kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

رزمایش اربعینی فراجا با حضور سردار رادان برگزار شد

 
 
رزمایش اربعین فراجا با حضور سردار رادان در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی‌(ع) برگزار شد. 
به گزارش خبرگزاری پلیس، سردار احمدرضا رادان در این مراسم، با بیان اینکه پلیس آماده ارائه خدمات به زائرین در مرزهای چندگانه است، اظهار داشت: آماده می‌شویم تا خدمتی عاشقانه و محبانه توأم با لطف آقا اباعبدالله الحسین‌(ع) را انجام دهیم و از این بابت برای شما آرزوی توفیق دارم و امیدوارم ما و شما بتوانیم توشه یکساله خدمت خود را برداریم.
رادان افزود: باید باور قلبی ما باشد که به واسطه این انتخاب اباعبدالله قدم به قدم را در راه خدمت به زائران برداریم و این فرصت را غنیمت بدانیم.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه با اقدامات خوب فاوا و سازمان اطلاعات خدمت به زائرین در سال گذشته ایستایی در مرزها به ۵ ثانیه رسید و امسال با برنامه‌ریزی در تلاشیم که با همکاری فاوا و دیگر بخش‌ها این ایستایی به ۴ ثانیه برسد، گفت: تسهیل خدمت به مشمولانی که اشتیاق زیارت دارند و دیگر خدمات به مردم در این مسیر از جمله وظایف سازمان انتظامی است.
برای اتباع خارجی در مبادی مرزی 
مجوز خروج صادر نمی‌شود
سردار رادان همچنین در حاشيه رزمايش طرح اربعين در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در ادامه مانور بزرگ اربعين تمامي يگان‌هاي انتظامي براي کمک به خدمت و همکاران مستقر در مرزها حاضر هستند.
وي افزود: براي مراسم با شکوه اربعين سه‌هزار گشت خودرويي شامل گشت انتظامي، راهور و ضربت و مبارزه با موادمخدر نيروهاي انتظامي مجموعه‌هاي خدمت‌رساني را همراهي مي‌کند که از اين تعداد يک‌هزار خودرو نيز کنترل عمليات براي مديرت ترافيک و شد آمدي را برعهده خواهند داشت.
فرمانده فراجا گفت: در موضوع خدمت‌رساني به زائران تا به امروز يک‌ميليون و 500هزار گذرنامه صادر شده که 650هزار گذرنامه زيارتي بوده
است.
رادان با اشاره به موضوع اتباع خارجي اظهار داشت: به اتباع خارجي براي حضور در راهپيمايي اربعين در مبادي مرزي مجوز خروج و دفترچه خادم صادر نمی‌شود و اين افراد بايد از شهرهاي مبدأ خود به دريافت مدارک لازم براي خروج از کشور اقدام کنند.
وي با بيان اينکه اتباع خارجي فقط از مرز چذابه اجازه خروج و ورود براي سفر اربعين دارند، گفت: درباره اتباع غيرمجاز نيز با توجه به اينکه سياست و برنامه‌اي بر بازگشت تمامي اتباع غيرمجاز است، اين عزيزان بايد تا پايان سال کشور را ترک کرده و به کشور خود بازگردند و به هيچ عنوان اجازه خروج از کشور براي سفر اربعين داده نخواهد شد و اين افراد در صورت مراجعه به مرزها دستگير و به اردوگاه‌هاي تعيين شده منتقل و به کشور خود طرد خواهند شد.
فعالیت 18 کمیته و ۶ قرارگاه 
برای خدمت به زائران 
جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا هم در رزمایش اربعین فراجا که در دانشگاه افسری امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از سازمان‌هایی که به صورت فعال از مرز تا پایتخت نقش فعالی در جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی دارد، فراجا است که در ابعاد پنج‌گانه آمادگی صد درصدی دارد تا به زائران اربعین خدمات ارائه دهد. این ماموریت‌ها در یک قرارگاه اصلی و پنج قرارگاه فرعی و ۱۸ کمیته تخصصی انجام خواهد شد.
سردار محمد شرفی افزود: محور اول تعیین نظم و امنیت زائران اربعین است که با اقدامات اطلاعاتی و اجرای طرح‌های ویژه این مهم انجام می‌شود‌.
شرفی ادامه داد: وظیفه بعدی انتظامی تسهیلگری در عبور و مرور است که با همکاری پلیس راهور و همکاری فرماندهان انتظامی استان‌ها این موضوع انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محور بعدی خدمت‌رسانی فراجا گذرنامه و خدمات پلیس گذرنامه است، چه در حوزه چاپ گذرنامه و چه احراز هویت و عبور از گیت این پلیس اقدامات مناسبی انجام داده است‌.
این مقام ارشد انتظامی به وظیفه چهارم فراجا اشاره کرد و گفت: اقدامات دیپلماتیک بین ایران و عراق برای برطرف کردن مشکلات سال‌های اقدام بعدی فراجا برای برگزاری هرچه بهتر مراسم است. در نهایت هماهنگی بین‌ دستگاه‌های ستادی و اجرای وظیفه آخر فراجا در ماموریت اربعین است.