kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
پیام تسلیت مراجع تقلید در پی شهادت سید حسن نصرالله

مسیر محو اسرائیل با عزمی راسخ‌تر ادامه خواهد یافت

 مراجع تقلید در پیام‌های جداگانه ترور سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان را محکوم کردند.
 
 
 
 
آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امت اسلام هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید.
 آیت‌الله مکارم شیرازی:
 امت اسلام هرگز رشادت‌های مخلصانه
 شهید نصرالله را فراموش نخواهند کرد
به گزارش رسا، در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً
خبر شهادت عالم مجاهد و عبد صالح خدا، دبیرکل فقید حزب‌الله، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله (رضوان الله تعالی علیه)، قلوب تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را غرق در ماتم و عزا نمود. شهادت مجاهدان راه خدا نه شکست و نه ذلت؛ بلکه تمنای قلبی و بالاترین پاداش و نعمت الهی برای آنان است.
در طول این سال‌ها مردم لبنان و فلسطین و امت اسلام مدیون فرماندهی حکیمانه او در جنگ با دشمن صهیونیستی بود و هرگز رشادت‌های مخلصانه او را فراموش نخواهند کرد و پرچم مقاومت همواره سرافراز خواهد ماند و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید، چرا که این مسیر، رزمندگان و مخلصین فراوانی دارد که با تأسی به سیدالشهدا(ع) و عزمی راسخ‌تر راه شهدای بزرگ خود را پیموده و با نصرت الهی، صهیونیست خون‌خوار را زبون و ذلیل خواهد کرد، إن‌شاء‌الله.
اینجانب شهادت سید مقاومت را به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) و رزمندگان مقاوم حزب‌الله و مردم غیور و علمای سرافراز لبنان و عموم مسلمانان آزادی‌خواه به‌خصوص خاندان معزّز ایشان تبریک و تسلیت گفته و علوّ درجات وی و صبر و اجر بازماندگان و پیروزی هرچه سریع‌تر محور مقاومت و نابودی صهیونیست جنایتکار و شکست و ذلت دشمنان اسلام و مستکبران عالم را از درگاه الهی مسألت دارم.
فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغالِبُونَ
والسلام علیکم و رحمة الله
قم – ناصر مکارم شیرازی
7 مهر 1403
 آیت‌الله نوری همدانی: 
بر مسلمانان جهان فرض است جبهه مقاومت را
 در محو رژیم صهیونیستی حمایت کنند
آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله تصریح کرد: این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم کرد و بی‌شک گرو‌ه‌های مقاومت خصوصاً حزب‌الله عزیز راه این شهید، که محو صهیونیست‌هاست را ادامه خواهند داد.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
«فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ وَمَن يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا»
رژیم نامشروع صهیونیستی این‌باره نیز دست به جنایتی عظیم زد و علاوه‌ بر کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع، شخصیتی بزرگ و مجاهدی نستوه و انسانی مقاوم؛ جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله «رضوان الله تعالی علیه» را به شهادت رساند.
البته شهادت نهایت آرزوی آن شخصیت بزرگ بود و سالیان متمادی در پی این سعادت بود، اما این رژیم با این عمل وحشیانه زمینه نابودی و محو خود را فراهم نمود، بی‌شک گروهای مقاومت خصوصاً حزب‌الله عزیز راه اين شهید، که محو صهیونیست است‌ را ادامه خواهند و همه ملت‌های آزاده در سراسر جهان از آنها حمایت خواهند نمود و بر همه مسلمانان جهان فرض و لازم است در این مسیر کمک نمایند و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب مرقوم داشته‌اند از حزب‌الله لبنان به‌عنوان محور مقاومت حمایت کامل داشته باشند و ان‌شاءالله خللی در عزم راسخ جبهه مقاومت ایجاد نخواهد گرديد. اینجانب شهادت این روحانی مجاهد؛ سید حسن نصرالله و دیگر شهدای اخیر لبنان به‌ویژه سردار سرافراز شهید نیل فروشان را به همه مسلمانان، و به خانواده معظم شهدا و به رهبری معظم انقلاب تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
إِن تَنصُرُواْ اللهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكُم
حسین نوری همدانی
 قم المقدسه
 دفتر آیت‌الله سیستانی:
 شهید نصرالله نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران و آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد
همچنین، دفتر آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید نیز با صدور پیام تسلیتی شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت و تصریح کرد: این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود که نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
(مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا).
در نهایت اندوه و تالم خبر شهادت علامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و گروهی از برادران وی در مقاومت لبنان به همراه ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه در نتیجه جنایت فجیع ارتش دشمن اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت را دریافت کردیم. این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود که نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و از مردم عراق با تمام توان در آزاد کردن کشورشان از چنگال تروریست‌های داعشی پشتیبانی کرد، همچنین مواضع درخشانی در یاری مردم مظلوم فلسطین اتخاذ و سرانجام زندگی ارزشمند خود را در این راه فدا کرد.
دفتر آیت‌الله سیستانی افزود: ما این مصیبت بزرگ و خسارت عظیم را به مردم عزیز لبنان و سایر ملت‌های مظلوم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال مسألت می‌کنیم که این فقید سعید را مورد رحمت واسعه و رضوان خویش قرار دهد و با اولیای خود حضرت محمد و اهل بیت مطهر ایشان در اعلای علیین هم‌نشین گرداند و به خانواده و همه داغداران صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند.
 إنا لله وإنا إليه راجعون.
 ۲۴ / ربيع الأول/ ۱۴۴۶هـ مورخه ۲۸/۹/۲۰۲۴م
دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی نجف أشرف
 جامعه مدرسین: انتقام خون شهید سید حسن نصرالله جبهه ظلم و استکبار را درهم خواهد کوبید
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله، تصریح کرد: آن شهید والامقام در میدان مجاهدت با نگاهی موحدانه مبارزه می‌کرد و توحید در عمق رفتار و گفتارش نمایان بود.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
‏‏شهادت در راه خدا برای مجاهدان اسلام سنتی معهود بر مبنای قرآنی احدی الحسنیین است و این سنت در ذریۀ پیامبر عظیم‌الشأن – صلی الله علیه و آله – و ائمه معصومین – علیهم‌السلام – به عنوان میراثی ماندگار الگوسازی شده است. فرزندان اسلام در طول تاریخ مبارزه با ظلم و کفر و فساد، جان عزیز خود را با افتخار تقدیم درگاه الهی کرده‌اند و امروز تشیع و اسلام عزیز با این جان نثاری‌ها، به این عظمت و اقتدار رسیده است. رزمندگان حزب‌الله لبنان، سال‌هاست که کربلایی مبارزه می‌کنند و حسین گونه به شهادت می‌رسند و این وصال الهی، تقدیر شیرین و پر حلاوت مجاهدت در راه خداست.
در ادامه این پیام خاطرنشان شده است: شهادت سید مقاومت، مجاهد نستوه و قهرمان بزرگ جهان اسلام حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدحسن نصرالله – رضوان الله تعالی علیه–، گرچه برای امت اسلامی و همه آزادیخواهان جهان ثلمه‌ای جبران ناپذیر است؛ اما در حقیقت هیچ پاداشی گرانبهاتر از شهادت و لقای الهی برای سال‌ها مجاهدت در راه خدا نیست. شهادت، حقیقتاً برای او زیبنده و مبارک است؛ اما در این میان، ماییم و این داغ جگر سوز که مرهمی برای التیام آن نیست.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: آن شهید والامقام در میدان مجاهدت با نگاهی موحدانه مبارزه می‌کرد و توحید در عمق رفتار و گفتارش نمایان بود. اعتقاد راسخ به امداد و نصرت الهی و باور عمیق به سربازی در راه حضرت مهدی – عجل الله تعالی فرجه الشریف –، او را پس از عمری مجاهدت به مقاماتی بزرگ و معنوی رسانده بود و شهید سیدحسن نصرالله حقیقتا یک ولی الهی بود.
در ادامه پیام یادشده آمده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهادت مجاهد عظیم‌الشأن سیدحسن نصرالله – رحمت‌الله علیه – را محضر حضرت ولی عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف–، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید – دامت برکاتهم –، حوزه‌های علمیه و آحاد امت اسلامی، تبریک و تسلیت عرض می‌کند و قاطعانه اعلام می‌دارد، انتقام خون آن شهید عزیز جبهه ظلم و استکبار را درهم خواهد کوبید. جهان جز با نابودی اسرائیل و آمریکا روی صلح و آسایش را نخواهد دید و تا زمانی که این مفسدان قلدری می‌کنند، تنها راه رسیدن به امنیت و حیات عزتمندانه، مبارزه است. امروز جبهه عظیم مبارزان با اسرائیل و امت واحده اسلامی خون‌خواه این سید عزیز هستند و در سایه وعده تخلف‌ناپذیر الهی و عنایات حضرت حجت –ارواحنا لتراب مقدمه الفداء –، پایان اسرائیل بسیار نزدیک است، إن‌شاءالله.