kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۱۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
یدیعوت آحارونوت:

انتظار حمله ایران و حزب‌الله ما را دیوانه کرده است

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشته است که انتظار برای پاسخ ایران و حزب‌الله موجب شده شهرک‌نشین‌ها در ترس و وحشت بی‌پایان باشند و این انتظار آن‌ها را دیوانه کرده است.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
چقدر دقیق گفت گزارشگر رسانه صهیونیستی «ایران اینترنشنال» که «انتظار مرگ سخت‌تر از خود مرگ است.» این اظهارات چند روز پس از ترور ناجوانمردانه «اسماعیل هنیه» در تهران و اظهارات بلندپایه‌ترین مقامات ایران مبنی بر حتمی بودن پاسخ این ترور مطرح شد. حالا نزدیک به 3 هفته‌ای است که فضای دیوانه‌کننده «ایران و متحدانش کِی انتقام خواهند گرفت» بر سرزمین‌های اشغالی حاکم شده و متحدان این رژیم «میهمان‌کُش» نیز هرچه در چنته دارند برای مجاب کردن کشورمان جهت پاسخ ندادن به رژیم صهیونیستی به میدان آورده‌اند. «ایران چگونه پاسخ خواهد داد؟» در این کمتر از 3 هفته، مهم‌ترین سؤالی بوده که نه فقط صهیونیست‌ها که، متحدان این رژیم نیز مدام از خود می‌پرسند و با برشمردن سناریوهای مختلف، سعی می‌کنند، خسارات و تلفات این حمله حتمی را کم کُنند.
در این بین برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «تهدیدهای حزب‌الله و انتظار بی‌پایان برای پاسخ ایران باعث شده اسرائیلی‌ها عقل خود را از دست بدهند»، نوشته‌اند: «ما عدم اطمینان را تاب نمی‌آوریم و اینکه بدانیم دچار شوک الکتریکی خواهیم شد، بهتر از این است که ندانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.» مثلاً روزنامه «یدیعوت آحارونوت» نوشته است که ارزیابی‌ها حاکی از این است که حزب‌الله به ترور «فؤاد شکر»، فرمانده ارشد خود، پاسخ خواهد داد و این جنبش تنها منتظر زمان مناسب است. این رسانه در ادامه نوشته است در کنار نگرانی که درخصوص سرنوشت اسرای صهیونیستی در نوار غزه و تمایل شهرک‌نشین‌ها به بازگشت به شهرک‌هایی که از آن‌ها خارج شدند، وجود دارد، رژیم صهیونیستی در انتظار خود برای دریافت پاسخ، با شرایط غیرمنطقی روبه‌رو است که به مرز توهم می‌رسد: «اگر چیزی بدتر از فاجعه وجود داشته باشد، انتظار وقوع آن و عدم اطمینان درباره زمان، چگونگی و شدت وقوع آن است؛ انتظار در شرایط عدم اطمینان در واقع عامل نگرانی است... اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در شرایط دیوانه‌کننده‌ای قرار دارد که امکان کنترل آن نیست، همین‌طور ما باید بررسی کنیم در چنین شرایط غیرمحتملی چه بر سر روح و روان ما آمده است.» یدیعوت آحارونوت مدعی شد که «برخی مسئولان امنیتی ارشد در جلسه روز پنجشنبه کابینه سیاسی-امنیتی هشدار دادند که انتقام ایران یا حزب‌الله الزاماً شامل حمله موشکی و پهپادی نیست بلکه تلاش برای ترور وزرا و اعضای کنست، افسران ارشد ارتش و مسئولان سابق موساد و شین‌بت را شامل می‌شود.» بر همین اساس، سرویس جاسوسی شین‌بت سطح آماده‌باش خود را افزایش داده است و همچنین دستورالعمل‌های اکیدی را برای تمامی نهادهای مربوطه جهت هوشیاری بیشتر درخصوص شخصیت‌های در معرض خطر صادر و تأکید کرد: «طبق ارزیابی‌ها هدف قرار دادن یک مسئول اسرائیلی، دستاورد بزرگی (برای ایران و حزب‌الله) محسوب خواهد شد.» در همین رابطه، یدیعوت آحارونوت به نقل از برخی منابع ویژه خود در شین‌بت، ضمن ابراز بدبینی نسبت به نتیجه رایزنی‌های جاری در دوحه و قاهره، بر لزوم تلاش برای دستیابی به یک توافق تأکید کرده و نوشته است: «تا چه زمانی شهرک‌نشین‌های شمال می‌توانند بیرون از خانه‌هایشان بمانند؟» 
صبحِ جهنمی صهیونیست‌ها
