kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: 

ایران با عملیات روانی به پیروزی استراتژیک علیه اسرائیل دست یافته است

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به پیروزی استراتژیک ایران بدون شلیک یک گلوله اعتراف کرد.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
«دیوید گندلمن» کارشناس مسائل نظامی اسرائیل در شبکه بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به اعتراف روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به پیروزی استراتژیک ایران بدون شلیک حتی یک گلوله عنوان داشت: فکر می‌کنم دولت ایران به عمد و مخصوصاً پیام‌های متناقضی را ارسال می‌کند، یک پیام این است که حمله قریب‌الوقوع است و ساعاتی بعد در مقابل یک پیام متناقض دیگر ارسال می‌شود.
گندلمن افزود: فکر می‌کنم این بخشی از یک جنگ روانی از طرف ایران است برای اینکه اسرائیل را در حالت عصبی نگه دارد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این دومین بار است که شاهد شرایط مشابهی بعد از حمله‌ای که ایران در ماه‌ آوریل انجام داد (عملیات وعده صادق) هستیم، به احتمال کم و بیش این تکراری از حمله‌ای است که در‌آوریل انجام دادند.
گندلمن تصریح کرد: در آن حمله موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادهای متفاوت از داخل خاک ایران در چند موج شلیک شد.
صاحب‌نظر روس: 
انتقام سخت ایران از اسرائیل
 گامی در مسیر عدالت خواهد بود
آلگ فومین رئیس بنیاد «روس آر»  
معتقد است:‌ «انتقام سخت» جمهوری اسلامی ایران از رژیم اسرائیل به خاطر اقدامات تروریستی همچون ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به بازگرداندن عدالت در منطقه خاورمیانه و احقاق حق فلسطینیان از رژیم اشغالگر قدس کمک خواهد کرد.
این صاحب‌نظر روس در گفت‌و‌گو با ایرنا با ابراز همبستگی خود با مردم فلسطین در پی شهادت شهید هنیه، افزود: من خشم عمیق خود را از گستاخی رژیم اسرائیل ابراز می‌کنم.
وی ادامه داد: رژیم اسرائیل نه تنها تمام قوانین جامعه بشری، بلکه همه معیارهای اخلاقی را زیرپا گذاشته است.
رئیس بنیاد روس‌آر گفت: اینکه اسرائیل، هنیه را به عنوان مهمان آیین تحلیف رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ترور کرد، نشان می‌دهد که این رژیم به هیچ اصولی پایبند نیست.
وی تصریح کرد:‌ من مطمئن هستم که ایران قطعا پاسخ این اقدام توهین‌آمیز اسرائیل را خواهد داد و در کل،‌ امید زیادی دارم که این کار انجام شود.
فومین افزود:‌ انتقام سخت ایران از اسرائیل، گامی مهم در راستای تحقق عدالت خواهد بود و ما باری دیگر جمهوری اسلامی ایران و عزم نیروهای مسلح دلاور آن برای پیروزی بر یکی از موذی‌ترین، خطرناک‌ترین و نفرت‌انگیزترین دشمنان بشریت تجلیل خواهیم کرد.
لاپید: اقتصاد اسرائیل 
در حال فروپاشی ‌است
با این شرایط نمی‌توانیم
 جلوی ایران بایستیم
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی درباره فروپاشی اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: با تداوم بحران اقتصادی، اسرائیل دیگر توان تامین امنیت خود و مقابله با ایران را نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، به فرافکنی مقامات کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره کاهش رتبه اعتباری رژیم اسرائیل در نهادهای بین‌المللی اعتبارسنجی اعتراض کرد.
وی گفت: بیانیه‌های نتانیاهو و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی او مبنی بر اینکه جنگ (علیه غزه) عامل اصلی کاهش رتبه اعتباری اسرائیل معرفی شده است، دروغی بیش 
نیست.
نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر با اشاره به کاهش رتبه اعتباری اقتصاد این رژیم پیش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵مهر ۱۴۰۲)، گفت: نهادهای بین‌المللی اعتبارسنجی در جولای ۲۰۲۳ که هنوز جنگ شروع نشده بود، برآوردشان از اقتصاد اسرائیل منفی بود.
