پنتاگون خواستار اختصاص میلیاردها دلار برای توسعه سلاحهای هستهای آمریکا شد
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خواستار اختصاص میلیاردها دلار برای توسعه تسلیحات هستهای این کشور شد.
خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «نیویورکتایمز» گزارش داد، پنتاگون با اعلام اینکه سلاحهای هستهای و تاسیسات مرتبط با آنها دچار فرسودگی شدهاند، از مقامات کاخ سفید و کنگره خواست طی پنج سال آتی میلیاردها دلار برای به روزسازی و توسعه سلاحهای هستهای آمریکا اختصاص دهند. این ارقام درخواستی مازاد بر میلیاردها دلاری است که هر ساله در قالب بودجه به بخش سلاحهای هستهای آمریکا اختصاص مییابد.در آمریکا اختصاص بودجههای کلان به سلاحهای هستهای در حالی صورت میگیرد که این کشور از همه اهرمهای خود برای مقابله با تاسیسات صلحآمیز هستهای ایران بهره میگیرد.