kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
بریتانیا

افزایش آزار و اذیت زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل

 
 
 
بر اساس داده‌های جدید، حملات خشونت‌آمیز علیه زنان در خطوط راه‌آهن بریتانیا از سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا، اداره پلیس حمل‌ونقل بریتانیا ضمن ارائه این ارقام همچنین اعلام کرد: تعداد جرایم خشونت‌آمیز ثبت‌شده علیه زنان و دختران در شبکه حمل‌ونقل این کشور تنها در سال گذشته (۲۰۲۳)، ۲۰درصد افزایش داشته است. 
بیش از ۱۱هزار شکایت تا پایان ماه مارس در سال قبل ارائه‌شده و این در حالی ‌است که آمار شکایات در سال پیش از آن، ۹هزار و ۴۶۴ مورد بوده است. پلیس معتقد است این افزایش شدید در موارد خشونت‌ها به احتمال زیاد به دلیل گزارش بیشتر از سوی مردم درباره آنچه برایشان اتفاق افتاده است و در گذشته نیز این خشونت‌ها کم نبوده است.
 ارقام منتشرشده از سوی مقام ناظر پلیس حمل‌ونقل بریتانیا نشان می‌دهد که به طور متوسط ​​روزانه ۳۱ مورد اقدام خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران گزارش شده است. به گزارش بی‌بی‌سی، «لوئیز هیگ»، وزیر حمل‌ونقل این کشور گفت: این ارقام وحشتناک هستند و دولت، بی‌امان راه‌آهن‌های دولتی را در این خصوص مورد بازخواست قرار خواهد داد.
یکی از کارشناسان امور اجتماعی می‌گوید: بسیاری از زنان و دختران به دلیل موانع زیادی که وجود دارد، قادر به گزارش جنایات ارتکابی علیه خودشان نیستند مانند ترس از باور نکردن دیگران، عواقب تهدیدآمیز از سوی مزاح‌مان و بی‌اعتمادی نسبت به سیستم پلیسی و قضائی این کشور.
«آندریا سایمون» یکی از مدیران اجرائی نیز می‌گوید: برای اکثر زنان و دختران در بریتانیا، این ناامنی و ترس تازگی ندارد. آنها می‌گویند مدت بسیار طولانی است که حوادثی چون آزار و اذیت جنسی و سایر انواع تعرض‌ها و آزارها را در شبکه حمل‌ونقل بریتانیا تجربه
می‌کنند.
پلیس حمل‌ونقل بریتانیا (BTP) راه‌آهن‌های انگلیس، ولز و اسکاتلند و همچنین متروی لندن، راه‌آهن سبک Docklands، سیستم تراموا مترو میدلند، مترو
Croydon Tramlink‌، مترو Tyne and Wear، مترو گلاسکو و تله‌کابین ابری IFS را پوشش می‌دهد.