kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۲۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸

روز سخت و پُرتلفات صهیونیست‌ها حزب‌الله لبنان شمال اسرائیل را در هم کوبید

 
 
سرویس خارجی-
منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند که در چند موج متوالی صورت گرفت، حملات بسیار سنگینی که در واکنش به تجاوز هوائی دوشنبه شب رژیم آپارتاید اسرائیل به خاک لبنان صورت گرفت.
‌آنچه حزب‌الله در این روزها می‌کند این است که رژیم آپارتاید اسرائیل را در حالت انتظار وحشتناکی قرار داده و زجرکُش می‌کند، صهیونیست‌ها باید منتظر باشند تا زمان انتقامِ ترور «فؤاد شکر» فرا رسد؛ اما ادر این بین عملیات معمول این چند ماه حزب‌الله نیز همچنان در جریان است و تجاوزات رژیم نیز همچنان با پاسخ سنگین مقاومت رو‌به‌رو می‌شود. این حملات می‌تواند با سناریوهای غیرقابل انتظاری از سوی حزب‌الله لبنان برای رژیم اشغالگر قدس همراه شود و آن‌ها را با شرایط بی‌سابقه‌ای رو به رو کند. در این میان باید توجه داشت که پرواز اخیر پهپاد حزب‌الله لبنان در نزدیکی خانه شخصی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم آپارتاید، در کنار دیگر تحرکات حزب‌الله که از اشراف این جنبش بر اهداف مهم در اراضی اشغالی حکایت دارند، حد قابل توجهی از بازدارندگی را نیز علیه دشمن اسرائیلی ایجاد می‌کند. رژیم صهیونیستی دوشنبه شب در ادامه تجاوزات خود به خاک لبنان، مناطق مختلف این کشور را به شدت بمباران کرد. به گزارش ایسنا، جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس، دوشنبه شب منطقه «البقاع» (شرق لبنان) و همچنین «الطیبه» (جنوب لبنان) را بمباران کردند. وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در نتیجه حملات اولیه جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه البقاع، هشت نفر زخمی شدند. العربیه گزارش داد رژیم صهیونیستی همچنین اطراف منطقه «المنصوری» در جنوب لبنان را هدف حملات هوائی خود قرار داده است.
شلیک 75 موشک
اما همین حملات حزب‌الله را برانگیخت تا واکنش بسیار سختی از خود نشان دهد. منابع خبری از شلیک ده‌ها موشک از لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بیست موشک از جنوب لبنان به سمت الجلیل غربی شلیک شده است. اسرائیل هیوم نیز گزارش داد که بیش از ۷۵ موشک از صبح دیروز تا زمان تنظیم این گزارش به شمال اراضی اشغالی شلیک شده است. خبرنگار شبکه الجزیره نیز تأکید کرد که ده‌ها موشک به سمت الجلیل علیا و جولان اشغالی سوریه شلیک شدند. نیروهای لبنانی طی چند دقیقه سه مرتبه بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در کابری در شرق نهاریا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بیانیه‌های حزب‌الله و وسعت حملات
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت قهرمانانه آن‌ها و ‏همچنین در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «البقاع» در شرق لبنان مجاهدان ما صبح دیروز مقر فرماندهی لشکر ۲۱۰ جولان در پادگان «نفح»، مقر هنگ توپخانه‌ای و تیپ زرهی وابسته به لشکر ۲۱۰ در پادگان «یردن» را هدف حملات موشکی گسترده قرار دادند. در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ده‌ها موشک از جنوب لبنان به منطقه «سهل‌الحوله» شلیک شده است. همچنین مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: مجاهدان ما پادگان «برانیت» را با سلاح مناسب و به‌طور مستقیم هدف قرار دادند. همچنین مقاومت لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوز رژیم اشغالگر به شهرک «دیرقانون»، مبارزان ما مقر لشکر ۱۴۶ ارتش رژیم صهیونیستی در جعتون را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار دادیم. حزب‌الله در بیانیه دیگری تأکید کرد که برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلاور و شریف آن و در چارچوب پاسخ به عملیات‌های این رژیم در جنوب لبنان، مجاهدان مقاومت اسلامی با پهپاد انتحاری، روز دوشنبه، تجهیزات جاسوسی اشغالگران را در پایگاه 
«جل العلام» صهیونیست‌ها هدف قرار دادند و خسارت‌های قطعی به آن‌ها وارد کردند.
نصرالله قدرت بازدارندگی ما را تضعیف کرده
رسانه‌های عبری زبان به نقل از «ژاک نیریا»، پژوهشگر مرکز قدس اشغالی، گزارش داده‌اند که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، قدرت نیروهای خود را از طریق تونل‌ها و مناطق زیرزمینی نشان می‌دهد. این تحلیلگر صهیونیست همچنین گفته است که این همان نقطه‌ای است که قدرت بازدارندگی اسرائیل را تحلیل می‌بَرَد [و ضعیف می‌کند.]
ارتش فرسوده اسرائیل
روزنامه اسرائیلی اسرائیل هیوم، روز سه‌شنبه، تأکید کرد: «انتظار طولانی مدت برای پاسخ حزب‌الله ممکن است به تضعیف هوشیاری ارتش منجر شود.» به گزارش شفقنا از این روزنامه صهیونیستی، «یوآو لیمور»، تحلیلگر نظامی، نوشت: «نیروها و تشکیلات امنیتی اسرائیلی نمی‌توانند در حالت آماده‌باش باقی بمانند و این امر می‌تواند دستگاه‌های مختلف امنیتی و نظامی را در معرض اشتباهات قرار دهد.» لیمور اظهار داشت: «پهپادها به چالشی بزرگ برای نیروهای ارتش اسرائیل تبدیل شده‌اند، همان‌طور که پیشتر بار دیگر طی حمله پهپادی یک سرباز اسرائیلی در الجلیل غربی کشته شد.» رسانه‌های اسرائیلی پیشتر نیز تأکید کرده بودند که تهدیدات حزب‌الله و انتظار بی‌پایان برای پاسخ ایران می‌تواند شهرک‌نشینان را کلافه و فرسوده کند. این رسانه‌ها به نقل از شهرک‌نشینان اعلام کرده بودند: «ما نمی‌توانیم وضعیت بلاتکلیفی را تحمل کنیم و دانستن اینکه در معرض برق گرفتگی قرار خواهیم گرفت، برای ما راحت‌تر از این است که ندانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد.» روزنامه یدیعوت آحارونوت هم نوشته بود: «اگر چیزی بدتر از یک فاجعه وجود داشته باشد، آن، انتظار وقوع و وضعیت بلاتکلیفی و نداشتن شدت آن فاجعه است، بلاتکلیفی سوخت و هیزم اضطراب و نگرانی است.»
موش‌ها به جان صهیونیست‌ها اُفتادند!
خبر دیگر نیز در میان این همه خبر حمله متفاوت است! رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله موش‌های بزرگ به نظامیان این رژیم در پایگاهی نظامی در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. آن‌طور که مهر نوشته است، رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که دو نظامی که از سوی موش‌های بزرگ در پایگاه «عمیعاد» گاز گرفته شده‌اند از ناحیه گوش و بینی زخمی شده و به بیمارستان برای درمان و تزریق واکسن انتقال داده شده‌اند.