kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۳۴۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
حمله وحشیانه به ضاحیه جنوبی با 10 بمب 2هزار پوندی

اسرائیل گور خود را کَند حالا جنازه‌اش را دفن کنید



 

سرویس خارجی-
غروب دیروز رژیم صهیونیستی با 10 بمب سنگر‌شکن 2هزار پوندی، ساختمانی در ضاحیه بیروت را هدف قرار داد و اعلام کرد، مقر اصلی حزب‌الله لبنان را که در آن سید حسن نصرالله و تنی چند از مقامات ارشد این جنبش حضور داشتند، هدف قرار داده است. ساعاتی بعد برخی رسانه‌ها اعلام کردند، تیر رژیم صهیونیستی به سنگ خورده و سیدمحبوب مقاومت در سلامت است.
رژیم صهیونیستی گویا همه چیز را برای خود «تمام شده» می‌بیند؛ در غیر این صورت از تمام خطوط قرمز به یکباره عبور نمی‌کرد. حمله وحشیانه دیروز این رژیم به ضاحیه جنوبی با هدف اعلامی ترور سید حسن نصرالله، آن هم با بمب‌های آمریکاییِ غیرمتعارف و سنگرشکن 2هزار پوندی، نشان می‌دهد، این رژیم به آخر خط رسیده و دیگر اهمیتی به تبعات چنین وحشیگری‌هایی نمی‌دهد. دیروز رسانه‌های عبری زبان با ذوق عجیبی مدعی شدند، سید حسن نصرالله و شماری از سران ارشد جنبش مقاومت لبنان را که در مقر زیرزمینی در ضاحیه جنوبی حضور داشتند، پس از شناسایی، هدف قرار داده‌اند. برخی نیز مدعی شدند او به شهادت رسیده است. ساعاتی بعد برخی از همین رسانه‌ها از شهادت سید مقاومت عقب‌نشینی کرده و گفتند سید‌هاشم صفی‌الدین، نفر دوم حزب‌الله به شهادت رسیده است. منابعی در حزب‌الله لبنان اما می‌گویند، سید حسن و ‌هاشم صفی‌الدین در سلامتند و صهیونیست‌ها دروغ می‌گویند. تائید و تکذیب‌ها تا لحظه تنظیم این گزارش ادامه دارد. این عملیات با 8 الی 12 جنگنده از جمله چندین اف 35 انجام شده است.
برخی رسانه‌های عبری زبان همزمان از بروز وحشت در میان نظامیان این رژیم هم نوشتند و گفتند، با دستور مقامات، بسیاری از پناهگاه‌ها بازگشایی شده و بیمارستان‌ها و پادگان‌های نظامی این رژیم نیز از ترس انتقام در آماده‌باش کامل هستند.
طبق آخرین گزارش‌هایی که از نتیجه این بمباران منتشر شده است، «تعداد بسیار زیادی» از مردم لبنان به شهادت رسیده‌اند و تعداد 10 ساختمان مجاور محل هدف قرار گرفته شده نیز کاملا ویران شده است. برخی شمار شهدا را حداقل 400 نفر اعلام کرده‌اند که این عدد، بی‌سابقه است. بیمارستان‌های بیروت درخواست خون زیاد کرده‌اند و اجساد برخی شهدا نیز به دلیل شدت انفجار متلاشی شده و قابل شناسایی نیستند.
اسرائیل گور خود را کَند
تا لحظه تنظیم این گزارش، شهادت سید حسن نصرالله در این حملات، تایید نشده است. این که رژیم صهیونیستی در تریبون‌های رسمی اعلام می‌کند، به دنبال ترور سید حسن نصرالله و رهبران رسمی این جنبش است به معنای این است که خود را برای هر سناریویی آماده کرده است. در دو حالت این رویکرد اتخاذ می‌شود. یکی همان که در خطوط ابتدائی این گزارش به آن اشاره شد و دیگری زمانی است که، سیاست بازدارندگی قبلی درست عمل نکرده باشد. در این صورت تنها راه احیاء بازدارندگی، دادن پاسخ متناسب و مساوی است. سفارت کشورمان در بیروت دیروز اعلام کرد، «این جنایات قواعد بازی را تغییر می‌دهد.» این جمله می‌تواند برای صهیونیست‌ها معنای بزرگی داشته باشد! به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با این جنایت بی‌سابقه، گور خود را کَنده است.
