kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲
گزارش خبری تحلیلی کیهان

روز خبرنگار بر شما اصلا مبارک نیست

مدعیان اصلاحات و خوراک‌دهندگان به شبکه‌های ضدانقلاب که روزنامه‌هایشان از یارانه و آگهی‌های دولتی برخوردارند، در وقاحتی جدید، به دولت شهید رئیسی حمله کردند و تهمت تحمیل سال‌های سخت به خبرنگاران را به آن زدند.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
روزنامه‌های مدعی اصلاحات که در اغتشاشات 1401 با دروغ‌بافی و ترور نظام اسلامی، خوراک خبری رسانه‌های معاند را تأمین می‌کردند و همزمان یارانه دولتی می‌گیرند، در روز خبرنگار، با بی‌شرمی تمام، تحمل نقد در دولت شهید رئیسی را وارونه‌نمایی کردند.
روزنامه سازندگی در شماره دیروز تیتر یک خود را به موضوع رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران اختصاص داده و با عنوان «در انتظار امید» نوشته است: «آیا دولت پزشکیان می‌تواند سال‌های سختی که دولت رئیسی بر روزنامه‌نگاران تحمیل کرد را تغییر دهد و وضعیت رسانه‌ها را بهبود بخشد؟»
دروغگویی؛ کسب و کار آنهاست
ادعای دروغ روزنامه سازندگی و سیاه‌نمایی آنها علیه فضای رسانه‌ای در دولت شهید رئیسی در حالی است که چندی پیش احمد زیدآبادی یکی از همقطاران این روزنامه به آزادی مطبوعات در دولت شهید رئیسی و تحمل نقد در دولت مردمی اعتراف کرده بود: «اگر این را بگویم خیلی فحش می‌خورم ولی به جهنم؛ بگذار بگویم. در تمام این دوران‌ها اولین دوره‌ای است که ما در روزنامه می‌نشینیم و مطلب انتقادی می‌نویسیم و هر طور دلمان می‌خواهد همه سیاست‌ها را نقد می‌کنیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود. یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان می‌دهد. چرا نباید این را ببینیم و همه‌اش تبلیغ کنیم که یک اختناق توتالیتاریستی الان حاکم شده است؟!»
ظاهرا برخی نویسندگان روزنامه‌های غربگرای داخلی مثل سازندگی پول می‌گیرند تا دروغ‌هایی اینچنین را به جامعه تحویل دهند.
خبرچین شبکه صهیونیستی اینترنشنال هم نگران آزادی بیان در ایران شد
روزنامه هم‌میهن نیز مانند روزنامه سازندگی تیتر یک خود را به مناسبت روز خبرنگار به این موضوع اختصاص داده و نوشته است: «لازم است سیاست‌ها در حوزه مطبوعات تغییر کنند و اقدامی صورت بگیرد. سیاست تضعیف مطبوعات باید کنار گذارده شود. باید برخوردهای قهرآمیز با روزنامه‌نگاران متوقف شود.»
اشاره شد که احمد زیدآبادی که اتفاقا یادداشت‌نویس هم‌میهن است، پیش‌تر اعتراف کرده بود آنها هر طور دلشان بخواهد می‌نویسند و هیچ نگرانی بابت تعطیلی روزنامه ندارند؛ اما روزنامه هم‌میهن نیز درست مثل سازندگی اگر با دروغگویی و سیاه‌نمایی روز را به شب نرساند انگار در تحریریه‌اش چیزی گم شده است!
این روزنامه در جریان آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ به خبرچین شبکه تروریستی - صهیونیستی اینترنشنال تبدیل شده بود و بسیاری از گزارش‌های ضدایرانی آنها به نقل از مطالب دروغ روزنامه هم‌میهن تهیه می‌شد. 
برخی خبرنگاران هم‌میهن سابقه دروغگویی و بازداشت به همین دلیل را دارند و احتمالا این روزنامه از همین بابت نگران برخوردهای قهری با دروغ‌نگاران شده است.
