kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
یدیعوت آحارونوت:

حماس در غزه همچنان نظامیان ما را می‌کوبد

 
 
 
سرویس خارجی-
روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشته است که با وجود گذشت نزدیک به یک سال از جنگ غزه، هنوز حماس در تمام نقاط این باریکه حضور دارد و «به نظامیان ما ضربه وارد می‌کند.»
درحالی که مقامات و بسیاری از رسانه‌های رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند، ورود گسترده به جنگ با حزب‌الله لبنان را به دلیل پیروزی‌شان در غزه «جا» بزنند، گزارش‌هایی که از سرزمین‌های اشغالی و همین باریکه غزه مخابره می‌شود نشان می‌دهد آنها هیچ دستاوردی در غزه -جز کشتار زنان و کودکان بی‌گناه- نداشته‌اند و به هیچ یک از اهداف اعلامی‌شان هم نرسیده‌اند. وقتی ژنرال «اسحاق بریکِ» صهیونیست می‌گوید: «همان‌طور که حماس را نتوانستیم از بین ببریم، مقابل حزب‌الله لبنان هم کاری از پیش نخواهیم بُرد» یعنی، کار در غزه تمام نشده و حماس همچنان مشغول جنگ با صهیونیست‌هاست. منتهی این رسانه است که تصمیم می‌گیرد چه خبری به گوش مردم برسد و چه خبری نرسد. طی چند روز گذشته، رسانه‌های دنیا تصمیم گرفتند، ضمن تمرکز روی جنگ حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، این طور وانمود کنند که، رژیم صهیونیستی بعد از پایان کار حماس، وارد جنگ جدی با حزب‌الله لبنان شده است. گزارشی که دیروز به نقل از روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» درباره وضعیت غزه منتشر شد نیز نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها در غزه به‌رغم یک‌سال «کودک‌کُشی» به اهداف خود نرسیده‌اند و «حماس در تمام نقاط غزه حضور دارد.» آن طور که «یدیعوت آحارونوت» نوشته است «حماس در تمام مناطق نوار غزه حضور دارد، و مقاومت آن همچنان نظامیان اسرائیلی را روی زمین و زیر آن درهم می‌کوبد.» 
یکی دیگر از کارویژه‌های رژیم صهیونیستی در غزه، ایجاد شکاف بین ساکنان این باریکه و مبارزان حماس بوده است بدین شکل که مردم، حماس را عامل وضعیت جنگی حاکم بر غزه بدانند. اما این روزنامه عبری به شکست این هدف راهبردی صهیونیست‌ها نیز اشاره کرده و می‌نویسد: «هم هیچ یک از ساکنان نوار غزه مخالف حماس نیستند.»
کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» نیز دیروز اعلام کرد قسام نیروهای اشغالگر را در خان یونس هدف قرار داد. گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در عملیاتی در منطقه صوفا در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه، یک خودروی زرهی صهیونیست‌ها را که گروهی از نظامیان یگان مهندسی هم در کنار آن حضور داشتند، با دو راکت ضد زره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد که در این عملیات تلفاتی قطعی به دشمن وارد شد.
شهدایی که همیشه گمنام می‌مانند!
اما آمارهای رسمی و اعلامی درباره شمار شهدای غزه، بر اساس مشاهده اجساد است. یعنی وقتی وزارت بهداشت غزه اعلام می‌کند، در طول یک سال گذشته، 42 هزار فلسطینی ساکن این باریکه به شهادت رسیده‌اند یعنی، این 42 هزار نفر، شناسایی و سپس دفن شده‌اند. اما در همان ماه‌های اولیه شروع جنگ غزه، بودند گزارش‌هایی که می‌گفتند، شمار شهدا بسیار بیشتر از آمارهای اعلامی است و چیزی بین 7 تا 10 هزار نفر هم یا زیر آوارها مدفون شده‌اند یا در دستان صهیونیست‌ها هستند. دیروز وقتی خبر تحویل اجساد 88 شهید فلسطینی منتشر شد، عمق جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بیش از پیش معلوم گردید. به گزارش العالم، رژیم صهیونیستی پیکر 88 شهید ربوده شده فلسطینی را که با متلاشی کردن چهره‌هایشان! اطلاعات شناسایی آن‌ها را از بین برده بود تحویل داد. پیکر این شهدا در خان یونسِ غزه به خاک سپرده شد.
همزمان، حماس خواستار مشخص شدن سرنوشت هزاران فلسطینی ربوده شده توسط اشغالگران صهیونیست شد. این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد که تحویل اجساد ۸۸ شهید فلسطینی ساکن نوار غزه به شیوه‌ای اهانت‌آمیز و در حالی که همه متلاشی شده و هویت آنان مشخص نیست، نقض صریح قوانین بین‌الملل و حقوق بشر و تضییع حق خانواده‌های شهدا در شناسایی فرزندان خود و دفن شایسته آنان است. این جنبش از جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری و در رأس آنها کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خواست این اقدام جنایتکارانه تکراری دولت اشغالگر صهیونیستی و تجاوزات این رژیم در حق ملت فلسطین در نوار غزه را محکوم کرده و برای کشف سرنوشت هزاران فلسطینی ربوده شده توسط صهیونیست‌ها که در معرض وحشیانه‌ترین جنایات و شکنجه‌ها قرار دارند، اقدام کنند.
سخنرانی نتانیاهو برای صندلی‌های خالی
دیروز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تأخیر وارد نیویورک شد تا در میان فضای سنگین داخل و خارج سازمان ملل، سخنرانی کند. بیرون محوطه سازمان ملل، شمار زیادی از مردم جمع شده بودند تا علیه نسل‌کشی این جنایتکار پیر، شعار دهند. آنها ضمن حمل پرچم‌های فلسطین، دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آنها نوشته بود «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید.» پلیس نیویورک با حمله به تجمع معترضانِ به نسل‌کشی، شماری از آنها را با دستبندهای پلاستیکی به بازداشتگاه منتقل کرد.
نتانیاهو در محوطه داخلی سازمان ملل نیز با اعتراض‌های بی‌سابقه مواجه شد. وقتی وارد سالن شد، نمایندگان گروهی از کشورها سالن را ترک کردند، وقتی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: «برای جلوگیری از نسل‌کشی است که می‌جنگند»! یا اعلام کرد، «راه رسیدن به صلح این است که به فلسطینی‌ها گرسنگی بدهیم» و... نمایندگان گروهی دیگر از کشورها سالن را ترک و نتانیاهو را سنگ روی یخ کردند. نتانیاهو سپس رو به صندلی‌های خالی به سخنرانی خود ادامه داد و تا توانست ایران را تهدید کرد. او برای جدی تلقی شدن تهدیداتش هم، این بار نقشه ایران را بلند کرد و گفت می‌تواند به هر نقطه این کشور حمله کند! وقتی نتانیاهو مشغول سخنرانی برای صندلی‌های خالی بود و به «تهدید علیه ایران» رسید، متحدان ایران از 6 جهت مشغول حمله به هرنقطه‌ای از این سرزمین اشغال شده بودند. یعنی از شمال اسرائیل تا حیفا و تل‌آویو زیر آتش محورهای مقاومت بود.