kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
با حضور ضرغامی وزیر گردشگری

پل معلق 3 طبقه ورگه‌سران سرعین به بهره‌برداری رسید

 
 
 
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: احداث پل معلق سه‌طبقه ورگه‌سران ظرفیت بزرگی به داشته‌های گردشگری اردبیل، به ویژه شهرستان سرعین اضافه می‌کند.
به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، سید عزت‌الله ضرغامی در مراسم افتتاحیه پل معلق سه‌طبقه ورگه‌سران سرعین، 0گردشگری دارد و احداث پل معلق سه‌طبقه ورگه‌سران ظرفیت بزرگی به داشته‌های گردشگری اردبیل، به ویژه شهرستان سرعین اضافه می‌کند. احداث این پل یک شاهکار مهندسی است که طی کمتر از یک سال و در شرایط سخت آب و هوائی اردبیل در فصل زمستان اجرا شده است و هر ایرانی باید حداقل یک‌بار مجموعه ورگه‌سران را ببیند.
ضرغامی تاکید کرد: روستاها و اهالی ساکن در اطراف مجموعه ورگه‌سران می‌توانند با ایجاد زیرساخت‌ها و مجموعه‌های متعدد از این فرصت به وجود آمده به نفع جامعه محلی استفاده کنند.
وی با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد گردشگری در استان اردبیل، ادامه داد: در سال‌های اخیر اتفاقات مهمی در حوزه گردشگری استان اردبیل افتاد که نشان‌دهنده ظرفیت این استان است.
سرعین یکی از بهترین زیرساخت‌های گردشگری موجود
در کشور را دارد
همچنین در سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان اردبیل، هتل سه‌ستاره جواهر سرعین با مالکیت اداره کل اوقاف استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
ضرغامی در مراسم افتتاح این هتل گفت: مراکز اقامتی یکی از اولین و مهم‌ترین زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری هستند که سرعین یکی از بهترین نمونه‌ها در سطح کشور است و از اداره کل اوقاف استان اردبیل تشکر می‌کنم وارد این حوزه شده و این هتل را برای استفاده مردم فراهم کرده‌اند.
هتل جواهر سرعین با ۲۳ اتاق و ۹۰ تخت و با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۰۰میلیارد ریالی احداث شده است که بهره‌برداری از آن ۲۰ نفر اشتغالزایی نیز به همراه داشته است.