kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷
عضو شورای شهر خبر داد

بهره‌برداری از ۴ ایستگاه خط ۶ متروی تهران در نیمه دوم سال

عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران گفت: امید است ایستگاه‌های ناتمام میدان خراسان، حرم عبدالعظیم، سرباز و نجات‌اللهی در 6 ماه دوم سال به بهره‌برداری برسد.
 
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری شهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید تعدادی از اعضای شورای عالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو، اظهار داشت: امید است ایستگاه‌های ناتمام میدان خراسان، حرم عبدالعظیم‌، سرباز و نجات‌الهی در 6 ماه دوم سال به بهره‌برداری برسد چرا که این ایستگاه بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
آقامیری با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری همت بر اتمام نواقص خطوط یک تا ۷ و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گذاشته شد، افزود: از سال اول مدیریت شهری فعلی شاهد رونق در توسعه خطوط فعلی مترو هستیم و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال بهره‌برداری از ۴ ایستگاه باقی مانده انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران نیز اهتمام ویژه‌ای بر توسعه  و کمک به حمل‌ونقل عمومی دارد، به گونه‌ای که در سال‌های اخیر سهم بودجه‌ای حمل‌ونقل روند رو به رشدی داشته است، ادامه داد: تخصیص بودجه به مترو به دلیل پیشرفت‌ها و حوزه‌های فعال خوب است و پشتوانه مالی خوبی از مترو می‌شود و شرکت‌های پیمانکاری به دلیل پرداخت صورتحساب‌ها راغب به همکاری با مترو هستند.
عضو کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه توسعه بخش جنوبی خط 6 فعال است و پیشرفت عملیات عمرانی در آنها مناسب است، گفت: البته شورای شهر تهران نیز از مترو مطالبه می‌کند که طبق زمان‌بندی ایستگاه‌های اعلامی را تحویل دهند.
تغییر رویکرد متروی تهران از سال آینده
مدیرعامل شرکت متروی تهران نیز دیروز در حاشیه بازدید اعضای شورای ‌عالی استان‌ها از روند توسعه خط ۶ مترو، با بیان اینکه مترو تهران قریب ۳۰۰ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه است گفت: امروز تعداد مسافران یک‌میلیون و ۸۰۰هزار نفر است که با تکمیل خطوط فعلی این ظرفیت به بیش از دوونیم میلیون سفر در روز خواهد رسید.
به گزارش ایسنا، مسعود درستی با بیان اینکه قریب به دوهزار حرکت قطار به صورت روزانه در متروی تهران ثبت شده که حدود ۵۶هزار کیلومتر پیمایش است، افزود: این عدد معادل پیمایش ۶ بار مرزهای آبی و خاکی ایران است.
درستی ادامه داد: ما در متروی تهران دارای هفت خط هستیم که تقریباً همه ایستگاه‌های آن به‌ غیر از تعدادی اندک تکمیل شده است. البته توسعه خطوط در خط ۲ و ۴ مترو را نیز داریم اما تمام برنامه‌ریزی مدیریت شهری این است که فارغ از خطوط توسعه‌ای بتوانیم ایستگاه‌های باقی مانده را تا پایان سال افتتاح کنیم و بعد از آن توسعه چهار خط جدید را در دستورکار قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه از سال آینده مدل برنامه‌ریزی مترو متفاوت خواهد بود، گفت: اراده مدیریت شهری این است که در یک بازه زمانی پنج‌ساله ایستگاه‌های خطوط جدید را نیز وارد مدار کنیم.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه امروز سهم مترو در سفرهای درون‌شهری حدود ۱۰درصد است که باید این عدد افزایش یابد اظهار داشت: طبق مطالعات با وارد شدن خطوط جدید طبیعتاً نقش خطوط جدید پررنگ‌تر می‌شود و باید سهم مترو از حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری افزایش پیدا کند.
درستی افزود: من معتقدم توسعه مترو توجه و نگاه ویژه شهرداری تهران را می‌طلبد. به‌گونه‌ای که هرگاه نگاه شهرداری تهران به مترو اولویت‌دار بود و تامین منابع آن در دستورکار قرار داشت، منابع مالی به خوبی تامین شد و  همواره شیب توسعه‌ای مترو خوب بوده است. باید عنوان کنم متروی تهران به  ۱۴هزار میلیارد تومان تا پایان سال نیازمند است که تامین آن مقدماتی را لازم دارد.