kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۴

قتل‌عام کودکان فلسطینی وسط مذاکرات آتش‌بس!

 
 
کشتار کودکان فلسطینی در شهر «دیر البلح» واقع در مرکز غزه، در بحبوحه اظهارات و جلسات مقامات آمریکایی و عربی درباره لزوم انجام مذاکرات آتش‌بس صورت گرفت. 
پس از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، بارها اعلام شد که، آمریکا و رژیم صهیونیستی، مذاکرات را برای آتش‌بس در غزه نمی‌خواهند-اگر چه آن را مدام بر زبان بیاورند- بلکه، هدف اصلی آنها قرار دادن ایران و متحدانش در وضعیتی است که نتوانند، انتقام خون شهید هنیه را بگیرند. بدین شکل که، اگر ایران و متحدانش پاسخ دادند -که قطعا پاسخ می‌دهند- بگویند: «دیدید! ایران مخالف آتش‌بس بود؟!» 
دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد. مهم‌ترین دلیل، شخص نتانیاهو است. همه حتی خود صهیونیست‌ها بارها اعلام کرده‌اند، نتانیاهو مخالف پایان این جنگ است چرا که آن را مساوی با پایان عمر سیاسی خود می‌داند زیرا، او درگیر پرونده‌های فساد زیادی است و از طرفی، متهم به اهمال کاری است که نتیجه‌اش شد، عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی». دلیل بعدی را سید حسن نصرالله، رهبر محبوب مقاومت لبنان در همان هفته‌های نخست آغاز جنگ غزه بیان کرد. او گفت صهیونیست‌ها-سوای نتانیاهو- نمی‌خواهند این جنگ طولانی شود و آمریکا اگر اراده کند، این جنگ همین امروز تمام می‌شود.(نقل به مضمون) به عبارتی آمریکایی‌ها حتی بیش از صهیونیست‌ها خواهان ادامه این جنگ هستند. دلیل بعدی، جنایات بزرگی است که رژیم صهیونیستی و آمریکا همزمان با اعلام این که «خواهان آتش‌بس هستیم» مرتکب می‌شوند. نمونه‌اش بمباران وحشیانه مدرسه «تابعین» غزه است که بنا به روایتی نزدیک به 150 غیرنظامی فلسطینی با بمب‌های مدرن آمریکایی تکه تکه شده و سوختند. این بمباران همزمان با اظهارات آنها مبنی بر «لزوم آتش‌بس در غزه» رخ داد. حالا خبر رسیده است که، صهیونیست‌ها جنایت هولناک دیگری را در بحبوحه گفت‌و‌گوها برای آتش‌بس مرتکب شده‌اند.
روز سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بازار شهر «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه را با سلاح‌های مدرن آمریکایی هدف قرار دادند. طبق گزارش‌ها و تصاویری که منتشر شده است، در این حمله-که دو روز پس از اظهارات وزیرخارجه آمریکا مبنی بر این که، نباید فرصت به وجود آمده برای آتش‌بس را از دست داد رخ داد- 9 نفر شهید و ده‌ها تن نیز مجروح شدند که تقریبا همه آنها زن و کودک و غیرنظامی هستند. منابع پزشکی می‌گویند شهدا و مجروحین موقع حمله جنگنده‌های صهیونیست، اطراف میدان «البرکه» شهر «دیر البلح» بودند و پس از شلیک بمب و موشک، به درمانگاه «شهدای الاقصی» منتقل شدند. عکس فوق در همان درمانگاه گرفته شده است. منابع خبری حاضر در محل نوشته‌اند، هنگام حمله منطقه شلوغ بود. ساعاتی قبل از این جنایت نیز، مدرسه محل اسکان آوارگان در محله «رمال» هدف حمله جنگنده‌های صهیونیست قرار گرفته بود که بر اثر آن 12 غیر نظامی به شهادت رسیده بودند. بنابر اعلام سازمان امداد و نجات غزه، نام این مدرسه «مصطفی حافظ» است و شمار زیادی نیز در حمله به آن مجروح شده‌اند. این مدرسه-مثل بسیاری از مدارس دیگر غزه که هدف قرار گرفته اند- محل اسکان آوارگان بود!