طبق آخرین گزارش‌ها، نتانیاهو قبل از شروع سخنرانی خود در سازمان ملل و با هماهنگی کامل با آمریکا دستور این جنایت را صادر کرده است. قبل از این جنایت رژیم صهیونیستی، حزب‌الله، انصارلله و مقاومت عراق ضربات سنگینی به این رژیم وارد کرده بودند.
مقاومت عراق: اهداف حیاتی را زدیم
مقاومت اسلامی عراق صبح دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی صورت داده است. در این بیانیه که دیروز صادر شد می‌خوانیم: «رزمندگان ما صبح برای سومین بار هدفی را در جولان اشغالی با پهپاد مورد حمله قرار دادند.» کمی پیش‌تر نیز مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای گفته بود: «هدفی حیاتی را در فلسطین اشغالی با موشک «الارقب» (کروز پیشرفته) هدف قرار دادیم.» آن‌طور که الجزیره نوشته است، این حمله به بند ایلات بوده است. ساعاتی قبل‌تر نیز مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای از حمله پهپادی به «یک هدف حیاتی دشمن صهیونیست در بلندی‌های جولان اشغالی» خبر داده بود. 
روز چهارشنبه هم، رسانه‌های صهیونیستی از وقوع چهار حادثه مختلف از طرف مقاومت عراق خبر داده و گفته بود این حملات شامل شلیک ۶ پهپاد بود که سه پهپاد به سمت جولان اشغالی سوریه، ۲ پهپاد به سمت «ایلات» و یک پهپاد به سمت وادی عربه شلیک شدند. مقاومت اسلامی عراق پایگاه «عین یاهِو» رژیم صهیونیستی در وادی عربه را هم با پهپاد هدف قرار داده بود که به آن خسارت جدی وارد شده است.
انصارلله دوباره قلب
رژیم آپارتاید را هدف قرار داد
پس از برادران عراقی، مقاومت یمن نیز اعلام کرد قلب اسرائیل، یعنی «یافای اشغالی» -یا تل‌آویو- را هدف حمله موشک بالستیک خود قرار داده است. پس از حملات موشکی از یمن در بامداد روز جمعه
(6 مهر؛ 27 سپتامبر) ارتش اشغالگر اذعان کرد دست‌کم یک موشک بالستیک که از یمن شلیک شده بود به تل‌آویو برخورد کرده و دست‌کم ۱۷ صهیونیست زخمی شده‌اند. در حالی که ارتش اشغالگر مدعی شلیک تنها یک موشک بالستیک از یمن به تل‌آویو با به صدا درآمدن آژیر خطر در سحرگاه روز جمعه شده اما رسانه‌های عبری از اصابت سه موشک از یمن خبر داده و افزودند که آژیر خطر در تل‌آویو و دیگر شهرک‌های جنوب آن، در شهرک «گوش دان»، در «دشت ساحلی» و «شارون» در شمال آن به صدا درآمده است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که فعالیت فرودگاه بن گوریون متوقف شده و اشاره کردند که فرودگاه «برای مدتی برخاست و فرود هواپیماها را به حالت تعلیق درآورده است.»
زخمی شدن صهیونیست‌ها حین فرار به پناهگاه
آن‌طور که ایسنا گزارش کرده است، رسانه‌های عبری در ادامه نوشته‌اند: «بیش از ۲ میلیون شهرک‌نشین پس از پرتاب موشک‌هایی از یمن و رسیدن به مرکز اسرائیل به پناهگاه‌ها‌گریخته‌اند...اما ازدحام جمعیت شهرک‌نشینان هنگام فرار به پناهگاه‌های تل‌آویو، باعث زخمی شدند شماری از صهیونیست‌ها شده است.»
