kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۶۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری:

۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی مسدود شد

 
 
 
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مسدود شدن ۲۲ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سوی معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۰ خبر داد.
به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو درباره برخورد با سایت‌های بلیت‌فروشی فاقد مجوز اظهار کرد: با توجه به این که سایت‌های فاقد مجوز با هدف شکل‌دهی بازار سیاه و عرضه بلیت در کانال‌های غیر رسمی ایجاد می‌شوند در راستای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی سایت‌های مذکور پس از پایش مستمر و رصد دقیق بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری، درخواست انسداد سایت‌های فاقد مجوز و نیز درگاه بانکی مورد استفاده، به معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران ارسال شد.
وی افزود: بنابراین، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و  انقلاب ویژه فرودگاه‌های تهران، 22 سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سازمان هواپیمایی کشوری را به دلیل نمایش و فروش غیر قانونی بلیت هواپیما، مسدود کرد.
 یک جابه‌جایی قابل تامل
گفتنی است، در روزهای اخیر و با حکم فرزانه صادق؛ وزیر راه و شهرسازی، حسین پورفرزانه به سرپرستی سازمان هواپیمایی کشوری منصوب شد. وی پیش از این مشاور مدیرعامل مپنا بوده است و کسی در صلاحیت او در حوزه تعمیر و نگهداری تشکیک نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی، ایمنی هوانوردی وظیفه سازمان هواپیمایی است با این وصف انتصاب مدیرعامل یکی از مراکز تعمیراتی که به‌عنوان بنگاهی اقتصادی دارای ارتباط گسترده با ذی‌نفعان تحت نظارت سازمان است، به‌عنوان رئیس نهاد نظارت بر شرکت‌های هوایی، جای تأمل دارد. 
صنعت حمل‌ونقل هوائی به عنوان صنعتی‌های ‌تک با حساسیت بالا در ایمنی و خدمات، نیازمند مدیریت دقیق، تخصصی و مسلط بر صنعت است و به مدیرانی نیاز دارد که از بن دندان با این صنعت عجین شده باشند.
در این عرصه، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت و ریگلاتور صنعت حمل‌ونقل هوایی، وظایف مهمی برعهده ‌دارد تا در کنار ایجاد منافع برای کشور در امور مختلف صنعت، در نهایت ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات محقق شود بنابراین انتصاب‌ها در این سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر مرتبط با صنعت از حساسیت بالاتری برخوردار است. از سوی دیگر باید توجه داشت که با توجه به گردش مالی بالا در صنعت هوایی، به موضوعاتی نظیر تضاد منافع در انتصابات توجه شود.
این جابه‌جایی در حالی است که در دوره سه ساله اخیر برخلاف دوره‌های قبل، خوشبختانه هیچ‌گونه حادثه‌ یا سانحه هوائی باوجود همه التهابات نظامی، تنگناهای هوائی و تشدید تحریم‌ها رخ نداد. حال چرا باید در سازمانی چنین حساس با مدیریتی موفق در ایمنی پروازها به عنوان مهم‌ترین وظیفه مدیریت هواپیمایی کشور، چنین تغییر مدیریتی رخ دهد؟ 
کارشناسان معتقدند با چنین انتصاباتی، هم ظرفیت‌های محمدی‌بخش ابتر و‌ عقیم شد و هم استعداد و‌ تجارب ارزنده پورفرزانه در بخش زنجیره تامین و‌ لجستیک با هزینه‌سازی‌های سنگین برای کشور تلف خواهد شد. صرف اینکه چون دولت تغییر کرده پس مدیریت‌ها بدون درنظر گرفتن توفیقات و موفقیت‌های گذشته و صرفا توجه به جناح‌بندی، تغییر کند برخلاف رویه و ادعای رئیس‌جمهور است.