kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۲۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
گزارش خبری تحلیلی کیهان

شکست اسرائیل در عملیات آزادسازی اُسرا هر 6 اسیر به هلاکت رسیدند

 
 
 
سرویس خارجی-
صهیونیست‌ها می‌گویند، عملیاتی را برای آزادی 6 اسیر خود در غزه انجام دادند ولی همه این 6 اسیر کشته شدند. اجساد این صهیونیست‌های هلاک شده، به سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.
رژیم صهیونیستی، فقط از بیرون سرزمین‌های اشغالی تحت فشار نیست. این رژیم علاوه‌بر این که از سوی افکار عمومی جهان، محورهای مقاومت و سازمان‌های حقوق بشری و دادگاه‌های بین‌المللی تحت فشارهای بی‌سابقه قرار دارد، از درون نیز تحت فشار است. هزاران صهیونیست، حتی پیش از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی را به دلیل روی کار آمدن 
«فرا ارتودوکس‌های عقب مانده و متحجر»، تحت فشار قرار داده بودند. این رژیم به دلیل پرونده‌های فساد نتانیاهو و همسرش نیز تحت فشار قرار داشت. طوفان‌الاقصی و رسوایی بزرگ و تاریخی امنیتی 
این رژیم نیز مزید بر علت شد تا باز هم بر این فشارها افزوده شود. به ویژه بعد از این که صدها صهیونیست طی این عملیات بی‌نقص، به دست حماس اسیر شدند. حدود 320 روز است که محور تظاهرات‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی و علیه نتانیاهو برگزار می‌شود، «آزادی این اُسرا» است. اکنون بحث آزادی اُسرای صهیونیست برای صهیونیست‌ها تبدیل به مسئله ناموسی شده و این رژیم برای کاستن از این فشارها به شدت نیاز به یک پیروزیِ ولو نمایشی و دروغین دارد. «آزادی اُسرا» یکی از آن اهداف مهم برای صهیونیست‌هاست که معتقدند، در صورت موفقیت در آن، می‌توانند «مارش پیروزی» بنوازند. برای رسیدن به این هدف نیز صهیونیست‌ها بارها و بارها دست به عملیات‌های پیچیده و جنایتکارانه زده‌اند. آنها معتقدند در صورت آزادی اُسرایشان، می‌توانند از فشارهای داخلی بکاهند. مثلا چندی پیش برای آزادی 4 اسیر خود در غزه، نزدیک به 200 غیرنظامی فلسطینی را قتل عام 
کردند و در نهایت نیز ضمن دادن تلفات و کُشتن دو نفر از این اُسرا پایان عملیات را اعلام و مدعی پیروزی شدند.حالا دیروز خبر رسیده است که صهیونیست‌ها ضمن شناسایی محل نگهداری 6 تن از اُسرای خود در غزه، به منطقه مورد نظر یورش برده‌اند اما متوجه می‌شوند تمام 6 اسیر صهیونیست، به هلاکت رسیده‌اند. این یک آبروریزی بزرگ دیگر برای صهیونیست‌هاست چرا که، خانواده‌های اُسرا را به خشم آورده است و نتانیاهو باید منتظر فشارهای بیشتر داخلی باشد. به گزارش کانال تلگرامی «مرکز مطالعات فلسطین»، منابع عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به اجساد ۶ اسیر خود در نوار غزه دست یافته و آنها را به اراضی اشغالی منتقل کرده است. تاکنون ده‌ها اسیر صهیونیست در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده‌اند و این رژیم نتوانسته آنها را آزاد کند. 
تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست 
اما به دنبال پیدا شدن اجساد ۶ اسیر صهیونیست، خانواده‌های آنها با برپایی تظاهراتی از دولت نتانیاهو و میانجی‌ها خواستند «همین امروز» توافق مبادله اسرا را به امضا برسانند. خانواده «آبراهام موندر» یکی از اسرایی که جسد او از غزه بازگردانده شده، تاکید کرد که «اگر توافق مبادله اسرا به شکست نمی‌کشید و همه تلاش خود را می‌کردیم او اکنون زنده پیش ما بود و این یک شکست بزرگ برای اسرائیل، دولت و نخست‌وزیر آن است.»
