kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
طی 315 روزگذشته

آمریکا و اسرائیل 85 هزار تُن بمب و موشک بر سر ساکنان غزه ریخته‌اند

 
 
 
سرویس خارجی-
همزمان با سیصد و پانزدهمین روز جنگ غزه، آماری تکان دهنده از میزان بمب‌ها و موشک‌هایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر ساکنان غزه ریخته‌اند منتشر شده است: 
85 هزار تُن! همزمان اعلام شد شمار شهدای غزه نیز از 40 هزار نفر عبور کرده است!
صهیونیست‌ها درکنار متحدانشان این روزها، برای جلوگیری از گرفته شدن انتقام خون شهید «اسماعیل هنیه»، ترفند «مذاکره برای آتش بس» را کلید زده‌اند. جالب است که، خودشان دور هم جمع شده‌اند و نام این مذاکرات را هم «مذاکرات آزادی گروگان‌ها» گذاشته‌اند. هیچ نماینده‌ای از محور مقاومت در این مذاکرات شرکت نکرده است چون، طبق اعلام منابع صهیونیستی، اصلاً قرار نیست آتش‌بسی صورت بگیرد. از آن سو، دیروز اعلام شد، شمار شهدای غزه نیز از 40 هزار و 100 نفر عبور کرد که حدود 16 هزار نفر آنها، کودک و نوزادند. همچنین الجزیره همین دیروز به نقل از «سازمان دفاع مدنی» اعلام کرده است که 80 هزار تُن بمب و موشک در این 315 روز جنگ غزه، بر سر ساکنان این باریکه ریخته شده است. حالا کمی جملات بالا را با دقت بیشتری مرور کرده و خطوط بعدی را ملاحظه بفرمایید: صهیونیست‌ها بیش از 40 هزار غیرنظامی را با 80 هزار تُن بمب قتل عام کرده و رهبر حماس را هم در تهران ترور کرده‌اند. برای جلوگیری از انتقام ایران، مذاکراتی را بین خود کلید زده‌اند و نام آن را «آزادی گروگان‌ها» گذاشته‌اند برای آزادی 130 اسیر صهیونیست! در حالی که بیش از 10 هزار فلسطینی در اسارت این رژیم هستند! دوستان اروپایی این طیف هم مدام پیغام و پسغام را با کمی تهدید ترکیب کرده و از اینکه، منطقه به آتش کشیده شود، ابراز نگرانی می‌کنند! مخاطب این ابراز نگرانی‌های دروغین هم، نه آمریکا و نه رژیم صهیونیستی است بلکه، قربانی این جنایات هولناک است! ماهیت رژیمِ شیطانیِ سلطه بهتر از این نمی‌شود!
الجزیره: نیروهای امدادی را هم می‌کُشند!
مهر دیروز به به نقل از الجزیره نوشت، «سازمان دفاع مدنی نوار غزه» اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی به تیم‌های امدادرسانی اجازه نمی‌دهد به مناطق بمباران شده دسترسی داشته باشند تا پیکرهای شهدا را از زیر آوار خارج سازند. این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «۸۲ نفر از نیروهای ما از ابتدای جنگ به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و مقر و خودروهای ما در معرض حملات توپخانه‌ای و هوائی رژیم اشغالگر قرار گرفته است. اشغالگران از هماهنگی برای دسترسی نیروهای ما به مناطق بمباران شده خودداری می‌کنند... رژیم اشغالگر فلسطینیان را در منطقه‌ای کمتر از ۱۱ درصد از مساحت نوار غزه محاصره کرده است. این رژیم تاکنون حدود ۸۵ هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم در نوار غزه ریخته که باعث تخریب بیش از ۸۰ درصد از ساختار شهری و ۹۰ درصد از زیرساخت‌ها شده است... پیکرهای ۱۰ هزار شهید همچنان زیر آوار هستند و به دلیل جلوگیری رژیم اشغالگر از ورود تجهیزات لازم هنوز نتوانسته‌ایم آنها را از زیر آوار خارج کنیم. پیکرهای ۱۷۶۰ شهید هم به دلیل استفاده اشغالگران از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی به طور کامل تجزیه شده‌اند. پیکرهای ۲۲۱۰ شهید هم از قبرستان‌های مختلف نوار غزه ناپدید شده است.»
سایر رویدادها
* الجزیره: خطوط هوائی آمریکا (American Airlines) به طور رسمی اعلام کرد که همه پروازها به مقصد اراضی اشغالی را [از ترس انتقام مقاومت] تا‌آوریل 2025 لغو کرده است.
* مهر: رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم از بیم حمله غافلگیرکننده ایران و حزب‌الله در آماده‌باش کامل به سر می‌برد.
* ‌«طارق سویدان» محقق و نویسنده کویتی:[فلسطینی‌ها] با اسرائیل نه، بلکه با همه جهان در حال نبرد هستند... امت [عربی]، ما را به شدت ناامید کرد. همه جهان در کنار اسرائیل هستند اما امت ما مجاهدان را تنها گذاشتند...‌ ببخشید این جسارت را می‌کنم اما فقط شیعه‌ها بودند [که در کنار ما هستند].
* حمدان از رهبران حماس: آمریکا به دنبال دادن وقت به دشمن صهیونیستی برای ارتکاب جنایات بیشتر است... رژیم اشغالگر مخالف خارج کردن نیروهای خود از غزه و توافق مبادله اسرا است.