«اعتماد» 
مثل همیشه غیرقابل اعتماد
به همین ترتیب، روزنامه اعتماد روز چهارشنبه به بهانه روز خبرنگار گزارش بامزه‌ای تهیه کرده است. آنها در قسمتی از گزارش خود به سراغ یارانه مطبوعات رفته و نوشته‌اند: «دولت در توزيع يارانه نيز رسانه‌هاي نزديك به خود را در اولويت قرار مي‌داد. بر اساس گزارش معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد در فاصله سال‌هاي ۸۶ تا ۹۱، روزنامه كيهان، بيش از ۱۰ ميليارد تومان يارانه گرفته، در حالي كه روزنامه جمهوري اسلامي، از رسانه‌هاي منتقد دولت وقت، دو ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان كمك دولتي دريافت كرده بود.»
اینکه روزنامه اعتماد برای مستند کردن گزارش خود به سراغ آمار ۱۲ سال پیش رفته حاکی از نبوغ و خلاقیت خاصی است که فقط در اعضای تحریریه این روزنامه وجود دارد!
آنها حتی در ارائه این آمار هم صادق نبوده‌اند و علاوه‌بر سانسور میزان یارانه دریافتی خود حتی نگفته‌اند یارانه دریافتی کیهان برخلاف «روزنامه جمهوری اسلامی» و «روزنامه اعتماد» به «مؤسسه مطبوعاتی کیهان» تعلق می‌گیرد که آن زمان شامل روزنامه‌های «کیهان فارسی»، «کیهان انگلیسی»، «کیهان عربی» و مجلات «کیهان ورزشی»، «کیهان فرهنگی»، «کیهان کاریکاتور»، «کیهان بچه‌ها» و «زن روز» می‌شده است.
اعتراض ناشیانه روزنامه اعتماد به پرداخت یارانه‌ها در ۱۲ سال پیش 
در حالی است که این روزنامه در 
دوره ۸ ساله حسن روحانی و درست همان زمان که مدیر مسئولش با مفسدی اقتصادی به نام شهرام جزایری کله‌پاچه می‌خورد، پس از دو رسانه غربگرای دیگر در ردیف سه روزنامه نخستی بود که بیشترین یارانه را از دولت دریافت می‌کردند.
روزنامه اعتماد که مانند روزنامه هم‌میهن در سال ۱۴۰۱ به بوقچی آشوبگران تبدیل شده بود و اخبار و گزارش‌های دروغش سر از رسانه‌های ضدایرانی خارج کشور در می‌آورد؛ همان سال 6/675/000/000 تومان 
از وزارت ارشاد دولت شهید رئیسی یارانه دریافت کرد. این مبلغ منهای ارقام قابل توجهی است که توسط شرکت‌های دولتی و حاکمیتی مانند همراه اول، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی، پتروشیمی‌های دولتی و... به عنوان تبلیغات به این دروغ‌نامه سرازیر شده است.
شرح اشتهای سیری‌ناپذیر گردانندگان روزنامه اعتماد در دریافت یارانه‌ها و آگهی‌های دولتی و حکومتی در تمام این سال‌ها، نیاز به چندین گزارش طولانی و مفصل دارد؛ آنها تا آرنج دستشان در جیب ملت و بیت‌المال است اما مضرترین و غیرقابل اعتمادترین روزنامه در فضای رسانه‌ای ایران هستند.
 چرا نهادهای نظارتی، امنیتی 
و قضائی جلوی تخصیص یارانه 
و آگهی‌های دولتی به روزنامه‌های خوراک‌دهنده به دشمن را نمی‌گیرند؟
روز خبرنگار بر اینها که در پوشش خبرنگار، خوراک خبری دشمن برای حمله به نظام و انقلاب را فراهم می‌کنند، اصلا مبارک نیست، این روز متعلق به خبرنگاران روشنگر و آگاهی‌بخش و امثال شهید صارمی است که در میدان روایت حقیقت جان خود را تقدیم کردند. سؤال اساسی اینجاست که چرا نهادهای نظارتی، امنیتی و قضائی برخورد لازم را با اقدامات ضد امنیت ملی و تأمین منافع دشمن از سوی روزنامه‌های مدعی اصلاحات انحام نمی‌دهند و نیز جلوی تخصیص یارانه و آگهی‌های دولتی به این طیف منافق متظاهر به اصلاح‌طلبی و خوراک‌دهنده به دشمن را 
نمی‌گیرند؟