kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶

هم، هم‌نشين دشمن هم، هم‌پياله با دوست (نکته)

 
 
۱- در این سخنان دقت کنید: 
« فکر می‌کنید شبکه برق ما را اگر زدند و تخریب کردند، بعدش فکر می‌کنید بازسازی کردنش چقدر هزینه دارد؟ ساخت هر هزار مگاوات نیروگاه برق به قیمت سال ۹۴ و ۹۵ مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو هزینه دارد. ما ۹۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم یعنی اگر یک تخریب عمده صورت بگیرد باید ۶۰ تا ۷۰ میلیارد یورو هزینه کنیم. این مبلغ را از کجا باید بیاوریم؟...»! 
حالا به نمونه دیگری نگاه کنید:
« با این فشاری که تند‌روها برای ورود به درگیری نظامی می‌آورند (منظورش پاسخ به جنایت اسرائيل در ترور شهید اسماعیل هنیه است‌) آن هم به دولت، کم‌کم همه باید متوجه شوند که ماجرا چه بوده است‌»!
و ده‌ها نمونه دیگر از همین دست که شرح یکایک آنها به درازا می‌کشد.
۲- ضرورت پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی بدیهی‌تر از آن است که درک آن پیچیده باشد و یا به اذهان ژرف‌اندیش نیازی داشته باشد! 
الف: رژیم صهیونیستی به خاک کشورمان تجاوز کرده و شهید اسماعیل هنیه را که میهمان رسمی ایران اسلامی بوده است به شهادت رسانده است. آیا باید این تجاوز را بی‌پاسخ گذاشت؟! اگر قرار بود به دیدگاه و نظر این طیف از مدعیان اصلاحات عمل شود بایستی در مقابل تجاوز صدام هم ساکت می‌نشستیم و امروزه نه از ایران اثری بود و نه از مردم این مرز و بوم! 
ب:‌ این طیف از غربگداها در حالی سعی می‌کنند ایران را از واکنش اسرائیل بترسانند و به روی نامبارک خود نمی‌آورند که اگر در مقابل تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی ساکت و بی‌تفاوت باشیم، ظرف حداکثر دوهفته خاک ایران را به توبره می‌کشند و با قتل عام مردم کشورمان از کُشته‌ها پُشته می‌سازند! آیا ماهیت رژیم صهیونیستی غیر از این است؟!... به غزه نگاه کنید! صهیونیست‌ها ایران اسلامی را اصلی‌ترین دشمن خود می‌دانند و نیروهای مقاومت را برانگیخته از سوی ایران تلقی می‌کنند! با این حال اگر در مقابل جنایت و تجاوز آشکار آنها علیه کشورمان بی‌تفاوت باشیم! آیا در حمله سراسری به قصد نابودی ایران اسلامی کمترین تردیدی به خود راه می‌دهند؟!
۳- ترس این قماش، اگر دیکته شده نباشد، که برخی از شواهد نشان از دیکته شدن آن دارد، حاکی از کم‌دانی و یا خودباختگی آنها در مقابل رجز‌خوانی‌های دشمن است. این مواضع بزدلانه و خود‌کم‌بینی در حالی است که امروزه ایران اسلامی به اعتراف دشمنان تابلو‌دار و به گواه شواهد مستند، قدرتمند‌ترین کشور منطقه و یکی از مقتدرترین کشورهای دنیاست. آقایان فراموش کرده‌اند که روزی روزگاری حتی از فروش سیم‌خار‌دار هم به ما خودداری می‌کردند ولی اکنون صاحب پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات مدرن هستیم. عجیب است که دشمن از انتقام سخت ما به وحشت افتاده و جماعت یاد‌شده به خود می‌لرزند!‌... بگذریم که قصه این قماش، سر دراز دارد!
۴- این قماش همان‌ها هستند که در جریان فتنه ۸۸ تارنمای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از آنها با‌عنوان «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائيل در ایران‌» یاد کرده بود. کافی است مواضع آنها را با مواضع آمریکا و اسرائيل مقایسه کنید تا در همسوئی این قماش با دشمنان تابلودار ایران و اسلام تردیدی نداشته باشید.
۵- و اما، جناب آقای پزشکیان، رئیس‌جمهور محترم دو نمونه از مواضعی که (از میان ده‌ها نمونه مشابه‌) به آن اشاره شد، توسط دو تن از اعضای شورای راهبری و مشاوران شما مطرح شده است و دقیقاً و بی‌کم و کاست (تاکید می‌شود بی‌کم و کاست‌) با مواضع رسماً اعلام شده دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی همسو و هم‌جهت است. کاش در به کار‌گیری آنها به کارنامه و سوابق آنها نیز نیم‌نگاهی می‌انداختید! 
۶- و اما، مواضع این طیف با مواضع اسلامی و انقلابی رئیس‌جمهور محترم کشورمان جناب پزشکیان یکصد و هشتاد درجه متفاوت است. دیدگاه و موضع رسما اعلام شده آقای پزشکیان را ببینید!
3 آقای پزشکیان در پاسخ به تماس تلفنی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه: حق پاسخ مناسب ایران به جنایت رژیم صهیونیستی محفوظ است.
3 رئیس‌جمهور در دیدار سرگی شایگو دبیر شورای امنیت ملی روسیه: رژیم صهیونیستی پاسخ گستاخی و جنایت خود را دریافت خواهد کرد.
3 پزشکیان در دیدار «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن: ترور شهید هنیه اشتباه بزرگ صهیونیست‌ها بود که بدون پاسخ نخواهد ماند.
3 پزشکیان در دیدار «سالیفو مودی» فرستاده ویژه و وزیر دفاع نیجر: جنایت و گستاخی رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند.
3 پیام رئیس‌جمهور به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه»: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به‌زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.
۷- اکنون جای این سؤال است که مواضع و عملکرد و کارنامه جماعت یاد شده با مواضع و بینش و منش رئیس‌جمهور محترم کشورمان چه شباهتی دارد که در شورای راهبری و جمع مشاوران جناب ایشان جا خوش کرده‌اند؟!
جناب پزشکیان! این طیف نه فقط با شما همراه نیستند، بلکه
در بینش و منش با جنابعالی فاصله‌ای پر ناشدنی و گاه متضاد دارند. شتر مجنونند که به کوی لیلی نمی‌روند!
و به قول شاعر متعهد کشورمان آقای محمد مهدی سیار: 
در سر هزار فتنه، نيرنگ‌هاي رنگي
اهل كدام مرزند اين روميان زنگي؟
هم هم‌نشين دشمن، هم، هم‌پياله با دوست
با همهمه خوشند و سوغاتشان هياهوست
 
حسین شریعتمداری