kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
گزارش خبری تحلیلی کیهان

انفجارهای پی‌در‌پی در قلب اسرائیل تل‌آویو در کمتر از 24 ساعت 2 بار لرزید

 
 
 
سرویس خارجی-
بامداد دوشنبه رسانه‌های عبری از وقوع یک انفجار قوی در تل‌آویو خبر دادند و نوشتند یک فلسطینی بمبی را در این شهر منفجر کرده است. رسانه‌ها، وقتی مشغول تحلیل 
این انفجار بودند، صدای انفجار دوم این شهر را لرزاند.
پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، صهیونیست‌ها منتظر انتقام ایران و متحدانش هستند و آن‌طور که رسانه‌های این رژیم نوشته‌اند، طولانی شدن این انتظار آنها را به مرز جنون کشانده است. تنفس در چنین فضائی فرد را دچار توهم و ترس و جنون به شکل توامان می‌کند. گزارش‌های متعددی از این سرزمین اشغال شده به بیرون درز کرده است که می‌گویند، هر صدایی بلند می‌شود، آنها به تصور این که «حمله صورت گرفت» به گوشه‌ای پناه می‌برند. بامداد دوشنبه نیز یکی از این صداها در تل‌آویو بلند شد منتهی این صدا واقعاً صدای انفجار و بسیار مهیب بود و تصاویری که از آن منتشر شده است نیز نشان می‌دهد، حجم مواد منفجره‌ای که به کار رفته، احتمالاً بالا بوده است. از آنجایی که تنها راوی این انفجار صهیونیست‌ها هستند، می‌توان به دقیق بودن جزئیات این خبر شک کرد این‌جا نیز صرفاً این جزئیات به نقل از منابع صهیونیستی منتشر می‌شود. پلیس و مقامات دیگر رژیم صهیونیستی می‌گویند یک جوان فلسطینی -که احتمالاً از نابلس آمده بود- وارد تل‌آویو شده و قصد عملیات استشهادی داشت اما، بمب زودتر از موعد منفجر و عامل حمله به شهادت می‌رسد. 
طبق ادعای صهیونیست‌ها، در این انفجار مهیب، فقط خساراتی به برخی خودرو‌ها و اموال عمومی وارد شده و به هیچ صهیونیستی آسیب نرسیده است! گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس مسئولیت این عملیات شهادت‌طلبانه را برعهده گرفتند.
 به این نکته باید توجه کرد که، صهیونیست‌ها به شدت نسبت به رسانه‌ای شدن آمار واقعی خسارات و تلفاتشان حساسند و همواره آن را سانسور می‌کنند. فلذا، احتمال این که این انفجار تلفات داشته باشد، وجود دارد. سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی انفجار بامداد دوشنبه در تل‌آویو را «سخت و خطرناک» توصیف کرد و گفت: تحقیقات در این خصوص توسط شاباک و پلیس ادامه دارد و به احتمال ۹۹ درصد این انفجار یک عملیات فدایی بوده است. اما وقتی رسانه‌ها و کارشناسان مشغول بررسی این انفجار بودند، صدای انفجار دوم نیز بلند شد و صهیونیست‌ها این بار نیز مدعی شدند، این صدا ناشی از آزمایش‌های نظامی ارتش این رژیم بوده است! به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری درباره انفجار دوم مدعی شدند صدای این انفجار در تل‌آویو ناشی از آزمایشی است که وزارت جنگ انجام داده است. از بامداد دوشنبه و به موازات تشدید تدابیر امنیتی در تل‌آویو و حومه آن، موجی از ترس و نگرانی ساکنان این منطقه را نسبت به از سرگیری عملیات‌های استشهادی فرا گرفته است. دیروز «تایمز اسرائیل» 
نیز همزمان اعلام کرد «دو نیروی ذخیره IDF حین مأموریت تأمین تدارکاتی در ناحیه مرکزی غزه بر اثر بمب کشته شدند.»
فرار گسترده نیروهای کیفی از سرزمین‌های اشغالی