صهیونیست‌ها اما با هدایت و طراحی آمریکا مسئله مذاکرات آتش‌بس را مجددا به میان کشیده‌اند و نام آن را نیز «آزادی گروگان‌ها» نامیده‌اند! هدف اصلی از این کار نیز، بیش از این که نجات اُسرایشان باشد، جلوگیری از انتقام ایران است به این شکل که، گرفتن انتقام خون «اسماعیل هنیه» مساوی باشد با به هم خوردن مذاکرات آتش بس! و این در حالی است که آتش‌بس در غزه یک مسئله است و گرفتن انتقام خون «میهمان تهران»، مسئله‌ای دیگر. حالا خبر رسیده است مقامات صهیونیستی گفته‌اند نتانیاهو خود بشخصه، خواهان آتش‌بس نیست چرا که آتش‌بس را مساوی با آغاز محاکمه خود در سرزمین‌های اشغالی می‌داند. آکسیوس در این باره نوشته است که، «تیم مذاکره‌کننده اسرائیل به نتانیاهو گفته است که دستیابی به توافق بر اساس مواضع فعلی ممکن نیست....اعضای تیم مذاکره‌کننده از نتانیاهو خواسته‌اند که برای دستیابی به توافق فضائی برای مانور بدهد، اما او نپذیرفت و آنها را سرزنش کرد... نتانیاهو پیشنهاد به روز شده‌ای را که شامل برخی از خواسته‌های جدید او می‌شود، پذیرفت، زیرا به خوبی می‌دانست که حماس آن را رد خواهد کرد!... نتانیاهو خواهان جنگ همه‌جانبه است نه صلح، زیرا بقای نتانیاهو و آمریکا به جنگ‌های بی‌پایان و ناامنی در غرب آسیای فوق حساس، فوق استراتژیک و غنی از انرژی بستگی دارد.» گفتنی است در همان هفته‌های آغازین جنگ غزه نیز سیدحسن نصرالله، دبیرکل محبوب حزب‌الله گفته بود، اگر آمریکا همین امروز اراده کند، جنگ غزه پایان می‌یابد.
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم رفتنی شد
گفتیم که فشارهای داخلی به مقامات صهیونیست روز به روز در حال افزایش است. این فشارها باعث برکناری بسیاری از مقامات نظامی و اطلاعاتی این رژیم شده و در این بین فقط نتانیاهوست که از ترس محاکمه، استعفا نکرده است. شعار اصلی اعتراض‌های هفتگی در سرزمین‌های اشغالی نیز «نتانیاهو باید برود» است. بسیاری از این مقامات به دلیل شکست در جلوگیری از عملیات طوفان‌الاقصی مجبور به کناره‌گیری شده‌اند. دیروز نیز به نقل از شبکه 14 رژیم صهیونیستی اعلام شد که «هرتزی‌هالوی»، رئیس ستاد ارتش این رژیم نیز در نشست‌های محرمانه کابینه اعلام کرده است که به‌محض دستیابی به توافق تبادل اسرا، از پست خود کناره‌گیری خواهد کرد. او پیش‌تر اعلام کرده بود که مسئولیت شکست اطلاعاتی و امنیتی در عملیات طوفان‌الاقصی را بر عهده می‌گیرد. خبرگزاری ایسنا نیز با اشاره به هلاکت 6 اسیر صهیونیست به نقل یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نوشت نتانیاهو باید فورا کناره‌گیری کند. آن طور که ایسنا نوشته است، «لاپید» گفته است: «صبح دشواری بود که با اخبار دردناک کشف جسد اسرای صهیونیست در نوار غزه همراه بود... روزها درحال سپری شدن هستند و ما در حال از دست دادن اسرا هستیم و باید همین الان توافق امضا شود... تنها مراسمی که کابینه نتانیاهو می‌تواند برگزار کند، استعفا و اعلام تشکیل کمیته رسمی تحقیق درباره حوادث هفتم اکتبر است.» 
اقتصاد در حال نابودی است
شرایط اقتصادی رژیم صهیونیستی نیز خوب نیست و بنابر اعلام رسانه‌های این رژیم، مهاجرت معکوسِ نیروهای کیفی اسرائیل نیز این شرایط را وخیم‌تر کرده است. صهیونیست‌ها می‌گویند یک میلیون نفر از این سرزمین اشغال شده فرار کرده‌اند که با توجه به جمعیت زیر 10 میلیون نفر آن، عدد بسیار بالایی است. روزنامه عبری زبان «کلکلیست» چاپ سرزمین‌های اشغالی نیز دیروز نوشت «اقتصاد در حال نابود شدن است، تولید ناخالص داخلی در حال کاهش است [و در این بین] تنها مخارج دولت در حال افزایش است... رشد اقتصادی در سه ماهه دوم تنها به ۱.۲ درصد رسید، بسیار کمتر از پیش‌بینی‌های که  ۵ تا ۶ درصد رشد بوده است... عوامل اصلی رشد اقتصاد در حال تضعیف هستند، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و ارتباطات در حال کاهش است و...»