لاپید، جنگ علیه غزه را نیز در کاهش رتبه اعتباری رژیم اشغالگر بی‌تاثیر ندانست و افزود: بعد از شروع جنگ، اقتصاد اسرائیل به بدترین شکل ممکن مدیریت شد و باعث نزول بیشتر رتبه اعتباری آن در نهادهای بین‌المللی اعتبارسنجی شد.
وی گفت: ما با یک فاجعه اقتصادی روبه رو هستیم که می‌تواند امنیت ما را نیز به خطر اندازد.
این مقام صهیونیست با اشاره به تاکید ایران بر پاسخ دادن به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی سابق جنبش حماس در تهران، افزود: بحران اقتصادی مانع آن خواهد شد که ما بتوانیم نیازهای امنیتی خودمان را به خوبی تامین کنیم؛ ارتش را تقویت کنیم و سامانه‌هایی را به وجود ‌آوریم که با کمک آنها بتوانیم در مقابل تهدید ایران بایستیم.
سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی: حمله ایران و حزب‌الله به اسرائیل
 حتمی اما زمانبر است
یک سرهنگ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی از واکنش حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و «فؤاد شکر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله خبر داد.
به گزارش روز ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین، هراس از واکنش ایران و حزب‌الله لحظه‌ای صهیونیست‌ها را رها نمی‌کند و در جدیدترین اظهارنظر، یک نظامی ارشد رژیم صهیونیستی در این باره موضع‌گیری کرد.
کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «آلون آویتار» سرهنگ ذخیره ارتش اشغالگر آورده است: حساب حزب‌الله و ایران با اسرائیل تسویه نشده است.
وی افزود: واکنش انتقام‌جویان از سوی حزب‌الله و ایران در راه است.
این نظامی ارشد صهیونیست اضافه کرد: این واکنش حتمی، اما زمانبر است و ضرورتا مرتبط به تاریخ معینی نیست.
عطوان: اوج وقاحت است 
که پنج کشور غربی از ایران بخواهند دست از تنش بردارد
 «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با تشریح پشت پرده بیانیه مشترک پنج کشور در حمایت از تل‌آویو در برابر حمله انتقامجویانه ایران، به تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای راه انداختن جنگ جهانی سوم پرداخت.
عطوان اظهار داشت: اوج وقاحت است که پنج کشور غربی از ایران بخواهند که دست از تنش بردارد و از کرامت و حاکمیت خود دفاع نکند و یک کلمه هم نتانیاهو را سرزنش نکنند که این بحران را با ترور هنیه در تهران و «فؤاد شکر» از فرماندهان حزب‌الله در ضاحیه بیروت رقم زده است. این اوج وقاحت نباید بدون واکنش قوی باشد؛ واکنشی که به این زورگویی پایان دهد، تاوان آن هرچه می‌خواهد باشد.
سردبیر رای الیوم نوشت: ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران اوج مسئولیت‌پذیری را در واکنش به استکبار غربی به ریاست آمریکا و بیانیه پنج‌جانبه نشان داد، هنگامی که گفت ایران مصمم به دفاع از حاکمیت خود است و برای حقوق مشروع خود در واکنش از احدی اجازه نمی‌گیرد.
این تحلیلگر تصریح کرد: این موضع ایران مبنی بر حق دفاع از کرامت کشور و حاکمیتش در برابر تجاوزات اسرائیلی در صورتی که ترجمانش واکنش عملی قوی باشد، مستحق حمایت کل جهان عرب و اسلام است، زیرا ایران به سبب حمایت از مقاومت علیه اشغالگران با این تهدیدات آمریکایی و غربی روبه رو 
است.
 نباید فراموش کنیم که هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس است که گردان‌های القسام آن به همراه دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین بزرگ‌ترین شکست در تاریخ رژیم اشغالگر را در جریان عملیات طوفان‌الاقصی 
رقم زدند.
عطوان در پایان نوشت: رژیم اشغالگر به دنبال جنگ و خطری واقعی برای امنیت منطقه و ثبات آن با ارتکاب جنایات علیه بی‌گناهان است و آمریکا حامی بزرگ این نسل‌کشی در روز روشن، بازنده بزرگ خواهد بود، در صورتی که طرح نتانیاهو برای وارد کردن آن به جنگ موفق 
شود.