kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
داستان دلخراش پدر فلسطینی در غزه

وقتی با شناسنامه‌ها برگشت دوقلوها و مادرشان به شهادت رسیده بودند

 
 
 
سرویس خارجی-
پدر جوان، وقتی با فرم‌های کاغذی مربوط به تولد نوزاد -که برای گرفتن شناسنامه است -به خانه بر می‌گردد، نه اثری از خانه می‌بیند و نه اثری از دوقلوهای تازه به دنیا آمده‌اش. صهیونیست‌ها هم دوقلوها و هم مادر این طفل‌های معصوم را کُشته بودند.
ماجرا همین دیروز و در شمال غزه اتفاق افتاد. «محمد ابو القمصان» از آوارگان فلسطینی ساکن شمال این باریکه صاحب فرزندانی دو قلو شد اما شادی او خیلی زود به غم و اندوهی عمیق و بی‌پایان تبدیل شد. طبق تصاویر وگزارش‌هایی که منتشر شده است، او پس از به دنیا آمدن دو قلوهایش رفته بود تا برایشان شناسنامه بگیرد، اما وقتی به خانه بازگشت، دو قلوها همراه با مادرشان در حمله ارتش اشغالگر صهیونیستی به «دیر البلح» به شهادت رسیده بودند. انتشار تصاویر این پدر‌گریان، در حالی که فرم‌های تولد کودکانش را بلند کرده و بلند بلند‌گریه می‌کند، بازتاب زیادی در فضای مجازی و رسانه‌ها داشت. فقط چند روز از تولد آنها گذشته بود که صهیونیست‌ها، با بمب‌های سنگین و پیشرفته آمریکایی، تمام خانواده محمد را گرفتند!
بی خود نیست به صهیونیست‌ها «کودک‌کُش» می‌گویند. طبق گزارش‌های دقیق، 16هزار تن از 40 هزار شهید جنایات اسرائیل در غزه، کودک و نوزادند و اجساد هزاران نفر هم هنوز زیر آوارها باقی مانده‌اند. در غزه، حتی یک نفر نیست که یکی از اعضای دور یا نزدیکش، به دست صهیونیست‌ها به شهادت نرسیده باشد و دقیقا از همین روست که کارشناسان می‌گویند، «حماس» از بین رفتنی نیست! چون هر فلسطینی که بزرگ می‌شود، دلیل، انگیزه و کینه کافی برای نبرد با صهیونیست‌ها برای انتقام را دارد! و همین کینه مقدس است که، صهیونیست‌ها را در میادین جنگ به خاک سیاه نشانده است. دیروز از وسط غزه-باریکه‌ای که صهیونیست‌ها مدام می‌گویند، تحت کنترل کامل است- تل‌آویو با چندین موشک هدف قرار گرفت!
به گزارش خبرگزاری میزان، گردان‌های القسام اعلام کردند: «در پاسخ به کشتارهای صهیونیست‌ها و آواره کردن عمدی ساکنان، تل‌آویو و حومه آن را هدف قرار دادیم.» کانال ١٣ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله اعلام کرد صدای چند انفجار در تل‌آویو شنیده شده است. برآوردها حاکی از شلیک حداقل ٢ موشک از غزه به پایتخت رژیم صهیونیستی است. شبکه الجزیره هم به نقل از «یک منبع برجسته در گردان‌های القسام» اعلام کرد این دو موشک از منطقه‌ای شلیک شدند که خودروهای اشغالگران در آن حضور داشتند.
370هزار صهیونیست‌گریختند
صهیونیست‌های زیادی هستند که معتقدند، ارتش رژیم صهیونیستی در میادین جنگی، حرفی برای گفتن ندارد. مثلا همین دیروز به نقل از «اسحاق بریک»، ژنرال ارشد صهیونیست اعلام شد، اسرائیل بدترین عملکرد را در جنگ غزه داشته و نتوانست به وعده‌هایی که داده عمل کند. صهیونیست‌ها وعده نابودی کامل حماس، توقف موشک پرانی‌ها از غزه و آزادی همه اُسرای خود را داده بودند. ولی شمار زیادی از اُسرای خود را به اشتباه کشتند و موشک‌پرانی‌ها از غزه به سرزمین‌های اشغالی نیز ادامه دارد. وقتی ارتش یک رژیم این قدر -به قول اسحاق بریک- افتضاح عمل می‌کند و موشک‌پرانی‌های حماس هم ادامه