همچنین در جریان این رویداد در تل‌آویو، شبکه ۱۴ عبری از پدافند هوائی اشغالگران انتقاد و تأکید کرد که «اخیراً در جنوب بسیار ضعیف بوده است» و تأکید کرد که این موضوع باعث نگرانی است. در زمینه نگرانی اشغالگران، رسانه‌های عبری توضیح دادند که «از یمن موشک‌هایی شلیک شد که توسط رادارهای خارج از اسرائیل (فلسطین اشغالی) قابل شناسایی نیست، بنابراین هر زمان که بخواهند می‌توانند به تل‌آویو حمله کنند.» شرکت هواپیمایی یونان نیز از لغو پروازهای خود به اراضی اشغالی تا هفتم اکتبر
(16 مهر) آینده خبر داده است.
شلیک یک‌ هایپرسونیک دیگر
منابع ارشد یمنی به المیادین گفته‌اند که این عملیات بیش از یک نقطه را هدف قرار داده و پیامی به اشغالگران اسرائیلی ارسال کرده است که «دشمن باید یافای اشغالی (تل‌آویو) را نا امن بداند.» این منابع توضیح دادند که بیانیه نیروهای مسلح یمن شامل تحولات رخ داده و جزئیات عملیات است که آن‌ها آن را «کیفی و دقیق» توصیف کردند. این منابع خاطرنشان کردند: «نمی‌توان به روایت اشغالگران اسرائیل استناد کرد و همه باید منتظر بیانیه نیروهای مسلح یمن باشند که طی ساعات آینده منتشر خواهد شد.» و البته این بیانیه منتشر شد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمنی‌ها با موشک بالستیک فلسطین ۲ (هایپرسونیک) به یک هدف نظامی در تل‌آویو و با پهپاد یافا هدفی در عسقلان را هدف قرار داد. معاون رسانه‌ای انصارالله یمن گفته است: «در حمله اخیر، ما در حال آزمایش موشک‌های خود پس از آخرین به روز رسانی‌ها بودیم؛ حملات ما در روزهای آینده تشدید خواهد شد.»
ناوشکن‌های آمریکایی هم بی‌نصیب نماندند
اما این تمام آنچه انصارالله کرده نیست. سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیروز اعلام کرد: «عملیات نظامی ویژه‌ای علیه ۳ ناو جنگی آمریکایی در دریای سرخ انجام دادیم. این عملیات با ۲۳ موشک بالستیک، کروز و پهپاد، توسط نیروی دریایی، موشکی و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد. به لطف خداوند، ۳ ناو جنگی آمریکا مستقیماً مورد اصابت قرار گرفتند. این عملیات دریایی، بزرگ‌ترین عملیات در جنگ فتح موعود و جهاد مقدس در حمایت از طوفان الاقصی و در پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورمان بود.» در پی این حملات بی‌سابقه مقاومت، آمریکا و انگلیس به طور سراسیمه به صعده یمن حمله کردند.
راهپیمایی میلیونی
خبر دیگر آنکه مردم یمن در راه‍‍‍پیمایی گسترده‌ای در استان «صعده» در ده‌ها منطقه و میدان در حمایت از فلسطین و لبنان شرکت کردند. روز جمعه راهپیمایی گسترده در استان صعده در حمایت از استواری ملت فلسطین و لبنان و اعلام وفاداری به این ۲ ملت با شعار (یمن ایمان به جهاد و پایداری در کنار غزه و لبنان) برگزار شد. حاضران در راهپیمایی با حمل پرچم‌های یمن و فلسطین، پرچم‌های آزادی و بنرهایی مبنی بر تحریم محصولات آمریکایی و اسرائیلی، بر پایداری خود در حمایت از غزه و لبنان، پایبندی به مسائل امت و عدم غفلت از مقدسات آن تأکید کردند. آن‌ها پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را نیز به آتش کشیدند.