«امنیت»، اولین نیاز برای ماندن در یک سرزمین است. سرزمین‌هایی که امنیت ندارند، میل به ماندن در آن به حداقل می‌رسد و کسانی که بتوانند، حتماً آنجا را ترک می‌کنند. وقتی این رفتن‌ها زیاد شد، و از آن طرف، نیروهای کیفی رفتند، ضربات جبران ناپذیری به آن سرزمین وارد می‌شود. سرزمین‌های اشغالی فلسطین مدتهاست که به این «درد» مبتلا هستند و «مهاجرت معکوس» یکی از بزرگ‌ترین خطراتی است که رژیم جعلی و مصنوعی اسرائیل را تهدید می‌کند. به این مهم، این بار یک پروفسور اسرائیلی پرداخته و ضمن آن از «خطر قریب‌الوقوعی که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند» خبر داده است. به گزارش «یدیعوت آحارونوت»، پروفسور «آهارون چخانور» هشدار داده است که «پزشکان برجسته بیمارستان‌ها در حال ناپدید شدن هستند و دانشگاه‌ها برای انتخاب اساتید در رشته‌های مهم، با مشکل مواجه شده‌اند.» وی حتی تأکید کرده است که «خروج ۳۰ هزار نفر از متخصصان ممکن است به زودی به نابودی اسرائیل منجر شود.» پیش از این نیز اعلام شده بود یک میلیون صهیونیست از این سرزمین‌گریخته‌اند. وبگاه عبری «والا» نیز حدود یک ماه پیش نوشته بود: «تنها هزاران اسرائیلی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل را ترک کرده‌ و عموماً به کانادا رفته‌اند.» با توجه به جمعیت کمتر از 10 میلیونی «اسرائیل» این عدد، بسیار بالاست. «سکوت اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم اسرائیل در این باره، موجب نارضایتی گسترده‌ای شده و از وی خواستار اقدام فوری شده‌اند.
ترفند آتش بس
قطعاً پاسخ ایران و متحدانش به ترور هنیه، وضعیت در این سرزمین اشغال شده را بدتر و موج مهاجرت را گسترده‌تر خواهد کرد. از همین رو، آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند «آتش بس در غزه» را به «انتقام خون هنیه» گره زده و با پیش کشیدن این طرح فریبکارانه، جلوی انتقام را بگیرند. آنها در محاسباتشان آورده‌اند، با به میان کشیدن آتش بس، ایران اگر پاسخ ترور هنیه را بدهد، می‌توان تقصیر «شکست مذاکرات» را گردن ایران انداخت و این درحالی است که، جنگ در غزه و ترور یکی از رهبران مقاومت در تهران، دو مسئله جداست ضمن این که، حمله به مدرسه «تابعین» در غزه آن هم با بمب‌های پیشرفته آمریکایی که به شهادت نزدیک به 120 غیر نظامی منجر شد، در بحبوحه طرح همین آتش‌بس صورت گرفت! بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در همین رابطه ضمن دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی مدعی شد: «آخرین فرصت برای رسیدن به آتش‌بس فرا رسیده است.»(!) وزیر این را هم گفت که «الان، بهترین و شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن گروگان‌ها به خانه، رسیدن به آتش‌بس، و قرار دادن همه بر مسیری بهتر به سوی صلح و امنیت پایدار فرا رسیده است. من به این‌جا آمده‌ام تا اطمینان پیدا کنم هیچ‌کس اقداماتی انجام ندهد که فرآیند صلح را مختل کند.» آش این بازی آن‌قدر شور شد که برخی کاربران فضای مجازی نوشتند: ما را احمق فرض کرده‌اند، از آتش‌بس صحبت می‌کنند اما همزمان میلیاردها دلار سلاح به اسرائیل ارسال می‌کنند.»
ایران نمی‌گذارد پیروز شویم
از سوی دیگر آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اعلام کرد «تا ایران هست، محال است حماس و حزب‌الله شکست بخورند.» او گفت: «اوت سال ۲۰۱۶ که من وزیر دفاع بودم، در کابینه بحثی درباره حمله پیشدستانه به لبنان شد. نمی‌خواهم بیان کنم که موضوع چطور تمام شد؛ فقط این را بگویم که همه تقریباً به‌دلیل مطرح‌شدن این ایده تا مرز سکته رفتند. چرا این حمله به تعویق افتاد؟ ما بازیچه دست ایرانی‌ها و محور شرارت شده‌ایم چون ما را وارد جنگ فرسایشی کرده‌اند. به‌جای تمرکز بر حزب‌الله و حماس باید بر ایران تمرکز کرد. بدون ایران حزب‌‌الله، جهاد اسلامی، حماس و انصارالله وجود نخواهد داشت.»