آمارهای تکان‌دهنده 
صهیونیست‌ها بنا به دلایل متعدد زنان، کودکان و غیرنظامیان را می‌کُشند. یکی از این دلایل شکست‌هایی است که در میادین واقعی جنگ و هنگام رو در رو شدن با مبارزان فلسطینی متحمل می‌شوند. آنها غیر نظامیان را می‌کشند تا اولا، انتقام شکست‌هایشان در میادین جنگ را بگیرند، ثانیا مقاومت جوانان مسلح فلسطینی را بشکنند. دلیل دیگر اعتقادات شیطانی است که دارند. آنها خود را «قوم برگزیده» می‌دانند و الباقی بنی بشر را موجوداتی می‌دانند که برای خدمت به آنها خلق شده‌اند! این ادعای ما نیست. رجوع شود به اظهارات نژادپرستانه بزرگان فرقه صهیونیسم. صهیونیست‌ها در این کمتر از 11 ماهی که جنگ غزه آغاز شده است، بیش از 40 هزار غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند که تا دلتان بخواهد، در بین آنها کودک و نوزاد وجود دارد. تعداد بسیاری زیادی -حدود 10 هزار نفر- هم، هنوز اجسادشان زیر خروارها آوار و بتن و سنگ قرار دارد. ️۲۲۱۰ نفر نیز اجسادشان از قبر‌ها مفقود شده است! و️۱۷۶۰ نفر نیز اجسادشان به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های حرارتی، تبخیر شده است!
این رژیم-بنابر گفته سرانش- بدون حمایت‌های آمریکا یک روز هم نمی‌توانست در برابر فلسطینی‌ها دوام بیاورد.
خبرنگار کُشی
بیشترین فشار بر صهیونیست‌ها، از سوی افکارعمومی جهان تحمیل شده است.  افکار عمومی را نیز بیش از هرچیزی، رسانه تغذیه می‌کند. بنابراین صهیونیست‌ها رو به خبرنگارکُشی هم آورده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها، بیش از 170 خبرنگار به دست صهیونیست‌ها جان باخته‌اند. در همین رابطه اعلام شد، فعالان نروژی در اعتراض به قتل عام خبرنگاران در غزه صحنه شهادت آنها را بازسازی کردند.
6  اسیر صهیونیست را اسرائیل کُشت
طی روزهای گذشته، خبر کشته شدن 6 اسیر صهیونیست دیگر در عملیات آزادی آنها توسط نظامیان صهیونیست بازتاب زیادی داشت. طبق روال همیشه، صهیونیست‌ها با سر و صدای زیاد، عملیاتی را برای آزادی 6 اسیر خود در غزه آغاز کردند تا شاید بتوانند برای روحیه از دست رفته خود کاری کنند. اما مثل قبل-که یا اُسرایشان کشته می‌شدند یا صدها غیرنظامی فلسطینی به شهادت می‌رسیدند- این بار نیز هر 6 اسیرشان کشته شدند. حالا خبر رسیده است که منابع خبری گزارش داده‌اند نتایج اولیه تحقیقات ارتش رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اسرای اسرائیلی که جسد آنها به تازگی از غزه جمع‌آوری شد در بمباران ارتش این رژیم کشته شده‌اند.
پیشنهاد جالب خانواده یک اسیر صهیونیست
دیروز تصاویر مادر یکی از اسرای صهیونیست در غزه منتشر شد که در آن پیشنهاد جالبی به «یحیی سنوار»، جانشین شهید «اسماعیل هنیه» می‌دهد. او می‌گوید: «من با سنوار (رئیس دفتر سیاسی حماس) حرف می‌زنم. برایت پیشنهاد جدیدی درباره اسرا دارم که قواعد بازی را تغییر خواهد داد. تو می‌توانی به عبری صحبت کنی، پس نیازی هم به مترجم نداری... پیشنهاد می‌کنم ۱۰۹ اسیر اسرائیلی را در یک نوبت آزاد کنی و در مقابل ۵ اسیر جدید اسرائیلی تحویل بگیری؛ پسر رئیس ستاد کل ارتش، پسر وزیر [جنگ]، پسر دادستان نظامی «اسرائیل»، پسر رئیس شاباک و پسر مسئول پروندۀ مذاکرات اسرا.»