kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۴

۶۶ هزار تن ذرت دامی با دستور قضائی از انبارهای بندر امام خمینی(ره) ترخیص شد

 
 
دادستان عمومی و انقلاب بندر امام(ره) گفت: ۶۶هزار تن ذرت دامی با دستور دادستانی از انبارهای بندر امام(ره) ترخیص شدند. 
به گزارش خبرگزاری میزان، محمدرضا جعفری‌اصل با اعلام خبر ترخیص ۶۶هزار تن ذرت دامی از انبارهای بندر امام(ره)، اظهار داشت: ذرت دامی متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام است که به دلیل بدهی شرکت مذکور به اداره کل بنادر مجوز ترخیص نداشت.
جعفری‌اصل افزود: در راستای جلوگیری از رسوب و معطل ماندن کالاهای اساسی، این دادستانی با ورود به موضوع بلافاصله دستور ترخیص را صادر و ذرت‌ها به سایر نقاط کشور ارسال شدند.
گفتنی است، در سال‌های اخیر رئیس قوه قضائیه بار‌ها در جلسات مختلف و همچنین بازدید‌های میدانی از بنادر و گمرکات بر روی موضوع ترخیص بموقع کالا‌ها و جلوگیری از تضییع اموال و دارایی‌های عمومی تاکید کرده است. در همین راستا اردیبهشت امسال نیز با صدور دستور قضائی و ورود سازمان بازرسی کل کشور ۲۰هزار تن ذرت و هفت‌هزار و 400 تن جو در معرض فساد در استان ایلام تعیین تکلیف شد.
شهریورماه سال گذشته نیز در نتیجه دستور مؤکد رئیس دستگاه قضا، ۱۳هزار تن نهاده استراتژیک در معرض فساد در استان همدان تعیین تکلیف شد. همچنین پیش از آن نیز در هرمزگان نیز انبار ذرت بندر شهید رجائی با دستور قضائی و همراهی دولت به‌صورت کامل تخلیه شد و ۱۱هزار تن ذرت وارداتی برای مصرف ثانویه به صنایع و کارخانه‌ها ارسال شد. در همین راستا در خوزستان نیز ۷۱هزار تن ذرت از بندر امام‌خمینی(ره) تخلیه شد؛ همچنین در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه در جریان سفر سال گذشته به استان مازندران نیز ۱۴هزار تن جو از انبار‌های بندر نوشهر ترخیص شد.