kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۳۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
دوازدهمین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس

نمایش قابل قبول دختر تکواندوی ایران

 
 
 
مبینا نعمت‌زاده تکواندوکار ۱۹ ساله ایران، با حضور در دیدار رده‌بندی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس نمایش قابل قبولی از خود به جا گذاشت.
دوازدهمین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس دیروز چهارشنبه 17 مرداد با رقابت‌های نمایندگان ورزش کشورمان در رشته‌های کشتی، قایقرانی و تکواندو پیگیری شد. در مرحله یک چهارم نهائی قایقرانی کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و نماینده ایران موفق نشد به مرحله نیمه نهائی صعود و از المپیک حذف شد. محمدنبی رضایی با زمان ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۴۱ صدم ثانیه چهارم شد و از صعود به نیمه نهائی بازماند و حذف شد. رضایی برای نخستین بار در المپیک شرکت کرده بود. در مرحله یک چهارم نهائی کانو، نمایندگان مجارستان و کوبا به عنوان دو قایق اول به نیمه نهائی رفتند و بقیه حذف شدند.
همچنین در مرحله یک‌چهارم نهائی قایقرانی کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و نماینده ایران موفق نشد به دور نیمه‌نهائی صعود کند و به کارش در المپیک پایان داد. علی آقامیرزایی با زمان ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه با وجود تلاشی که داشت، سوم شد و از صعود به نیمه نهائی بازماند و حذف شد. او در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در مرحله یک‌چهارم نهائی حذف شده بود. در مرحله یک‌چهارم نهائی فرانسه و اروگوئه به عنوان دو قایق اول به نیمه‌نهائی رفتند و بقیه حذف شدند.
شکست نعمت زاده در یک قدمی تاریخ سازی
در جریان رقابت‌های تکواندوی بانوان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مبینا نعمت‌زاده، ملی‌پوش سبک وزن ایران موفق شد در نخستین مبارزه خود از این رقابت‌ها به پیروزی دست یابد. ملی‌پوش وزن منفی ۴۹ کیلوگرم ایران، در نخستین گام به مصاف میشل تاو از «لسوتو» رفت که موفق شد در دو راند متوالی حریف نه چندان قدرتمند خود را شکست داده و راهی دور بعد مسابقات شود. نعمت زاده در مرحله یک چهارم نهائی مقابل آدریانا کرزو ایگلسیاس از اسپانیا، دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفت که در پایان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. 
نماینده شایسته تکواندوی ایران در مرحله نیمه نهائی به مصاف حریفی از چین رفت و با شکست برابر این تکواندوکار، از راهیابی به فینال مسابقات بازماند. نعمت‌زاده با این باخت راهی دیدار رده‌بندی مسابقات شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. نعمت‌زاده اگر فینالیست می‌شد تاریخ سازی می‌کرد و صاحب بهترین مدال زنان ایران در تاریخ بازی‌های المپیک می‌شد.