kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
برخورداری نایب قهرمان المپیک شد

ساعی: رنگ این مدال برای تکواندوی ایران طلا است

 
 
 
مهران برخورداری در مبارزه نهائی وزن ٨٠- کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک برابر حریف تونسی باخت و به مدال نقره دست یافت.
دیدار نهائی رقابت‌های تکواندو وزن ۸۰- کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس را مهران برخورداری و «فریس کاتوسی» از تونس در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار کردند. در این مبارزه مهران برخورداری در راند اول ٤ به ٢ باخت، در راند دوم هم با نتیجه ٥ به یک باخت و بدین ترتیب ٢ بر صفر بازنده این دیدار شد و به مدال نقره دست یافت.
مهران برخورداری صبح جمعه کار خود را با برتری ۲ بر یک برابر «جسوربک جایسانوف» قهرمان سال ۲۰۲۴ آسیا از ازبکستان آغاز کرد. نماینده شایسته کشورمان در دومین مبارزه خود برابر نفر یک رنکینگ المپیک و دارنده دو طلای جهان، «سیمونه آلیسیو» از ایتالیا به میدان رفت و موفق شد این حریف قدرتمند را نیز با نتیجه مشابه از پیش رو برداشته و به دیدار نیمه نهائی صعود کرد. تکواندوکار قزوینی تیم ملی ایران در این مرحله برابر «سئو گئون وو» از کره جنوبی این بار هم ۲ بر یک پیروز و راهی دیدار نهائی شد.
تیم ملی تکواندو ایران با چهار تکواندوکار در این بازی‌ها حضور دارد که مهران برخورداری موفق به کسب مدال طلا شد، ناهید کیانی یک مدال نقره و مبینا نعمت زاده یک مدال برنز کسب کرده‌اند.
مسابقات تکواندو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۱۳۴ تکواندوکار از ۶۰ کشور روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) در کاخ «گرندپله» شهر پاریس آغاز شد و دیروز شنبه ۲۰ مردادماه به پایان رسید. در روز پایانی آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت.
برخورداری: سخت‌ترین روز ورزشی‌ام بود
مهران برخورداری بعد از کسب مدال نقره وزن منهای ۸۰ کیلوگرم در رقابت‌های تکواندو المپیک پاریس گفت: به جرات می‌توانم بگویم که سخت‌ترین روز دوران ورزشی‌ام را سپری کردم. بابت مدالم خوشحالم اما دوست داشتم رنگ این مدال طلا باشد. مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. من هم جدول بسیار سختی داشتم ‌و از بازی اول برایم حکم فینال بود. در دیدار نهائی هم با همه وجودم جنگیدم اما نشد. اتفاقی که می‌خواستم نیفتاد. برخورداری درباره ویدیویی که از پدر و مادرش منتشر شد و حضور آنها در حرم امام رضا هنگام مسابقاتش گفت: من خیلی به امام رضا ارادت دارم. قبل از مسابقات می‌خواستم به مشهد بروم اما به خاطر تمرینات، شرایط برایم فراهم نشد. به همین خاطر پدرم گفت که ما در روز مسابقه‌ات به مشهد می‌رویم. من امروز بارها خدا را با همه وجودم حس کردم. مثل دو بازی که در ثانیه‌ پایانی نتیجه گرفتم. از همه کسانی که حمایتم کردند و دعایشان همراهم بود، سپاسگزارم. دست بوسشان هستم و تلاش می‌کنم که در المپیک بعد طلا را به دست آورم. من با این مدال راضی نمی‌شوم و به محض اینکه برگردم، تمریناتم را برای طلا شروع می‌کنم.
ساعی: مدال نقره برخورداری برای من طلاست
هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو هم پس از کسب مدال نقره توسط مهران برخورداری گفت: مهران مدال باارزش و خوش رنگی را برای ورزش ایران و تکواندو به دست آورد که این مدال برای من طلا است. او حریفانی را شکست داد که جزو بهترین‌های تکواندو جهان هستند. او در رقابت‌ها سختی زیادی کشید چرا که مسابقاتش به راند سوم کشید اما از آن سو حریف فینالش قرعه آسانی داشت. طبیعی بود که مبارزه کردن با حریفانی که عنوان دار و جزو مدعیان جهان بودند انرژی مهران را برای فینال گرفته بود اما حریف تونسی با حریفانی آسان مبارزه کرد و در فینال کار راحت تری داشت. 
رئیس فدراسیون تکواندو درباره نتیجه دختران تکواندوکار و کسب دو مدال گفت: ما در فدراسیون به دختران اعتماد و باور زیادی داشتیم و به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای آنها انجام می‌دهیم. نتیجه‌ای که امروز در این بخش ثبت شده، نتیجه این اعتماد و تلاش بچه‌ها است؛ ضمن اینکه از زحمات مربیان هم نباید غافل شویم.