kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

قدردانی پاکستان از ایران در کمک به آسیب‌دیدگان حادثه اتوبوس زائران

معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان از همکاری مسئولان جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان حادثه واژگونی اتوبوس حامل زائران پاکستانی در یزد و کمک‌های فوری به آنان قدردانی کرد.
 
 
 
سناتور محمد اسحاق‌ دار، در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی در حوالی شهر یزد در ایران اعلام می‌کنیم. به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با سفیر پاکستان در تهران برای رسیدگی فوری به وضعیت آسیب‌دیدگان صورت گرفته و نمایندگی‌های ما در ایران با مسئولان مرتبط در تهران و یزد در تماس هستند. سناتور اسحاق دار
افزود: پاکستان قدردان همکاری مسئولان ایرانی و کمک‌های فوری آنان به آسیب‌دیدگان حادثه اتوبوس است. در همین حال روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: به دستور معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه، سرکنسول پاکستان در شهر زاهدان، مسئولیت حضور در محل حادثه و اطلاع از وضعیت میدانی را به عهده گرفت. در این بیانیه آمده است: مسئولان پاکستانی همچنین با مقامات محلی در ایران برای ارائه کمک‌های پزشکی به مجروحان و بازگرداندن اجساد قربانیان به پاکستان که بیشتر آنها از ساکنان ایالت سِند هستند، هماهنگ خواهند بود. وزارت امور خارجه پاکستان همچنین ستاد ویژه مدیریت بحران خود را برای پشتیبانی از این تلاش‌ها و تسهیل بازگرداندن اجساد به کشور فعال کرده است. سفیر پاکستان در تهران و کنسول این کشور در زاهدان با مقامات ایرانی در تهران و زاهدان برای تسریع در بازگرداندن اجساد کشته‌شدگان و تسهیل درمان مجروحان در تماس هستند.