kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۴۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران

رسانه‌های عبری: ایران احتمالا رهبران اسرائیل را هدف قرار می‌دهد

حدود دو هفته از ترور میهمان عزیز ایران یعنی شهید «اسماعیل هنیه» در تهران می‌گذرد و مهم‌ترین مسئله رژیم صهیونیستی در این مدت، انتقامی است که قرار است ایران و متحدانش، از این رژیم تروریست بگیرند. رسانه‌های عبری می‌گویند شاید ایران به جای موشک‌باران اسرائیل، برخی رهبران این رژیم را هدف قرار دهد.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
بزرگ‌ترین مسئله این روزهای رژیم صهیونیستی-که تنفس را برایشان سخت کرده-چگونگی انتقامی است که ایران و متحدانش خواهند گرفت. صهیونیست‌ها حدود 2 هفته پیش «اسماعیل هنیه»، رهبر حماس را که با گذرنامه دیپلماتیک برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران به تهران آمده بود، ترور کردند. از آن سو «فؤاد شُکر»، از رهبران برجسته حزب‌الله لبنان را هم ترور کردند. هم ایران، هم حزب‌الله لبنان و هم مقاومت یمن و عراق هم قسم شده‌اند که، انتقام خون این دو بزرگوار را از صهیونیست‌ها خواهند گرفت. از آن زمان تا اکنون که مشغول مطالعه این گزارش هستید، صهیونیست‌ها مدام در حال سناریونویسی و تهدید هستند. یکی از قوی‌ترین سناریوهایی که درباره چگونگی انتقام محور مقاومت نوشته شده، حمله همزمان تمام جبهه‌های مقاومت به سرزمین‌های اشغالی و هدف قرار دادن مراکز نظامی و زیرساخت‌های اقتصادی آن است. سناریوی بعدی هم که باز از سوی خود صهیونیست‌ها مطرح می‌شود، هدف قرار دادن اهداف صهیونیستی در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی است. در این بین، بارها گفته شده که انتقام این بار شدیدتر از عملیات وعده صادق خواهد بود. این تحلیل‌ها سرزمین‌های اشغالی را حسابی به هم ریخته و زندگی را برایشان جهنمی کرده است طوری که یکی از صهیونیست‌های فارسی زبان شبکه اسرائیلی«ایران اینترنشنال» گفت، انتظار مرگِ سخت‌تر از خود مرگ است. حالا خبر رسیده است که، صهیونیست‌ها سناریوی جدیدی درباره چگونگی این انتقام تعریف کرده‌اند. آنها معتقدند ممکن است ایران رئیس موساد و شاباک و تنی چند از رهبران این رژیم را هدف قرار دهد. این سناریو را پایگاه خبری و عبری زبان «والا»، «کان» و «یدیعوت آحارونوت» منتشر کرده است. 
 ورود غیرمعمول هیئت صهیونیستی به دوحه 
شبکه عبری زبان «کان» در این باره گزارش داد که «مقامات رژیم اسرائیل تدابیر امنیتی برای هیئت شرکت‌کننده در مذاکرات دوحه را با توجه به تهدیدات ایران مبنی بر پاسخ دادن به ترور اسماعیل هنیه، تشدید کرده‌اند... منابع آگاه اعلام کردند که هیئت مذاکره‌کننده اسرائيلى شامل رئیس سرویس جاسوسی موساد، رئیس شاباک و دیگر مسئولان صهیونیست دستور گرفتند در زمان حضور در دوحه برای شرکت در مذاکرات آتش‌بس غزه، بسیار مراقب باشند...این منابع حتی اعلام کردند که هواپیمای حامل هیئت اسرائيلى به صورت غیرمعمول در ابوظبی امارات فرود آمد و بعد از آن، اعضای این هیئت به صورت امن که جزئیات آن منتشر نشده خود را به دوحه رساندند...» پيش از اين نهاد رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده بود که مقامات اين رژيم به شدت به دلیل تهدیدات ایران، در ترس و وحشت به سر می‌برند و نگران هدف قرار گرفتن خود در خارج از اراضی اشغالی هستند.
یدیعوت آحارونوت: انتقام لزوما حمله موشکی نیست
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز دیروز گزارش مشابهی منتشر و در آن اعلام کرد که «مقامات ارشد امنیتی در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی که شب گذشته (جمعه شب) برگزار شد، هشدار دادند که انتقام ایران یا حزب‌الله برای کشتن فؤاد شکر و اسماعیل هنیه لزوماً شامل حمله موشکی نیست، بلکه تلاش برای ترور وزرا، اعضای کنست، افسران ارشد ارتش اسرائیل در گذشته و حال و مقامات ارشد سابق ارتش، موساد و شاباک‌ را نیز شامل می‌شود.... در پی ترس از ترور مقامات اسرائیلی، شاباک هوشیاری خود را افزایش داده و همزمان دستورات سختگیرانه‌ای را به تمام ارگان‌های ذی‌ربط صادر کرده است. درپی ترور یکی از رهبران ارشد حماس در تهران که به اسرائیل نسبت داده می‌شود، این ارزیابی وجود دارد که ضربه زدن به یک مقام اسرائیلی یک دستاورد بزرگ تلقی می‌شود... همزمان بامداد امروز(روز شنبه)‌، حزب‌الله ویدئوی رعب‌آوری از تاسیسات زیرزمینی موسوم به «عماد ۴» را منتشر کرد. در پس زمینه، تهدیدهای حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله درخصوص توانایی‌های این سازمان به گوش می‌رسد و در این ویدئو، تونل‌های عظیم حزب‌الله، مجهز به رایانه، نور، اندازه و عمق که امکان عبور آسان کامیون‌ها و البته... موتورسیکلت‌ها است... این تصاویر سفری را در یکی از تونل‌ها نشان می‌دهد که هزارتوی طولانی و روشن سازمان حزب‌الله زیرزمینی را نشان می‌دهد. کامیون‌های شماره‌دار یکی پس از دیگری بدون وقفه عبور می‌کنند. در انتهای ویدیو می‌توانید سکوهای پرتاب موشک که از زیرزمین بیرون کشیده می‌شوند و نام تاسیسات را مشاهده کنید. شبکه المیادین وابسته به حزب‌الله اعلام کرد که این ویدئو محرمانه بودن مکان توانایی‌های موشکی حزب‌الله را نشان می‌دهد. این تاسیسات در اعماق زمین و به دور از قابلیت‌های اطلاعاتی است و همچنین در برابر اهداف متخاصم از آن محافظت می‌کند...»