حزب‌الله لبنان روز دوشنبه از حملات پهپادی و موشکی خود به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما پایگاه «الراهب» را مستقیماً هدف حمله راکتی قرار دادند. براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، حزب‌الله همچنین از دفع حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان در محور «حدب عیتا الشعب» خبر داد. رزمندگان حزب‌الله پس از رصد دقیق تحرکات دشمن متوجه عبور گروهی از سربازان دشمن صهیونیستی از مرز به سمت منطقه جنگلی مقابل شهرک «عیتا الشعب» شده و با کمین خود تهاجم زمینی دشمن را خنثی کرده و پس از آن با حمله‌های موشکی و خمپاره‌ای باعث عقب‌نشینی آن‌ها گردیده و تلفات جدی نیز به آن‌ها وارد کردند. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر از حمله موشکی و راکتی خود به پادگان «زرعیت» و هدف قرار دادن سربازان رژیم صهیونیستی در اطراف آن خبر داد که درنتیجه این حمله بخشی از آن تخریب شد. منابع رسانه‌ای همچنین خبر دادند که پدافند هوائی رژیم صهیونیستی بار دیگر در رهگیری پهپادهای حزب‌الله ناکام بوده و اصابت مستقیم پهپاد مقاومت به یک ساختمان، منجر به هلاکت یک شهرک‌نشین صهیونیست شده است. در این عملیات یک صهیونیست دیگر نیز به شدت زخمی شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند: بر اثر انفجار پهپاد مسلح حزب‌الله در «یعرا» واقع در منطقه «الجلیل غربی»، یک نظامی صهیونیست کشته و ۶ نظامی دیگر زخمی شدند و حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است. مقاومت اسلامی لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مجاهدان ما پادگان «یعرا» (مقر فرماندهی تیپ ۳۰۰ غربی) و پایگاه لجستیکی «سنط جین» را هدف حمله هوائی قرار دادند. مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد این حمله هوائی محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و ضربه دقیقی به آن وارد شد و تعدادی کشته و زخمی در صفوف دشمن برجای گذاشت. در این بیانیه همچنین آمده است این حمله در حمایت از ساکنان نوار غزه و مقاومت آن‌ها و در پاسخ به حمله دشمن به منطقه «قدموس» انجام شده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی حملات دیروز حزب‌الله لبنان را «صبحِ دشوار» در شمال اراضی اشغالی ارزیابی کردند. همچنین حزب‌الله پس از رصد دقیق تحرکات دشمن متوجه عبور گروهی از سربازان اسرائیلی از مرز به سمت منطقه جنگلی مقابل شهرک «عیتا الشعب» شده و با کمین بی‌نظیر خود تهاجم زمینی دشمن را خنثی کرده و پس از آن با حمله‌های موشکی و خمپاره‌ای باعث عقب‌نشینی آن‌ها گردیده و تلفات جدی نیز به آن‌ها وارد نمودند.
نمایش قدرت نیروهای مسلح یمن
از طرف دیگر میدانِ مقاومت نیز خبرهایی مخابره می‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یمن نیوز، فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی (سنتکام) با اشاره به دور جدید درگیری‌ها در دریای سرخ اعلام کرد که ناوهای آمریکایی مورد حمله هوائی قرار گرفته‌اند. سنتکام همچنین مدعی شده است که یک پهپاد مهاجم را رهگیری کرده است. این حمله جدید بخشی از عملیات‌های روزمره‌ای است که نیروهای یمنی در حمایت از غزه انجام می‌دهند، که در چارچوب پاسخ به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده نیز قرار دارد. رسانه جنگی وابسته به نیروهای مسلح یمن در ویدئویی کوتاه بخشی از اقدامات برای پاسخ گسترده به اشغالگران را به تصویر کشیده است.
حمله به بندر حدیده جنایت جنگی است
دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه اعلام کرد، حملات هوائی رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی به بندر حدیده یمن، «حمله‌ای نامتناسب علیه غیرنظامیان است و به مثابه جنایت جنگی 
تلقی می‌شود.» رژیم صهیونیستی ۲۰ ژوئیه (30 تیر) اعلام کرد که جنگنده‌هایش علیه اهداف نظامی یمن در نزدیکی حدیده عملیات 
انجام دادند. این حمله تاسیسات نفتی و یک پست برق را هدف قرار داد 
و به گفته دیده‌بان حقوق بشر، به کشته شدن دست‌کم ۶ نفر و زخمی شدن حداقل ۸۰ نفر دیگر منجر شد. به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر همچنین اعلام کرد، این حمله ده‌ها ‌تانکر ذخیره نفت و دو جرثقیل حمل‌ونقل را در بندر مذکور و همچنین یک نیروگاه برق در استان «صلیف»‌ را هدف قرار داد. «جمال عامر»، وزیر امور خارجه دولت صنعا، بر حتمی بودن واکنش 
به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن تأکید کرد.
حمله مقاومت عراق به جولان اشغالی
مقاومت اسلامی عراق هفته گذشته یک مقر نظامی اسرائیلی را در جولان اشغالی هدف حمله پهپادی قرار داد. مقاومت اسلامی عراق، دیروز، اعلام کرد هفته گذشته یک پایگاه نظامی صهیونیستی را در جولان اشغالی مورد هدف حمله پهپادی قرار داده است. مقاومت عراق اعلام کرد این حمله در واکنش به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه انجام شده و به عملیات‌های خود ادامه خواهد داد.