دارد یعنی آن سرزمین اشغال شده امنیت ندارد و سرزمینی که امنیت نداشته باشد، جای زندگی نیست. به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، اسحاق بریک، ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به «هرج و مرج موجود در عملکرد ارتش تل‌آویو در جنگ غزه» گفت که «ارتش در یک فاجعه قرار گرفته است و در این جنگ بیش از هر زمان دیگری نظامیان اسرائیلی به دست عناصر خودی کشته شده‌اند... نظامیان ما یکدیگر را می‌کشند و هیچ نظم و انضباط و دستورات نظامی وجود ندارد... هر نظامی هر طور که می‌خواهد تیراندازی می‌کند. هیچ قاعده‌ای برای درگیری‌ها وجود ندارد و تمام مسائلی که درخصوص این جنگ گفته می‌شود، کذب محض است.»
 از همین رو شبکه تلویزیونی العالم هم گزارشی تازه از «مهاجرت معکوس» منتشر و در آن اعلام کرده است که، از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر (حدود 10 ماه پیش) تاکنون 370 هزار صهیونیست به کشورهای خود بازگشته‌اند. خبرگزاری صدا و سیما در این باره نوشت: «المیادین از افزایش گسترده تعداد مهاجران صهیونیست از فلسطین اشغالی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی خبر داد. 
گزارش‌ها از افزایش وحشتناک مهاجرت معکوس در فلسطین اشغالی و ترک تابعیت اسرائیلی حکایت دارد.۱۳۰ تن از بزرگ‌ترین اقتصاددانان اسرائیلی موج‌های مهاجرت از اسرائیل را که از آن به عنوان فروپاشی ملی تعبیر می‌شود سناریوی وحشتناکی توصیف کردند که وجود این رژیم را به خطر می‌اندازد. ۱۵۰ درصد مهاجرت از فلسطین اشغالی افزایش یافته است و بیش از ۳۷۰ هزار اسرائیلی از ۷ اکتبر گذشته، فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند. برآوردها نشان می‌دهد تقریبا ۱۵ درصد اسرائیلی‌ها تابعیت خارجی دارند این مسئله گزینه‌هایی را برای مهاجرت در اختیار آنان قرار می‌دهد. حدود ۲۰ درصد از اسرائیلی‌ها بازگشتشان به فلسطین اشغالی را به دلایل امنیتی به تاخیر انداختند و ۴۰ درصد از اسرائیلی‌ها در فکر مهاجرت هستند.»
در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: «اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که باید هرکاری انجام داد تا اسرائیلی‌ها گزینه ماندن را انتخاب کنند. ولی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد۴۰ درصد اسرائیلی‌ها در فکر مهاجرت هستند. براساس این داده‌ها پویش فعالی درشبکه‌های اجتماعی با عنوان مهاجرت به راه افتاده است. برخی اسرائیلی‌ها در تلاش برای به‌دست آوردن تابعیت یک کشور دیگر به دنبال اسنادی از اجدادشان می‌گردند که به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند.»
پوتین به عباس چه گفت؟
از آن سو خبر رسیده است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با پوتین به روسیه رفته و رئیس‌جمهور روسیه در این دیدار گفته «آنچه در خاورمیانه اتفاق می‌افتد، با وجود عملیات ویژه، از چشم روسیه دور نمی‌ماند... روسیه با درد و نگرانی شدید فاجعه بشری در فلسطین را دنبال می‌کند و تمام تمام توان خود را در راستای حمایت از ملت فلسطین به کار خواهد گرفت... همه می‌دانند که روسیه امروز، متأسفانه، باید از منافع خود دفاع کند، از مردم خود با سلاح در دست دفاع کند، اما به آنچه در خاورمیانه می‌گذرد، به آنچه در فلسطین می‌گذرد، مطمئناً بی‌توجه نمی‌ماند.»