است، دوربینم را برای به‌تصویر کشیدن عظمت تو تنظیم می‌کنم و به قلب اسرائیل شلیک می‌کنم تا با اشک‌هایم تو را بدرقه راه الهی‌ات کنم، تا نابودی دشمن با همین اشک‌ها بیشتر شود. نگرانی‌ام را با تو تقسیم می‌کنم و پیشانی‌ام را در آستان الهی می‌گذارم. که خداوند رحمان کمک کند بتوانیم حداقل کار فرهنگی درستی از مقاومت و طوفان‌الاقصی بسازیم و نقش بی‌بدیل شما را در مقاومت در برابر این خون‌آشام قرن به‌درستی نشان دهیم. به امید روزی که این جمله حضرت زینب سلام‌الله علیها را در وصف شهادت عاشورایی تو به‌درستی درک کنیم.»