آتش‌سوزی بزرگ در تل‌آویو
وقتی صهیونیست‌ها مشغول سناریونویسی درباره چگونگی انتقام ایران و متحدانش بودند، تصاویری از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ و صدالبته «مشکوک» در قلب تل‌آویو منتشر شد. بنابر اعلام رسانه‌های عبری، دیروز آتش‌سوزی بزرگی در یک پارکینگ در تل‌آویو رخ داده و هنوز دلیل اصلی این حریق مشخص نشده است. «المیادین» نیز ساعاتی قبل از رسانه‌ای شدن این آتش‌سوزی، از وقوع یک حمله دقیق علیه نظامیان صهیونیست در غزه خبر داده و به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشته بود: «11 نظامی اسرائیلی در یک حادثه امنیتی سخت در غزه مورد هدف قرار گرفته‌اند و تحقیقات کماکان در مورد این موضوع در جریان است.» برخی از این رسانه‌ها از صهیونیست‌ها خواستند برای این 11 نظامی دعا کنند! این یعنی، حال آنها اصلا خوب نیست. گفتنی است صهیونیست‌ها به شدت روی انتشار آمار دقیق تلفات و خساراتشان حساسند و معمولا آمار واقعی را به 3 یا 4 تقسیم و نتیجه را منتشر می‌کنند! 
رژیم صهیونیستی روی موج تورم
شرایط اقتصادی این رژیم نیز «بحرانی» و «وخیم» گزارش شده است. المیادین دیروز از شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نقل کرد که بررسی شاخص قیمت مصرف‌کننده در اراضی اشغالی بیانگر افزایش تورم در این منطقه است. بر اساس گزارش مذکور، قیمت‌ها در اراضی اشغالی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. به گزارش مهر، عملیات طوفان‌الاقصی طی اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی و حمله فرسایشی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از یک‌سو و تهدیدات محور مقاومت علیه این رژیم مبنی بر پاسخ کوبنده به ترورهای اخیر تل‌آویو از سوی دیگر در کنار حملات یمنی‌ها و حزب‌الله لبنان، باعث فلج شدن اقتصاد اشغالگران صهیونیست طی ماه‌های گذشته شده است.
دیپلمات انگلیسی که تحمل نکرد
صهیونیست‌ها برای جبران خسارت‌هایی که در میادین جنگی متحمل می‌شوند -و بالا به گوشه‌ای از آن اشاره شد- کشتار هدفمند زنان و کودکان و نوزادان را در دستور کار قرار داده‌اند. کشتار 40 هزار غیرنظامی طی کمتر از 11 ماه، کاری است که صهیونیست‌ها در این مدت کرده‌اند. همین دیروز اعلام شد طی کمتر از 11 ماه 115 نوزاد پس از تولد، به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها در این آدم‌کُشی تنها نیستند و برخی کشورها مثل آمریکا و انگلیس تمام قد کنار این رژیم جنایتکار ایستاده‌اند. کار آن‌قدر بیخ پیدا کرد که دیروز اعلام شد، یکی از مقامات انگلیسی در اعتراض به این حمایت‌ها، استعفا کرد. به گزارش فارس «ارک اسمیت»،‌ دیپلمات ارشد دولت انگلیس تحت تاثیر تداوم روند فروش تسلیحات از جانب کشورش به رژیم صهیونیستی که به اعتقاد وی در شرایط کنونی اسفناک مردم جنگ‌زده غزه هیچ توجیهی ندارد،‌ از سمت خود در وزارت خارجه این کشور استعفا داد.
یک میلیون صهیونیست فرار کردند
از سوی دیگر روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» از تشدید بی‌سابقه «مهاجرت معکوس» به دلیل نبود امنیت در سرزمین‌های اشغالی خبر داده و نوشته است که، یک میلیون اسرائیلی از زمان آغاز جنگ فعلی غزه مهاجرت کرده‌اند و ۴۰ درصد نیز به فکر مهاجرت هستند و ۵۹ درصد هم دغدغه مهاجرت دارند. این روزنامه صهیونیستی در ادامه «افزایش تهدیدها، تداوم جنگ علیه غزه، افول سطح معیشتی و تشدید دودستگی داخلی» را از عوامل مهم این فرار ذکر کرده است.