کارنامه انصارالله از زبان رهبر آن
«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن، روز پنجشنبه درباره مسائل مختلف منطقه‌ای سخنرانی کرد. رهبر انصارالله با اشاره به حمله ارتش یمن به تل‌آویو با موشک ‌هایپرسونیک خود گفت: موشک «فلسطین ۲» به لطف خداوند یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود و در مرحله پنجم حمایت از غزه مورد استفاده قرار گرفت. ما هرگز دست از حمایت خود از غزه و فلسطین و همکاری با لبنان و حزب‌الله برنخواهیم داشت. [اشاره او به حمله پیشین انصارلله است.]
سید الحوثی تأکید کرد آمریکا از رسیدن به نتیجه ناتوان است به همین دلیل اقدام به ایجاد فتنه در کشور یمن می‌کند. رهبرانصارالله تصریح کرد: «در این هفته با ۳۹ موشک بالستیک، بالدار و پهپاد دست به عملیات حمایت از فلسطین زدیم و تا زمانی که تهاجم به غزه ادامه داشته باشد، تمام جبهه‎‌های مقاومت و پشتیبانی از فلسطین، به عملیات خود ادامه خواهند داد.»
شکست بزرگ در انتظار اسرائیل
رهبر جنبش انصارالله یمن این را هم گفت که «حزب‌الله بزرگ‌ترین شکست‌ها را در مراحلی به دشمن اسرائیلی وارد کرد که تجهیزات ویژه‌ای را در اختیار نداشت» و این جنبش امروز «قوی‌تر از همیشه است...نبرد یکی است و حملات علیه ملت لبنان در چارچوب جنگ علیه ملت فلسطین است. دشمن صهیونیستی تمایل به تشدید تنش در لبنان دارد و روش جنایتکارانه خود را در هدف قرار دادن همه‌جانبه، کشتار غیرنظامیان و تخریب خانه‌های آن‌ها در پیش گرفت، همان‌طور که در نوار غزه انجام می‌دهد... اگر اسرائیل به لبنان نیروی نظامی اعزام کند و در لبنان عملیات زمینی انجام دهد، یقینا با شکستی بزرگ‌تر از سال ۲۰۰۶ مواجه خواهد شد؛ چراکه مقاومت اسلامی لبنان از توان نظامی عظیمی برخوردار است و به شدت به حملات دشمن اسرائیلی پاسخ می‌دهد.»
حملات سنگین حزب‌الله از شمال تا حیفا
اما خبرها از مرکز میدان نبرد نیز شنیدنی است. رسانه‌های لبنانی از شلیک موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین و انفجارهای مهیب در حیفا، عکا و طبریا خبر دادند. به گزارش ایسنا، رسانه‌های نظامی وابسته به مقاومت لبنان و نیز رسانه‌های عبری گزارش دادند آژیر خطر در حیفا و حومه آن به صدا درآمد. روز جمعه، رسانه‌های عبری گزارش دادند: صدای انفجارهای مهیب در شهر حیفا شنیده شد. همچنین در عکا نیز بدون به صدا درآمدن آژیرهای خطر صدای انفجارهایی شنیده شد. گزارش‌ها از سقوط موشک در قلب شهر حیفا برای اولین بار از لبنان حکایت دارد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته است یک خودرو در حیفا مورد اصابت ترکش موشک‌های شلیک شده از لبنان قرار گرفت. طبق گزارش این رسانه‌ها، چند موشک در مناطق حیفا و کریوت فرود آمدند. رسانه‌های عبری نیز اذعان کردند که ۱۰ موشک از لبنان به حیفا و اطراف آن شلیک شده است.حزب‌الله لبنان اما خود می‌گوید شهرک اشغالی «کریات شمونه» را با موشک‌های «فلق ۲» هدف قرار داده است. رسانه‌های عبری نیز از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در کریات شمونه ناشی از اصابت موشک‌هایی که از لبنان شلیک شدند، به اشتراک گذاشت. وبگاه عبری والا اعلام کرد که سه موشک به این شهرک اصابت کرد. حزب‌الله لبنان همچنین با موشک‌های خود شهرک اشغالی «کریات موتزکین» و مجتمع صنایع نظامی رافائل در حیفا را هدف قرار داد.