kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
وزیر آموزش و پرورش:

در دولت سیزدهم ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد

 
 
 
وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه آمار معلمان جذب‌شده در سه سال گذشته، به اندازه ۳۰درصد کل معلمان‌ است، گفت: در این دوره، ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد.
به گزارش ایرنا، رضامراد صحرائی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دوره توانمندسازی معلمان‌ جدید استخدام آموزش‌وپرورش استثنائی اظهار داشت: آمار معلمانی که در این سه سال جذب شدند به اندازه ۳۰درصد کل معلمان‌ است ما فقط در سال ۱۴۰۳‌، حدود ۱۲۹هزار نفر را جذب کردیم و امروز دانشگاه فرهنگیان به مسیر اصلی خود وارد شده است.
صحرایی ادامه داد: اجرای رتبه‌بندی معلمان، قول شهید رئیسی بود که انجام شد؛ کار مهم دیگر، سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود که این سند مبتنی بر تعلیم و تربیت اسلامی است، امروز سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نقشه راه دارد و پیامش این است که تحول در مدرسه شکل می‌گیرد، تقسیم کار ملی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در برنامه هفتم توسعه انجام شده است.
وی افزود: قیمت ما در آینده به میزان توجه امروز ما به آموزش‌وپرورش است، آموزش‌وپرورش به یک گفتمان تبدیل شده است، در این دوره ایران کارگاه مدرسه‌سازی شد و روزی ۸ مدرسه ساخته شد، باشگاه دانش‌پژوهان جوان در این دوره احیا شد و چیزی قریب ۷۰ مدال توسط المپیادی‌ها به دست آمد، سمپاد احیا شد، سازمان تعلیم و تربیت کودک تاسیس شد.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: با اجرای تاثیر قطعی امتحانات نهائی امروز دانش‌آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های برتر سهم بیشتری دارند و اکنون کتاب، معلم و مدرسه مرجعیت پیدا کرده است.