kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

انجمن نویسندگان دفاع مقدس در لرستان تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با توجه به نبودِ بانک جامع اطلاعات از نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ضرورت تشکیل شبکه ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه‌، به منظور فعالیت‌های مستمر در حوزه دفاع مقدس این انجمن در استان تشکیل می‌شود.
 
 
 
خرم‌آباد - خبرنگار کیهان:
 
دکتر اعظم روانشاد در جمع نویسندگان حوزه دفاع مقدس و آیین تجلیل از ایثارگران این اداره کل از همه تلاش‌هایی که تاکنون در حوزه ثبت و ضبط ادبیات پایداری و دفاع مقدس در استان صورت گرفته قدردانی کرد و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و غزه و گرامی‌‌داشت یاد و خاطره شهدای این مناطق‌، اضافه کرد: دوران دفاع مقدس؛ روایتگر رشادت‌ها و دلاوری‌های انسان‌هایی آزاده است که با عزمی راسخ، گام در مسیری دشوار نهادند و جلوه‌ای از عشق الهی را به منصه ظهور رساندند. لذا نهادینه کردن فداکاری‌ها وآثار آنها در تاریخ در راستای تبیین مفاهیم دفاع مقدس نیاز ضروری جامعه برای نسل جوان است.
 روانشاد افزود: هجمه‌های دشمنان در فضای مجازی علیه کشورمان به‌ویژه در حوزه دفاع مقدس؛ حائز اهمیت و نیازمند مواجهه هوشمندانه است. وی تصریح کرد: با توجه به مؤلفه‌های ارزشمند ملی و دینی جنگ تحمیلی؛ باید در هر جایگاهی که قرار داریم مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا را به عنوان نیاز ضروری امروز جامعه و نسل‌های آینده تبیین کنیم. روانشاد با بیان اینکه با هر یک از ابزارها و روش‌های هنری، فرهنگی و اجتماعی که بخواهیم در حوزه دفاع مقدس کار کنیم، تکالیف انجام نشده بسیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: آشناسازی نسل جوان با اهداف و ویژگی‌های دوران دفاع مقدس در اولویت برنامه‌های ارشاد اسلامی لرستان در هفته دفاع مقدس قرار گرفت. وی به اجرای 10 نمایش خیابانی در ایام هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: بسیاری از جوانان ما در دفاع مقدس با نثار جان خود نگذاشتند این کشور به دست دشمن بیفتد و امروز هر مقدار در انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس از ابزار هنر به بهترین شکل ممکن بهره ببریم، در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مؤثر‌تر است.