حزب‌الله لبنان همچنین روز پنجشنبه پایگاه «عمیعاد» در شمال دریاچه طبریا، پایگاه بیریه و منطقه صفد را هدف حمله موشکی قرار داده است. حزب‌الله لبنان در پاسخ به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به خاک لبنان و کشتار غیرنظامیان، همچنین شهر اشغالی صفد واقع در شمال فلسطین اشغالی را با ۸۰ موشک هدف قرار داد. جنبش حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که شهرک اسرائیلی «کریات آتا» را با ۵۰ موشک هدف قرار داده است. حزب‌الله همچنین از حمله به پایگاه شمشون مرکز تجهیز فرماندهی و یگان تجهیز منطقه شمال خبر داد. بنابر اعلام کانال ۱۲ اسرایل حزب‌الله ۲۰ موشک به سوی کفر مندا واقع در شمال حیفا شلیک کرده است. پنجشنبه شب نیز پایگاه «میشار» که مقر اطلاعاتی اصلی ارتش رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی محسوب می‌شود هدف قرار گرفته است. حزب‌الله لبنان در بیانیه یازدهم خود طی روز پنجشنبه اعلام کرد پایگاه «میشار» را هم که در اصل مقر اطلاعات مرکزی منطقه شمالی ارتش اسرائیل به شمار می‌آید، با تعدادی موشک هدف قرار داده است. 
کشتی تایتانیک احمق‌ها
برای ترسیم اوضاع صهیونیست‌ها در زیر آتش‌باران شاخه‌های مقاومت خوب است از خود صهیونیست‌ها استفاده کنیم. تحلیلگر نظامی اطلاعاتی صهیونیست در توئیتی نوشت: «یک روز دیگر در محل کار گذشت. در طول شب، یک موشک حوثی به سمت مرکز و موشک‌های صبحگاهی به سمت طبریه و حیفا. دیگر دارد موضوعی عادی می‌شود. چه چیزی طبیعی‌تر از این؟ یک روال عادی جنون اسرائیلی. و توجه داشته باشید که شاخص جدید روزانه جنگ حزب لیکود قوی‌تر می‌شود. اوه چه جنگ دوست داشتنی‌ای. اسرائیل کشتی تایتانیک احمق‌ها به سمت کوه یخ است.»
حمله زمینی یا «تله مرگ»؟!
این روزها گمانه‌زنی‌ها در مورد حمله زمینی رژیم آپارتاید به لبنان نیز بالا گرفته است. برخی از اخبار حالی از آن است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «از هوا، زمین و دریا به حزب‌‌الله حمله خواهیم کرد.» ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرده است که برای حمله زمینی به لبنان آماده می‌شود، در حالی که رسانه‌های صهیونیستی تأکید دارند که آغاز حمله زمینی به لبنان، به معنای گرفتار شدن در «تله مرگ» خواهد بود که حزب‌الله آماده کرده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به آنچه ممکن است برای ارتش رژیم صهیونیستی در صورت آغاز حمله زمینی به لبنان رخ دهد اشاره و اعلام کرد که این حمله مانند افتادن در
«تله مرگ» خواهد بود که حزب‌الله برای آن‌ها آماده کرده است. روزنامه الجریده نیز به نقل از منابع خود آورده است: «اسرائیل در نهایت مجبور به انجام عملیات زمینی در لبنان خواهد شد.»
همچنین سرلشکر ذخیره ارتش اشغالگر نیز از جهنمی که در صورت ادامه جنگ در انتظار رژیم صهیونیستی است، صحبت و تأکید کرد حزب‌الله مانند حماس که امروز در غزه حضور دارد، باقی خواهد ماند. سرلشکر «اسحاق بریک»، در ادامه این سؤال را مطرح کرد که ارتش اشغالگر که در نابودی حماس شکست خورده چگونه حزب‌الله را شکست خواهد داد؟